[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]
Re: sps (part IV); alte argumente, Monica, Bill si sps
Gigi,
In general pot spune ca apele s-au mai limpezit, cu tine nu pot spune ca am
ceva de dezbatut pe tema sps, chestia cu regulile este ok, nu au ce cauta in
cartea universitatii iar treaba cu imaginea este o optiune de model.
Probabil crezi ca am un model invechit, oarecum demodat despre relatia
profesor-student. Subscriu. Deocamdata nu am cu ce sa-l inlocuiesc.
>
> traduc in limbajul meu: "Eu am incercat sa argumentez ca profesorii si
> studentii trebuie sa evite sa ajunga sa faca sex" ; e o traducere buna?
Exacta.
>
> >cred ca asa este mai bine intr-o comunitate academica, adica fara sps,
desi
>
> am impresia ca am tradus corect; ceea ce vrei sa sustii este ca
> profesorii si studentii ar trebui sa evite sa ajunga sa faca sex;
> daca e asa, asta nu se bate cap in cap cu ce am scris eu (vezi mesajul
> de dinainte de asta [cel in care am inceput si eu sa fac greseli
gramaticale
> - chiar in campul <subj.> :-) ];
Stiu, am sesizat problema. Diferenta intre a interzice sps prin reguli
formale asupra unor comportamente nonformale sau aformale. Este ok, ceea ce
spui tu este altceva, dar partzile mesajului II contra sps de acum o
saptamina contineau si trimiteri la "nu e bine sa ... sps". Argumentul
pentru sps se referea doar la reguli, este drept. Asta nu am sesizat, dar
este si greseala ta, contraargumentele sps se refereau si la trebuie sa
evitam sps, nu doar nu poti da reguli formale contra sps.
Se poate spune ca nu ai spus nicmi clar la capitolul este bine sau nu sps.
Ori aici cred ca e bataia.
>
> incerc sa iau ce spui in felul urmator: "ok, poate ca nu putem introduce
> in codul de conduita academica o regula prin care sa interzicem asta, dar
> nu asta conteaza; conteaza ca noi (s si p), in mod tacit, ar trebui sa ne
> ferim de situatiile, contextele etc. in care am ajunge sa facem sex; iar
> daca ajungem sa facem sex, macar sa nu o spunem - sa nu ne apucam
> sa ne laudam cu asta"
Exact, nu prea vorbesc de regulile din Carta Universitatii, parca este cam
aiurea sa spui asta acolo, poti ocoli simplu: p & s sa aiba relatii care sa
impuna respect reciproc chestii de astea. Nu as impune DIRECT astfel de
reguli, le-as prefera sa ramina implicite, tacite cum spui tu.
Sa evitam, sa nu ne laudam cu sps -- da asta am vrut sa spun.
O intrebare este de alta natura: cum se leaga "e bine sa evitam sps" cu
"impunem reguli contra sps"? Nu stiu sa raspund, as evita sa introduc o
astfel de regula. Dar tacit resping sps.
> > nimanui vreun rau. DE ce au fost acuzati pina la urma? Cred (desi silviu
> >si
> pai cred ca toata povestea oficiala nu avea de a face cu sexul; lui bill i
> s-a pus intrebarea, in cadrul altui proces, daca a facut sau nu sex cu
> monica; iar el a spus ca nu si pana la urma ea a zis ca da, au inceput
> sa discute in ce sens era vorba de sex etc.
> cred ca incercau sa-l acuze pentru sperjur, nu fiindca a facut sex cu
> monica;
Da, dar nu uita ca prima oara cind l-au chemat la tribunal acuzatia nu era
de sperjur ci de comportament indecent. Nu este ca si cum m-ar chema la
tribunal sa ma intrebe daca mi-am plimbat ciinele azi dimineata as spune ca
nu si apoi m-ar chema alta data sa imi arata poze si sa ma acuze ca am
mintit prima oara. Cu bill-monica era si aia o acuzatie in sine doar ca au
facut sex, cel putin asa imi amintesc.
>
> [trag tare aer in piept si incerc sa push away orice "pornire filosofica
> analitica" - asta pentru a putea discuta]
Stiu, nu ti-a placut chestia cu imagini o sa zici ca nu stii ce este o
imagine si sa imi precizez conceptele. Am rescris argumentul intr-un mesaj
catre Silviu inlocuind imaginea cu identitatea personala. Succesiuni de
persoane sau aspecte diferite. Asta este mai analitica. Vezi ce se scrie pe
asta in via si valoroasa traditie analitica.
>
> sa presupunem ca e asa (nu stiu cum e si nu cred ca conteaza; oricum,
intr-o
> discutie despre asta eu as incerca sa sustin ca _nu trebuie sa fie asa_);
> profesorii sunt deci niste imagini - atunci cand "se uita la ei" studentii
> nu vad niste persoane, ci doar niste texte, argumente, idei, gesturi,
> actiuni etc.
> probabil ca in tesatura imaginii vor intra toate informatiile pe care le
> capata, indiferent despre ce e vorba, din ce contexte provin etc. right?
MA rog, asa ceva, studentii vad un anumit frame sa zicem un bundle de
atribute ale profesorului peste care nu trebuie sau nu ar trebui sa se
suprapuna cea au vazut intr-un ziar de scandal despre sps (legat de
profesor). Banuiesc ca sps ar denatura acest frame de Pers Id. Totusi, ei
gindesc cu mintea unor tineri de 18 ani, la virsta asta nu se fac unele
distinctii. Despre asta nimeni nu a spus nimic, se spune "sunt majori si
gata" dar cred ca este mult prea devreme. E drept, e stupid sa consideri
profesorul un tip cast si total asexuat, dar nu cred ca ai avea nimic de
cistigat dpdv al ce iti spune ex cathedra daca ai stii ceva de genul sps
despre el.
repet: sps l-as condamna tacit, nu l-as interzice in Carta Universitatii.
Totusi, am intrat de curind intr-o pagina a unei facultati din SUA si acolo
exista un capitol special despre asta. Academic sexual harrasment este exact
despre ce vorbim noi. Nu vreau sa apelez insa la "ce fac ei este un exemplu"
ca se va spune ca este din partea puritan-victoriana a Americii :))))))))
> bineinteles ca isi poate inchipui, fara probleme, scene erotice in care
> apare profesorul lui; eventual poate sa se joace un pic pe calculator
> cu poza profesorului si sa creeze o astfel de scena;
> vorbind metaforic, daca profesorul e o imagine, un soi de monument,
> atunci acest monument poate fi mazgalit, scuipat, zgariat, decorat,
> mutat in alta parte etc. etc.
Nu inteleg in ce sens folosesti mai sus "poate". Asta o poti face pe
computer cu oricine, I've got no point here.
> s-ar putea spune, bineinteles: 'da, dar asta nu conteaza; trebuie sa fie
> un monument frumos; un profesor despre care se afla ca a facut sex
> cu studentii lui nu e un monument frumos'; cred, insa ca acum s-a ajuns
> la o chestiune de gust; se pare ca daca profesorii sunt imagini, atunci
> nu le putem aplica judecati morale; am auzit de imperative morale,
> dar la imperative estetice nu ma pricep;
Si Stefan spunea despre asta. Confuzie categoriala, te-ai lasat atras de
apropierea intre un argument estetic si cuvintul imagine. Nu vorbesc de
imagini in sens de "pictures" pe care sa le mizgalesti, ci de o reprezentare
mentala referitoare la o persoana. Banuiesc ca un student are acces la
aceasta imagine intii si apoi la persoana reala. Imaginii ii aplici judecati
morale cind n-ai acces la persoana reala. Cui ne-ar ramine atunci sa le
aplicam judecati morale? Rudelor de gradul I sau prietenilor. Cind esti
fan-ul unui cintaretz te raportezi la o imagine mass-media, ceva creat de
altii, nu la o realitate 3d.
Cam asa si cu profesorii. Cred cel putin ca asa a fost odata sau despre un
astfel de mediu academic vorbeam. Un mediu academic post modern nu mai are
asa ceva, probabil te raportezi la persoana profesorului direct. Intrebarea
este daca se intampla asa daca pur si simplu iesi cu studentii la o bere
etc. «ce spunea Stefan».
> [la gamma) n-am mai putut rezista; sorry :-( ]
de ce ?
Np.
IM