Am mai incercat si alta data sa facem asa ceva (vezi aici si aici, de pilda). Spuneti-ne daca vi se pare ceva ciudat in imaginile astea, pls!
p.s.: In caz ca sare cineva in sus fiindca am fotografiat oameni si masini (cu tot cu numerele de inmatriculare) fara sa cerem voie, noi am incercat sa fotografiem banda de bicla. In mod normal, n-ar fi trebuit sa apara in poze decat liniile alea galbene si (eventual) spatele altor biciclisti.
Salut. M-am uitat pe poze, am vazut niste chestii care m-au mirat. In primul rind, desi – daca intelg eu bine – liniile alea galbene demarcheaza o “banda de bicla”, pe deasupra ei circula pietoni, ba uneori mai e parcata si o masina.
Dupa asta am mai vazut niste lucruri, sau, mai bine zis, n-am vazut: nu stiu daca e intentionat sau nu, dar in nicio poza nu apare vreun biciclist. Exista mai multe explicatii pentru aceasta lipsa: fie biciclistul nu are loc de pietonul/soferul necivilizat si, in consecinta, decit sa riste sa accidenteze pe cineva, prefera sa se dea cu bicicleta prin alte parti, fie nu prea sint biciclisti in Bucuresti si, in cazul asta, decizia administratiei de a cheltui bani pe vopsea galbena nu a fost prea buna.
Dar ce te faci cind nu mai lasi loc de “pista” pentru pietoni (poza 9)?
eu n-am vazut nicio bicla.
ce-i drept insa ieri, pe benzile astea galbene din zona parcului herastrau erau foarte multi bicilcisti si roleri, dar si pietoni, unii cu caini, iar unul in mod special mi-a atras atentia pentru ca potaia voia la un tufis, stapanul se grabea astfel incat pe banda de biciclete a ramas ce ati pozat voi in Cismigiu 🙁
Lol, ma învârt atât de des prin zona aia (ca pieton, I wish I had my bike in the big city – or not 😀 ) încât știu cum apare și cum dispare banda de biclă prin tonete fără să mă mai uit după ea. Cel mai aiurea e la Grădina Cișmigiu IMO, toată lumea așteaptă troleul pe bandă… Well, banda n-ar trebui să treacă pe-acolo in the first place. Ca să nu mai vorbesc de modul în care ocolește prin parcarea aia busted up cu piatră cubică la Eroilor…
Ca-s oameni pe banda de biciclete… poate n-ar fi o crima de neiertat. Am vazut si pe la “altii” (adica alte tari) asa ceva; diferenta probabil apare atunci cand vine cineva pe bicicleta, claxoneaza frumos, omul se da, i se multumeste etc. (adica civilizatie).
De masini nu mai zic nimic, nu mai are rost 🙂
… aaa, nu! fiind facute pozele in Bucuresti, eu n-am observat nimic ciudat! 😀
totul e asa cum “trebuie” sa fie. 😐
si im TM e la fel .. cu diferenta ca noi nu prea avem benzi de biciclete.
in alta ordine de idei, de ce ar fi probleme daca pozezi oameni/numere de inmatriculare?
Ciudatenia e ca exista asa ceva in Romania, adica…daca nu sunt puse acolo ca sa fie folosite, de ce s-au mai pus? Oricum, noi inca avem o problema de mentalitate, aceea ca e mai “misto” sa avem masina. O sa fim obligati de imprejurari sa gandim altfel.
Din pacate sunt atat de prost facute ca nu poti sa dai vina pe oamenii care merg normal pe trotuar. Si sincer nici pe masinile care parcheaza pe ele.
Intr-un oras in care trotuarul devine din ce in ce mai ingust si parcari sunt din parti, e normal.
Cum sa pui bike lane care trece prin statie de troleu? Cand vine troleu si toata lumea se baga tip oaie sa prinda un loc nu se uita nimeni dupa biciclisti.
Poate peste 50 de ani.
in zona aia de la univeristate unde e pizza hut – sau cum se numeste pizzeria aia de acolo CHIAR nu ai pe unde sa mergi ca pieton
si nu e singurul loc. am mai vazut niste poze si din celelalte.. transe si mi-am amintit ca eu de cate ori trec pe acolo as vrea sa nu ocup pista dar nu am pe unde sa trec 😛
deci pistele sunt prost plasate, nu e vina pietonilor..
@f.moreau: Biciclisti, din cate am vazut noi, sunt in Bucuresti. Chiar par sa fie tot mai multi. Pe banda din centru (Kogalniceanu – Universitate) nu circula prea multi. Probabil fiindca acolo trebuie sa faci (mai mult decat in alte zone) slalom printre stalpi, gropi, pietoni si masini parcate aiurea, biciclistii prefera sa mearga pe sosea.
