Ok, una e sa te intereseze traficul si alta e sa vrei sa promovezi diferite lucruri (sau macar sa atragi atentia asupra lor) si sa te intrebi cat de eficient poti face asta. Deci va rugam sa nu ne sariti in cap.
Ideea e ca ieri am facut un mic experiment. Am scris un post pe blog si un mesaj pe Twitter. Ambele aveau acelasi subiect (unul fara legatura cu blogging-ul sau cu Twitter). Link-ul principal al postului de pe blog si link-ul mesajului de Twitter trimiteau catre aceeasi imagine de pe Flickr. Ce-am vrut sa vedem? Cate click-uri genereaza fiecare.
Pentru postul de pe blog ne-am uitat in statisticile WordPress-ului, iar pentru mesajul de pe Twitter am folosit Cligs (de care am aflat de la Dragos Roua; noi stiam doar de Tweetburner, TwitClicks si BudURL). Rezultatul, dupa 18 ore, arata asa:
Blog:


Twitter:

Unexpectedly, blogul a generat 24 de click-uri, iar Twitter-ul 54 (nu i-am pus la socoteala pe cei 6 botzi). Asta in conditiile in care si blogul si Twitter-ul au cam acelasi numar de rss feed readers, respectiv followers (in jur de 400).
Diferenta cea mai mare s-a vazut dupa o ora, cand blogul generase 3 click-uri, iar mesajul de pe Twitter 30. Dar chiar daca diferanta asta s-a redus treptat, e greu de crezut ca s-ar mai reduce prea mult, indiferent cat am prelungi experimentul.
Morala pe care am scos-o noi de aici e ca un cont de Twitter e in prezent un instrument mai bun de promovare decat un blog. Iar daca vrei sa atragi atentia rapid asupra unei stiri, a unui site etc., Twitter is the choice. Daca nu ne credeti, puteti reface singuri micul nostru experiment. Have fun! 🙂
Aceasi parere o am si eu, insa nu stiu daca e la fel de eficient ca o firma sa isi faca un cont si sa dea cat mai multe follow-uri. Iar genera trafic, nu neaparat vanzari.
Recunosc, il folosesc pentru trafic….
Idee foarte interesanta. Eu il follow pe Neil Gaiman, pentru ca e mai usor sa citesc un text de 140 caractere decat un entry de blog. Cum nu am timp prea mult timp sa stau pe bloguri, short and catchy e mult mai frumos.
In plus, poti scrie un roman pe blog si sa nu te citeasca mai nimeni. Interesant e cand poti trimite acelasi mesaj in 140 characters or less.
Twitterul e in prezent mai bun, dar totusi blogul are un avantaj. Informatia ramane si e mult mai usor de accesat. Urmariti cati vor da click azi pe blog si cati pe twitter. Fiecare post nou de pe blog se comporta ca o pastila cu efect intarziat, in timp ce pe twitter un mesaj are un efect imediat.
utilizez twitter pentru a atrage atentia asupra unor postari “urgente” pe blog – teme fierbinti, dezbateri la zi etc… altfel, posturile asezate le promovez dupa alta logica: lipsa de logica adica, le las in vant…
@nico: Am urmarit. Fata de “scorurile” din post, azi s-au mai adaugat sase clickuri pe linkul de pe blog. Si tot sase pe linkul postat pe Twitter. Se pare ca “informatia ramane” si acolo. 🙂
Blogul tine mai mult in timp si poti fi gasit sa zicem la o cautare pe google si iti mai iei un click; pe twitter primesti click atunci poate maxim peste 1 zi, apoi nimeni nu mai o sa dea
dupa inca o zi: blogul a mai “produs” 5 click-uri, Twitter inca 3; nope, lucrurile nu mai au cum sa se schimbe prea mult; Twitter wins; the end.
Asta inseamna ca nu trebuie sa mai scriu aici ci sa ma “mut” pe twitter ?