1) Am aflat de
curind despre niste decizii ale consiliului care ne afecteaza pe toti si care
sunt absolut esentiale: imposibilitatea de a echivala activitatea seminarului de
la un an la altul, problema notarii la o materie care inteleg ca au ponderi
clare si sunt obligatorii etc.
Sper ca sunteti de acord ca unele decizii ale
consiliului trebuie facute publice, fie in Internet fie pur si simplu
afisate la secretariat. Exista un laptop al
facultatii a carui prima utilizare ar putea fi chiar aceasta. Ne-ar interesa si
pe noi ce se decide acolo. Eu pot prelua aceste fisiere si sa la pun in pagina
facutaltii. DAr cineva trebuie sa le scrie.
Evident, se poate face o distinctie intre informatiile publice si cele private,
de circulatie restrinsa.
2) A aparut o
situatie absolut nedorita. DE curind un user de pe libris a facut mai multe
incercari de a sparge parola de root si de a citi alte parole ale altor
studenti, inclusiv de pe contuyri de pe webmail. Lucrez acum la un proiect de
forma drepturi-indatoriri cu privire la reteaua de computere a facultatii si il
voi trimite grupului spre atentie. Citeva date despre ce s-a intamplat veti
gasit tot acolo.
Se pare ca excesul de libertatea in
exploatarea acestui server duce mai mult la rau decit la bine. Sunt decis totusi sa nu limitez nicicum activitatile
obisnuite de gen http+e-mail+word processor+stocare de texte+pagina de web
personala, dar voi propune monitorizarea operatiilor precum compliarea, lansarea
de programe perene, si voi propune restringerea unor comenzi care pot fi
folosite in scopuri "malevolente". Pornind de la exemplul de fata sper sa traga
un semnal de alarma.
EVIDENT unii vor
intelege ca administratorul are dreptul sa intervina si sa citeasca fisiere,
mesaje, sa schimbe setari ale fiecarui user si sa inchida conturi dupa bunul
plac. Nu este cazul si incerc sa explic asta. Voi reveni.
IM
|