Exista mai multe locuri in care banda e trasata in asa fel incat pietonii sunt obligati sa mearga pe banda (ca in poza nr. 9, desi acolo s-ar putea ca vina sa fie a celor care au permis deschiderea unei terase pe trotuar). In unele zone banda ocupa, pur si simplu, tot trotuarul.
Impresia noastra generala a fost ca benzile pentru biciclete din Bucuresti au fost facute fara un proiect inteligent si fara un interes real pentru ce o sa iasa.
Si poate ar fi fost nevoie si de o campanie de educare a pietonilor. Au trecut vreo 4-5 ani de cand a fost facuta banda din imaginile de mai sus, iar unii oameni nu stiu nici acum ca aia e un fel de sosea pentru biciclete, ca trebuie sa te uiti in stanga si in dreapta inainte sa o traversezi, ca nu trebuie sa mergi pe acolo decat daca n-ai de ales, fiindca e ca si cand ai lua-o pe mijlocul soselei s.a.m.d.
@Yuki: Ne gandeam sa mergem si in Herastrau in week-end, dar eram cam obositi si ne-am intors acasa. Ramane pentru alta data. 🙂
@Doru Barbu: E cam la fel pana in Militari (atat cat tine banda, si la dus, si la intors). In fiecare statie de troleu banda e inghesuita pe langa locul in care stau de obicei oamenii sa astepte. Sau se intrerupe, pur si simplu.
@jollyca: Am vazut foarte rar oameni pe banda in Berlin, Utrecht, Londra, Oxford si alte orasele europene. Chiar foarte rar. Iar in cazurile exceptionale in care oamenii ajungeau pe banda, sareau ca arsi la o parte daca erau claxonati.
@carlitos: da, si probabil ca asa o sa ramana lucrurile inca mult timp de acum inainte 🙁
@dAImon: nu stim, dar s-a luat mai demult cineva de noi (pe blog) pe motivul asta, asa ca am vrut sa prevenim o reactie.
@joe: O, da! Am observat problema asta de ani de zile – la noi probabil ca inca sunt multi oameni care cred ca doar muncitorii (si cel mult studentii) merg pe bicla, ca mersul pe bicla e un semn de saracie si e rusinos s.a.m.d.
@felipov: Hei, bine a venit pe la noi! De acord ca sunt multe zone in care banda de bicla e pusa total aiurea pe trotuar. Si sunt inca destui pietoni care nu stiu ce-i cu galbineatza aia si de ce n-au voie sa mearga pe acolo. 🙂
Pe unii soferi care parcheaza pe trotuar (fie pe banda de bicla, fie pe tot trotuarul) ii suspectam, totusi de nesimtire. Fiindca unii ar avea unde sa-si lase masina, dar le e lene sa o lase intr-o parcare si sa mearga de acolo pe jos. 🙁
@d: Da, pistele sunt de multe ori prost plasate. Exista insa si portiuni unde pietonii ar avea suficient loc sa treaca fara sa se suie pe banda, dar nu le pasa. 🙁
Va urmaresc de mult. Comentez mai rar insa:)
La fel e si cu partea dreapta si stanga la metrou. Sunt foarte multi care nu inteleg de ce trebuie sa lase partea stanga pentru cei care vor sa mearga mai repede. Mai trebuie mult timp din pacate pana cand pietonul profesionist bucurestean va asimila niste reguli de conduita urbana, reguli de baza de altfel.
Nu le tin partea soferilor nesimtiti, nicidecum, eu sunt pieton. Dar stiu cum e sa nu gasesti loc de parcare. Chiar si la distanta.
Din pacate benzile pentru biciclisti sunt doar de fatada in Bucuresti. Nu fac parte dintr-un plan de dezvoltare urbanistica. Nu formeaza o retea.
De ce se opreste brusc cea din statia de la Universitate? E o poarta tip stargate acolo? Bzzz. Si te-ai teleportat pe partea cealalta?
Imi doresc o bicicleta dar n-o sa-mi iau. Pe langa bike lanes mai e si aerul deosebit pe care ar trebui sa-l inspir ca biker. Ar trebui sa merg printre masini si vad cum se poarta soferii cu motociclistii care de bine de rau au casca si alte protectii. Daramite cu biciclistii.
Probabil ca ar trebui scris pe ele ca sunt destinate exclusiv biciclistilor. Usor usor lumea se educa . Trebuie doar mult timp si multa voie buna.
