Ok, la posta. 🙂
Am vazut-o initial fara sunet, intr-un oficiu postal. Arata frumos, dar am observat ca nu ma convinge. Nu ma face sa am mai multa incredere in serviciile postale romanesti. Bineinteles, m-am intrebat de ce. Dupa care am inceput sa o analizez.
Am descoperit urmatoarele chestii:
- Scrisoarea e postita din mana in mana, de la om la om. E ca si cand ti-ar trimite cineva un pachet vorbind cu soferul de microbuz. Nu ai impresia ca e vorba de o institutie, ci de un fel de retea de relatii personale, cu oameni care isi fac unii altora mici favoruri s.a.m.d.
- Daca urmaresti reclama de la inceput si pana la sfarsit, ai impresia ca e vorba de aceeasi scrisoare. In cazul asta, plimbatul scrisorii de la expeditor la destinatar dureaza cam mult. 🙂
- Transportul scrisorii nu pare sa fie foarte eficient, fiindca sunt folosite prea multe mijloace (cal, postalion, tren, duba, avion). In plus, mi s-a parut ca dubita si trasura trec prin acelasi loc (soseaua si drumul cu frunze flancat de copaci inalti). Asta inseamna ca la un moment dat scrisoarea a fost dusa la o destinatie gresita, dupa care s-a intors si asa mai departe.
- Cel mai important lucru. Pana la urma nu se stie daca scrisoarea ajunge sa nu la destinatie! In reclama vedem doar ca ajunge la avion, dar nu-l vedem pe destinatar primind scrisoarea, bucurandu-se s.a.m.d.
Cum spuneam, am vazut reclama mai intai fara sunet. Dar nici dupa ce am vazut-o pe YouTube nu mi-am schimbat impresia.
Melodia e frumoasa, dar e prea “moale”. Imi transmite, cel mult, o stare de nostalgie. Nu pot percepe Posta Romana ca pe o institutie plina de energie si de dinamism. Iar daca sunt o firma care vrea sa foloseasca serviciile postale pentru diverse activitati, mesajul nu-mi spune nimic, fiindca nu mi se adreseaza.
“Atunci cand scrii, arati ca-ti pasa.” – Si daca n-ajunge scrisoarea?
Una dintre problemele Postei Romane e lipsa de incredere. Iar aici e vorba de o impresie a oamenilor, care nu se schimba doar fiindca serviciile sunt acum mult mai bune decat pe vremea comunistilor. Inca sunt destui care cred ca daca iti trimite cineva un pachet din strainatate, s-ar putea sa se “piarda” la posta. Ai nevoie de reclama ca sa schimbi mentalitatea asta, dar reclama despre care vorbesc ignora complet problema.
Lasand asta la o parte, cum se potriveste mesajul asta cu sloganul de la sfarsit (“Posta Romana – mai mult decat cuvinte.”)? Bineintes ca serviciile postale sunt utile (de cand cu internetul) mai ales atunci cand e vorba despre alte chestii decat niste cuvinte. Daca iti cumperi ceva de pe net, de pilda. Dar in reclama e vorba, pana la urma, doar despre cuvinte!
Spuneti-mi daca observati si voi alte lucruri la care nu m-am gandit eu. Sau daca unele dintre chestiile de mai sus vi se par trase de par. In orice caz, eu n-am nimic cu Posta Romana (oficiul postal la care merg eu de obicei e chiar foarte misto), vorbesc doar despre reclama aia.
Doar daca imi permite proprietarul! Am si eu un anunt de campanie electorala!
Votati-ma ca sa-i umflu banii mogulului Voiculescu !
N-am program electoral, n-am viziune, blogul meu e varza dar am nevoie de bani pentru tigari si pentru bere … promit doar ca voi cheltui foarte rapid toti bani.
La http://danvoiculescu.net/blog/votati/, un simplu click la sectiunea Bloguri specializate – “Istoricul zilei” si berea in cinstea domniilor voastre o beau!
Eu cred ca exagerezi cu reclama de la Posta Romana. Si eu am observat-o tot intr-un oficiu de posta, rula in fundal si cum eram la coada altceva nu aveam ce face.
In primul rand este facuta sa fie mai “lunga”. Ei mizeaza in clip pe istorie. Trecerea de la postalion la mijloacele moderne este un fel de deja vu pentru ce a fost candva transportul corespondentei.
Nu am nicio treaba cu cei de la posta dar clipul acela chiar mi-a placut.
Aaaa, dar si mie mi-a placut. Daca as judeca dpdv estetic, as spune ca e chiar frumos. Problema mea era sa inteleg de ce nu functioneaza ca reclama, de ce nu ma face sa am mai multa incredere in serviciile postale s.a.m.d.
Nu m-am uitat la alte reclame cand am scris postul, dar uite ce am gasit acum:
US Postal Service Commercial – reclama pare mai veche, probabil a fost difuzata de sarbatori; ce observam? scrisori care ajung la destinatie, oameni de toate varstele si din toate categoriile sociale care se bucura cand primesc scrisorile, o melodie mai vesela, versuri potrivite cu mesajul reclamei s.a.m.d.
Royal Mail Real Network TV Advert 2002 – filmarea e dinamica, sunetul la fel, accentul e pe cat de moderne sunt serviciile, iti arata ca Royal Mail iti aduce chestiile pe care le comanzi de pe amazon.co.uk s.a.m.d.
Iar mesajul de final e “We make business work”! Chestia asta e dezvoltata si intr-o reclama din 2008 (creata de AMV BBDO) – Royal Mail se prezinta ca un partener care te poate ajuta sa-ti dezvolti afacerea.
Ar fi putut si ei sa faca apel la istorie, mai ales ca au una mai lunga (Royal Mail exista din 1660).
Ce vreau sa spun? Reclama romaneasca e frumoasa. Chiar mi se pare asta. Dar nu e convingatoare. Eu am incercat sa inteleg de ce. Acum, dupa ce m-am uitat si la alte reclame, mi se pare ca tot ce am spus se confirma, asa ca deocamdata nu prea cred ca exagerez.
Dar daca imi arati punctual (si cu argumente) ca vreunul din punctele din analiza mea ar fi aiurea, sau chiar ca toate, luate pe rand, sunt deplasate, bineinteles ca o sa-mi schimb parerea.
clipul e foarte romantic si spune o poveste. singura problema este ca posta in ziua de azi e folosita mai mult pentru colete, pentru documente, pentru carti postale cel mult – foarte rar pentru scrisori care contin “saruturile, sperantele si povestile” noastre.
deci in opinia mea singura chestie in neregula cu reclama este faptul ca nu se adreseaza corect publicului tinta.
dar daca ei chiar vroiau sa faca reclama la gang bang?
atunci totul capata sens
Pingback: O foto-ghicitoare (cu raspunsul la sfarsit) « Gramo
Interesanta si buna anliza ta.
Cand am vazut-o prima oara am zis: e dragut ca are si posta o reclama. Dar am vazut-o inca o data, si inca de 7 ori, si inca…
Pana m-am plictisit. Concluzia mea a fost: se sta destul de mult la coada la unele oficii postale, si cu aceasta ocazie, e un loc bun de investit bani pentru publicitate. Ajungi sa memorezi foarte bine reclama. Deci, sariti!