MHonArc test archive

[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Re: Re Re: licenta - Clarificare



Discutia legata de desfasurarea licentei s-a vrut a fi una teoretica.
   In continuare o sa incerc sa arat de ce obiectia lui gigi s. cum ca noi 
nu stim de fapt cum aleg profesorii subiectele nu are legatura cu argumentul 
meu. Cel putin asa cum l-am gandit. Este foarte posibil sa nu fi fost clar 
ce anume sustin.
   Intr-adevar, daca vrem sa obtinem concluzia ca profesorii vor alege 
intr-un anumit fel si ca acesta va fi corect sau incorect(mai mult sau mai 
putin in acord cu regula desfasurarii licentei), atunci avem nevoie de o 
premisa de genul: profesorii vor folosi cutare metoda de alegere a 
subiectelor. Si pentru a putea folosi o astfel de premisa trebuie sa putem 
arata cum putem sti cum aleg profesorii(iar o inductie pe un singur caz nu e 
cine stie ce). Mi se pare ca acest argument este de tip factual. Adica are 
ca premisa un fapt(modul actual in care profesorii chiar aleg subiectele ) 
si ca concluzie un alt fapt
( daca modul actual in care se va desfasura examenul va fi in acord cu 
regula).Daca as fi adus un astfel de argument, fara sa arat cum de noi putem 
sti cum aleg profesorii de fapt, as fi adus un argument gresit.
   Dar argumentul meu era un pic diferit. Era o incercare de a arata ca 
dintre mai multe variante de aplicare ale unei reguli( in caul de fata 
regula de organizare a licentei) unele sunt mai bune decat altele( sunt 
intr-un mai mare acord cu regula). Iar pentru a decide ca metoda 
computerului e mai buna decat cealalta este suficienta posibilitatea ca 
studentii sa stie sau sa creada ca stiu(folosind o inductie pe un singur caz 
de ex) metoda de alegere a subiectelor. Aceasta posibilitate afecteaza doar 
a doua metoda de alegere, ducand la nerespectarea regulii. Prin urmare este 
rational sa alegem o metoda cat mai buna, iar cea cu computerul este mai 
buna decat cealalta.
   Desigur, argumentul acesta nu spune ca in cazul in care profesorii vor 
folosi metoda cu subiectele cele mai alese, regula licentei nu va fi 
respectata. Ar mai fi nevoie si ca studentii sa stie sau sa creada ca stiu 
care este metoda aleasa. Spune doar ca alegerea acestei metode nu ar fi cea 
mai rationala.

   2.Legat de problema cu propunerile studentilor legate de licenta. Una e 
sa spui ce ar trebui sa se faca, ce ar fi rational etc. Alta e sa decizi tu 
acolo unde nu ar trebui. Autoritatea profesorilor este legata de a doua 
problema. Ei sunt cei care trebuie sa decida. Pentru ca autoritatea lor sa 
fie subminata ar trebui sa putem decide in locul lor( eventual impotriva 
vointei lor), nu doar sa ne exprimam opinia fata de modul in care ar trebui 
sa stea lucrurile etc.
Iar argumentul adus de Gigi:"daca si studentii au autoritatea necesara 
pentru a-si da cu parerea in privinta evaluarii, atunci de ce nu isi scriu 
singuri pe o foaie de hartie "Diploma etc."?" se refera in mod evident la al 
doilea caz si nu la primul. S-ar putea spune ca in primul caz este vorba de 
o autoritate rationala(a celui mai bun argument etc.), iar in al doilea caz 
de o autoritate decizionala, factuala(sa decizi cum sa se desfasoare 
evenimentele etc.) Sunt de acord ca in ce priveste licenta, profesorii au o 
autoritate de al doilea tip. Dar mi se pare foarte dubios ca cineva sa 
sustina ca ei ar avea si
o autoritate rationala apriori( fara sa mai dea argumente etc.) asa cum pare 
sa sustina Gigi.

  andrei trandafira






>From: stefanov@fil.unibuc.ro
>To: filos-teor@fil.unibuc.ro
>Subject: Re: Re Re: licenta - Clarificare
>Date: Mon, 24 Feb 2003 11:01:15 +0200 (EET)
>
>abia acum reusesc sa scriu; voiam sa mai adaug un lucru;
>tot ceea ce spune andrei t. poate face parte dintr-o
>discutie teoretica sau nu; intr-o discutie teoretica,
>e clar ca nu putem spune ca stim cum evalueaza profesorii
>(in spate sta o inductie bazata pe un singur caz - licenta
>de anul trecut); povestea se termina aici; daca nu e
>vorba de a discuta ceva teoretic, ci de a face propuneri
>practice, atunci nu folosea prea mult ca mesajul sa fie
>trimis pe lista; Andrei T. putea sa vorbeasca cu reprezentantul
>anului IV in consiliu etc. iar reprezentatul din consiliu,
>IMHO, putea cel mult sa atraga atentia asupra lucrurilor
>intamplate anul trecut, _fara sa propuna solutii_; de ce?
>fiindca eu nu cred ca ar trebui ca studentii sa le spuna
>profesorilor cum sa organizeze licenta; nici macar sa
>le sugereze :) [sigur, sunt dispus sa pun in discutie parerea
>asta a mea, iar daca voi fi convins ca nu e ok, o sa renunt
>la ea; deocamdata mi se pare ca exista argumente bune pentru
>a sustine ce sustin eu (unul i-l datorez lui Mircea Dumitru:
>daca si studentii au autoritatea necesara pentru a-si da cu
>parerea in privinta evaluarii, atunci de ce nu isi scriu
>singuri pe o foaie de hartie "Diploma etc."?); de multe ori,
>insa, totul e o chestiune de maniera: in loc sa spuna ca el
>crede ca profesorul i-a acordat o nota prea mica, studentul
>poate spune ca nu e multumit de nota primita; ok, e un pic
>mai complicat de atat, dar am lungit prea mult paranteza]
>
><teacher mode on>
>daca intentia autorului nu a fost aceea de a purta o discutie
>teoretica (chiar si cu argumente proaste :), atunci el nu putea
>sa doreasca altceva decat sa influenteze, printr-un soi de procedeu
>de manipulare, felul in care se vor organiza urmatoarele examene
>de licenta; dar partea aceasta cu atribuirea de intentii este,
>de fapt, dincolo de discutia propriu-zisa
><teacher mode off>
>
>gata, am terminat
>
>g.s.
>
>p.s. in rest, hotararea ca usa facultatii fie deschisa intre 7
>dim. si 9 seara nu se respecta nici pana in ziua de azi, femeia
>de serviciu vine sa faca curat in catedra in timpul programului
>profesorilor, deranjand pe toata lumea, iar la etaj, aproape sub
>fiecare afis cu fumatul interzis sta o scrumiera; ar mai fi mult
>mai multe lucruri, legate aproape toate de faptul ca
>administratorul facultatii ignora hotararile consiliului, sfideaza
>legile si nu isi face treaba, dar probabil ca lucrurile astea
>nu intereseaza pe nimeni, asa ca ma opresc;


_________________________________________________________________
Protect your PC - get McAfee.com VirusScan Online 
http://clinic.mcafee.com/clinic/ibuy/campaign.asp?cid=3963