Arta abstracta sau ornament?

Scenariu: ajungeti intr-o cladire parasita. Pe un perete e desenata chestia asta:

E vorba despre un desen care nu are decat un rol ornamental sau de o opera de arta abstracta? Cum ar trebui sa arate imaginea ca sa fie clar despre ce situatie e vorba, in conditiile in care nu stim care a fost intentia autorului?

p.s.: Imaginea e produsa folosind viscosity, dar asta e o informatie pe care nu o aveti in scenariul de mai sus. 🙂

10 thoughts on “Arta abstracta sau ornament?

  1. dragos c

    provocatoare intrebare. eu zic ca nu este arta, cel mult rol ornamental. din 2 motive (personale): nu presupune un anumit mestesug dobandit prin studiu. nu-mi “trezeste” nimic… ceea ce nu s-ar intampla daca ar fi intr-un context interior, de design.

  2. ariad

    stiind ca este vorba despre o (multi)intrebare-test, zic: daca privesc forma si culorile, figurativ inteleg ca ar fi o barca de jucarie gata de o incercare pe lac intr-o zi vesela, colorata – imi sugereaza optimism.

    partea a doua, ce ar mai trebui sa ‘devina’ ornament artistic? Raspuns: un context ambiental (si o rama de tablou, eventual)

  3. ariad

    incerc sa completez, fiind vorba de peretele unei cladiri parasite,
    atunci e un joc -creatie, de iesire spre lumina a unui ratacit… 🙂

  4. dragos c

    @ariad – pai nu, rama de tablou ar izola desenul de context, ar fi de sine statator. ornamentul presupune ca odata scos din context, sa nu mai reprezinte nimic.

  5. ariad

    dragos, observa, te rog ca raspunsul meu are 2 parti, iar rama nu are legatura cu peretele cladirii parasite, ok? 🙂

  6. ariad

    no pbm :)… oricum, arta ar fi daca ar provoca emotie estetica; asa, fara nuante, nu are vibratie… (chiar cubist privind);

    ne putem insa juca cu aceasta idee, transfigurand/deschizand imaginea sau/si ‘construind’ apoi un obiect ornamental intr-un hol de acasa sau in gradina;
    sau putem instrumenta o lectie daca luam ca material didactic(culoare, structura, analiza-sinteza, dimensiuni, numere asociate etc… nice!

  7. dragos c

    @ariad – ar trebui sa faci un blog in care sa scrii despre toate astea… 🙂

    fain spus: vibratie.

    in schimb, nu prea am inteles partea cu “instrumentarea” lectiei. ai putea fi mai explicit/a?

  8. ariad

    dragos, multumesc, esti gentil! ceva scriitura am ca oricare in computer si prin caiete, iar blogurile mele sunt prea ‘arhi’ sa-mi mai si placa …darmite altora 🙁 un complex nedeterminat ? – habarnam… am baleiat blogurile, afinitatile etc de pe aici, nu risc deci :)… dar sa nu confiscam,

    si:

    instrumentare. pai, ma gandeam ca daca pui desenul pe un ecran spre observare de catre un public oarecare in gara de nord sau aiurea, sau il transformi in corp palpabil (pt copii pana in 7 ani sa zicem) poti aplica predare-invatare (inclus evaluare) pe orice tema de matematica, filosofie, fizica, religie, compunere libera etc. E generoasa imaginea sau poate provocarea lui Gramo e cea care stimuleaza imaginatia.

    Vibratie. orice proces repetitiv periodic. desenul din imagine, oricat l-as privi nu ma ‘misca’ :)…

Comments are closed.