[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]
Re: sps (part IV); alte argumente, Monica, Bill si sps
----- Original Message -----
From: "Ioan-Lucian Muntean" <muntean@fil.unibuc.ro>
To: "Gheorghe Stefanov" <stefanov@fil.unibuc.ro>
Sent: Friday, February 02, 2001 11:41 AM
Subject: Re: sps (part IV); alte argumente, Monica, Bill si sps
>Eu nu am facut decit sa aduc alte argumente impotriva sps si continui sa
traduc in limbajul meu: "Eu am incercat sa argumentez ca profesorii si
studentii trebuie sa evite sa ajunga sa faca sex" ; e o traducere buna?
>cred ca asa este mai bine intr-o comunitate academica, adica fara sps, desi
am impresia ca am tradus corect; ceea ce vrei sa sustii este ca
profesorii si studentii ar trebui sa evite sa ajunga sa faca sex;
daca e asa, asta nu se bate cap in cap cu ce am scris eu (vezi mesajul
de dinainte de asta [cel in care am inceput si eu sa fac greseli gramaticale
- chiar in campul <subj.> :-) ];
incerc sa iau ce spui in felul urmator: "ok, poate ca nu putem introduce
in codul de conduita academica o regula prin care sa interzicem asta, dar
nu asta conteaza; conteaza ca noi (s si p), in mod tacit, ar trebui sa ne
ferim de situatiile, contextele etc. in care am ajunge sa facem sex; iar
daca ajungem sa facem sex, macar sa nu o spunem - sa nu ne apucam
sa ne laudam cu asta"
[asumand toate astea, trec mai departe; publicul spectator sa
tina cont ca nu apar punctul de vedere pe care il sustin eu (v.
mesajul de dinainte)- acela nu mi se pare ca a fost inca atacat; incerc
in schimb, daca pozitia lui ioan e cea pe care am redat-o mai sus, sa trag
in argumentele pe care le-a adus in sprijinul ei]
> beta) Si la alta chestie la care tin este discutia despre imagine. totusi
> sa
> comparam putin cazul Monica-Bill si sps sa vedem care este problema, de ce
> lumea s-a intrigat acolo de ce a auzit. Mutatis mutandis, (pace
> florentina)
> amindoi au dispus de corpul lor si aveau libertatea data de Constitutia
> SUA
> sa faca acele lucruri. In plus asa cum ar zice Gigi si altii ei erau doua
> persoane fizice cu drepturi si prin asta nu au lezat pe nimeni, nu au
>facut
> nimanui vreun rau. DE ce au fost acuzati pina la urma? Cred (desi silviu
>si
pai cred ca toata povestea oficiala nu avea de a face cu sexul; lui bill i
s-a pus intrebarea, in cadrul altui proces, daca a facut sau nu sex cu
monica; iar el a spus ca nu si pana la urma ea a zis ca da, au inceput
sa discute in ce sens era vorba de sex etc.
cred ca incercau sa-l acuze pentru sperjur, nu fiindca a facut sex cu
monica;
> Gigi vor contesta asta) e vorba pur si simplu de o viloare a unei imagini.
> Nimic altceva decit o imagine. Profesorii si alte persoane publice sunt ca
> niste frame-uri care se succed.
[trag tare aer in piept si incerc sa push away orice "pornire filosofica
analitica" - asta pentru a putea discuta]
sa presupunem ca e asa (nu stiu cum e si nu cred ca conteaza; oricum, intr-o
discutie despre asta eu as incerca sa sustin ca _nu trebuie sa fie asa_);
profesorii sunt deci niste imagini - atunci cand "se uita la ei" studentii
nu vad niste persoane, ci doar niste texte, argumente, idei, gesturi,
actiuni etc.
probabil ca in tesatura imaginii vor intra toate informatiile pe care le
capata, indiferent despre ce e vorba, din ce contexte provin etc. right?
asta ar fi probabil motivul pentru care nu putem distinge intre ce fac
profesorii in mediul academic si ce fac in viata particulara;
ok, si ce-i cu asta? un student isi poate forma orice imagine doreste
despre un profesor; si-l poate inchipui decapitat, eviscerat, impaiat etc.
bineinteles ca isi poate inchipui, fara probleme, scene erotice in care
apare profesorul lui; eventual poate sa se joace un pic pe calculator
cu poza profesorului si sa creeze o astfel de scena;
vorbind metaforic, daca profesorul e o imagine, un soi de monument,
atunci acest monument poate fi mazgalit, scuipat, zgariat, decorat,
mutat in alta parte etc. etc.
s-ar putea spune, bineinteles: 'da, dar asta nu conteaza; trebuie sa fie
un monument frumos; un profesor despre care se afla ca a facut sex
cu studentii lui nu e un monument frumos'; cred, insa ca acum s-a ajuns
la o chestiune de gust; se pare ca daca profesorii sunt imagini, atunci
nu le putem aplica judecati morale; am auzit de imperative morale,
dar la imperative estetice nu ma pricep;
[la gamma) n-am mai putut rezista; sorry :-( ]
g.s.