MHonArc test archive

[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

trandafira strikes back...again...and again...:)





1. Gigi face o paralela intre 2 argumente: al meu si cel despre sps. El 
arata, desi o face pe scurt, destul de convingator de ce argumentul despre 
sps este prost. Cred ca acesta este prost pentru ca nu sps-ul este adevarata 
cauza a aparitiei unor incorectitudini, ci faptul ca acei profesori nu 
respecta anumite principii(si nu le-ar respecta chiar daca n-ar avea sps cu 
vreun student). Prin urmare, interzicand sps-ul nu rezovam nimic, creand in 
plus alte probleme(ne permit sa sustinem ca homosexualii sunt imorali 
fiindca ne ranesc prejudecatile etc).
   Dar problema este ca cele doua argumente nu sunt identice, fiind destul 
de diferite. IAR Gigi arata doar ca agumentul sps e prost, sugerand ca si al 
meu ar fi prost pe aceleasi temeiuri. Insa asta e o chestie cam sofista:). 
In argumentul meu se sustine ca ar trebui sa alegem o metoda care sa aiba 
mai putine neajunsuri decat alta(adica exact problema cu predictia textelor 
ce vor pica). Ca sa arate ca argumentul meu e prost, Gigi ar trebui sa arate 
ce neajunsuri are metoda cu computerul, neajunsuri pe care nu le are 
cealalta metoda.

   Daca ma mai gandesc putin am impresia ca Gigi a avut altceva in vedere.:
"nu conteaza cum _stau_ faptele; conteaza cum _cred studentii
ca ar sta_ faptele; daca, facand rationamente gresite (pe baza
a ceea ce am numit in discutiile live "o inductie mica"), ei
cred ca profesorii aleg subiectele asa cum au parut sa aleaga
anul trecut etc. si astfel ajung sa creada ca licenta nu se
desfasoara corect etc.,"

    Problema e ca eu nu spun acest lucru:). Si de aceea paralela cu arg sps 
nu e buna. O sa explic care e diferenta.
    Eu spun ca folosind metoda cu subiectele cele mai alese apare o 
posibilitate prin care examenul este incorect(nu ca ar parea unor studenti 
incorect). Aceasta posibilitate este cauzata de faptul ca studentii ar sti 
sau ar crede ca stiu ce subiecte vor pica(ambele variante duc la un examen 
incorect, deci in acest caz nu exista diferenta intre a sti si a crede ca 
stii).
    In cazul sps este alta problema. Ca datorita faptului ca exista sps ar 
putea exista persoane care sa creada ca examenul ar fi incorect. Si ar 
trebui sa interzicem sps pentru a nu se forma astfel de opinii despre 
incorectitudinea examenului. In acest caz este important daca stim sau doar 
credem ca stim. Daca am sti ca sps-ul duce la un examen incorect atunci ar 
trebui sa interzicem sps.
    In concluzie, analogia nu este buna :)


2. In legatura cu ce zice Gigi in al doilea mail(cel despre autoritatea 
profesorilor) sunt intru-totul de acord.

_________________________________________________________________
Add photos to your messages with MSN 8. Get 2 months FREE*. 
http://join.msn.com/?page=features/featuredemail