Eu va respect absolut dreptul de a dori banda aia de biciclete utilizabila 100%, desi ma opun vehement existentei acestei benzi inaintea rezolvarii altor probleme mult mai importante. Deaemenea, desi o sa credeti ca fac misto, am auzit ca Obama vrea o lume fara arme nucleare.
eu mergeam cu bicicleta de la un cap la altul al Bucurestiului si fara banda de biciclete.
alte vremuri, acum pina si biciclistii isi doresc sa fie o minoritate cu adevarat. prefer sa ramin majoritar…
Ce intrebare, auzi numa, daca vad ceva ciudat in poze 🙂 Pai na, obisnuit cu benzile de biciclete din Germania, mi s-a parut ciudat sa le vad in forma asta in Bucuresti. Acuma, lasind la o parte absurditatea executiei unei idei de altfel foarte bune, si aici mi se intimpla din cind in cind sa trec cu bibicleta pe benzi de bicicleta de pe trotuare aglomerate si sa vad ca lumea mai merge si pe unde nu ar trebui sa mearga. Asta e: Daca trotuarul e insuficient, pe unde ar trebui sa mearga?
Recunosc ca ma obisnuisem intr-o vreme (rusine mie!) sa injur in gura mare soferii care isi puneau masina de-a curmezisul pe banda numita, de exemplu ca sa-si deschida poarta si sa poata sa intre in curte sau in garaj. Cu cit masina era mai scumpa, cu cit injuraturile mele erau mai suculente. Dar m-am lasat pina la urma.
Astazi am iesit prima data pe anul asta cu bicicleta (pina acum doua saptamini a mai fost zapada, iar saptamina trecuta se stie unde am fost 🙂 Am fost in Englischer Garten si, la intoarcere, domnu’ Inginer a tinut neaparat sa mearga pe banda de biciclete de pe Schleissheimer Strasse, care-i foarte circulata. Am protestat fiindca nu mi-au placut gazele de esapament (saptamina trecuta am luat o portie arhisuficienta) si am ocolit pe stradute paralele, ajungind acasa cu 5 minute dupa el. Gindindu-ma la asta imi dau seama ca la Bucuresti, chiar daca benzile astea ar fi perfecte, nu m-as duce pe acolo din cauza aerului poluat.
Ati innebunit?! Pai, Pizza Hut nu e franchiza lui Puiu Popoviciu? Cum sa nu fie in regula terasa?! Pietonii si biciclistii nu au ce cauta pe trotuar! Ai voie sa folosesti trotuarul numai daca vii sa-i manaci junk food-urile cu iz americanesc. Cand o sa fiti mari o sa intelegeti lucrurile astea.
@f.moreau. Chiar daca deocamdata nu sunt biciclisti in Bucuresti pistele trebuie facute. Experienta europeana ne spune ca biciclistii se inmultesc daca sunt piste. Peste tot, nu pe bucatele ca acuma. Caz in care scad masinile din trafic. Ai inteles? Bun. Acum zi-ne si tu in ce poza apari sau care e masina ta.
@felipov: “Cum sa tratezi lucrurile in Romania cu simtul umorului?” – ar trebui sa existe un curs / training cu titlul asta. Sau macar o emisiune. Ar intra, probabil, la “tehnici de supravietuire”. 🙂
Noi incercam sa ne pastram “voia buna” si sa nu ne raportam la tot felul de prostii cu incrancenare, ura etc. Doar ca unele faze sunt de-a dreptul stupefiante (daca le privesti cu ochii omului civilizat, cel putin). Uneori ne e greu sa avem umor, dar nu fiindca “punem la suflet”, ci fiindca ramanem masca, pur si simplu. 🙂
In rest, de acord cu tot ce spui. Nu sunt nici soferii totdeauna de vina. Si in nici un caz nu sunt ei principalii vinovati. Am avut si noi impresia ca proiectul cu benzile de bicla e facut fara cap si fara coada.
@nenea cosmos: Sunt lucruri mai importante decat benzile de bicla? Da, bineinteles! Dar niciodata nu procedam asa – pana nu rezolvam ce-i mai important nu ne apucam de nimic altceva. Firesc e sa incercam, cu mijloacele pe care le avem la dispozitie, sa rezolvam cat mai multe probleme.
In toate orasele, mai ales in zona centrala, e preferabil sa fie cat mai putine autoturisme. Schimbarea asta nu se produce daca nu-i incurajezi pe oameni sa mearga pe jos sau pe bicla sau sa foloseasca transportul public s.a.m.d.
Asa cum spune si @Harris, pistele pentru bicle au rolul asta, sa-i incurajeze pe oameni sa renunte la chestii poluante, sa-si cumpere biciclete, sa le foloseasca etc. Daca n-ar fi vorba de asta, sigur ca am prefera si noi sa nu existe deloc, decat sa fie facute in bataie de joc. Plus ca, pe unde exista, risti sa primesti o amenda daca nu mergi pe banda (v. aici).
@Pinnochio: O, da, Bucurestiul e poluat! Iar pe langa sosea se simte cel mai bine asta. Se simte si cand mergi mai spre marginea trotuarului, ca pieton, si cand mergi cu bicicleta si trebuie sa te strecori printre masinile de pe strada. Iar daca prinzi orele in care e aglomeratie,…
In alta ordine de idei, chiar ne pare rau ca n-am reusit sa venim la intalnirea cu pricina. 🙁
@Harris: Pls, nu ii trata pe ceilalti comentatori cu “condescendenta”! (din ce spune @f.moreau pare sa reiasa ca nu locuieste in Bucuresti).
@gramo, eu stiu ca vrei sa fii o gazda cat mai draguta cu toata lumea, ceea ce e normal, dar da-mi voie mie sa nu cred absolut deloc in sinceritatea cuvintelor:
“M-am uitat pe poze, am vazut niste chestii care m-au mirat. In primul rind, desi – daca intelg eu bine – liniile alea galbene demarcheaza o “banda de bicla”, pe deasupra ei circula pietoni, ba uneori mai e parcata si o masina.”
Unde trebuie sa locuiesti, ca sa te uiti la niste poze cu ‘linii galbene’ intr-un post cu titlul ‘Poze pe banda de bicla’ ca te mai intrebi in comentariu ‘daca ai inteles bine?’ Mie, o asemena abordare imi jigneste inteligenta. Altfel nici nu comentam. Ce ma deranjeaza foarte tare e ca aud ‘argumentele’ acestea la oameni din primarii care vor sa justifice mantuiala cu care au fost facute primele piste si stagnarea extinderii. ‘Nu prea sunt biciclisti’
Ce ma deranjaza si mai tare este ca stiu ca, la argumentatia scrisa pentru, cazul nostru, continuarea unui proiect al primariei, se atasaza inclusiv un ‘press release’. In zilele noastre, aici intra si articolelel de pe forumuri, bloguri, comentarii – la capitolul Vox Populi (e mai ieftin si mai eficient decat o cerecetare de piata, focus grup etc). Exista un birouri de presa si la Capitala si la Sector care cu asta se ocupa. Nu sunt la primul proiect derulat cu primariile.
Asa ca, atentie! Cu cat blogul tau va capata mai multa notorietate, cu atat vor aparea mai multi oameni ‘nedumeriti’ care vor cauta sa obtina cat mai multe raspunsuri convenabile cauzei lor. Si adepti.
Poti sa moderezi sau nu, retine acest aspect.
Mult trafic, iti doresc, si cat mai multe ‘poze pe pista de bicle’. Cu fete, numere si nume daca se poate. Si cu curaj. Va fi o lupta!
Draga Harris, marturisesc ca am fost destul de mirat sa observ ca mesajul meu a fost inteles anapoda. Desi nu sint pe deplin convins ca vina pentru aceasta neintelegere imi apartine in totalitate, voi incerca sa lamuresc putin lucrurile. Fraza pe care o citezi nu contine niciun argument (asa cum sustii), ci doar o observatie. Tonul se voia unul ironic, iar ironia era indreptata catre cei care, parafrazindu-ti formularea, “locuiesc” intr-un cartier (oras, tara etc) in care nu e foarte clar ce sint liniile galbene de pe asfalt, adica spre cetatenii din poze. Opinia mea cu privire la chestiune esta ca, desi decizia de a construi (demarca) aceasta pista este buna (indoiala mea cu privire la existenta biciclistilor era in mod evident o gluma), este gresit pusa in aplicare si dadeam drept exeplu poza nr 9 in care spatiul este prost “gestionat”. Altfel spus, administratia nu s-a descurcat prea bine cu acest proiect. In orice caz, observindu-ti reactia constat ca initierea unui curs de “Cum sa tratezi lucrurile in Romania cu simtul umorului?” e vitala.
Voie buna.
@f.moreau. Scuza-ma daca nu am sesizat unda de ironie din comentariul tau. Esti prea subtil. Trebuia sa ingrosi o poanta ca sa stim ca e de ras. Oricum, te-ai suprapus pe un discurs prea des vehiculat prin media. Si oricum, eu generalizam. Da, va fi o o lupta. Intre amaratii de biciclisti si:
1. posesori de terase si alte investitii pe trotuar. Nu e loc pentru toti. Stii cum functioneaza masina de PR a unei multinationale? