[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

despre comunicare si reguli, dincolo de sps



1)  Am aflat de curind despre niste decizii ale consiliului care ne afecteaza pe toti si care sunt absolut esentiale: imposibilitatea de a echivala activitatea seminarului de la un an la altul, problema notarii la o materie care inteleg ca au ponderi clare si sunt obligatorii etc.
Sper ca sunteti de acord ca unele decizii ale consiliului trebuie facute publice,  fie in Internet fie pur si simplu afisate la secretariat. Exista un laptop al facultatii a carui prima utilizare ar putea fi chiar aceasta. Ne-ar interesa si pe noi ce se decide acolo. Eu pot prelua aceste fisiere si sa la pun in pagina facutaltii. DAr cineva trebuie sa le scrie. Evident, se poate face o distinctie intre informatiile publice si cele private, de circulatie restrinsa.
 
2) A aparut o situatie absolut nedorita. DE curind un user de pe libris a facut mai multe incercari de a sparge parola de root si de a citi alte parole ale altor studenti, inclusiv de pe contuyri de pe webmail. Lucrez acum la un proiect de forma drepturi-indatoriri cu privire la reteaua de computere a facultatii si il voi trimite grupului spre atentie. Citeva date despre ce s-a intamplat veti gasit tot acolo.
Se pare ca excesul de libertatea in exploatarea acestui server duce mai mult la rau decit la bine. Sunt decis totusi sa nu limitez nicicum activitatile obisnuite de gen http+e-mail+word processor+stocare de texte+pagina de web personala, dar voi propune monitorizarea operatiilor precum compliarea, lansarea de programe perene, si voi propune restringerea unor comenzi care pot fi folosite in scopuri "malevolente". Pornind de la exemplul de fata sper sa traga un semnal de alarma.
 
EVIDENT unii vor intelege ca administratorul are dreptul sa intervina si sa citeasca fisiere, mesaje, sa schimbe setari ale fiecarui user si sa inchida conturi dupa bunul plac. Nu este cazul si incerc sa explic asta. Voi reveni.
 
IM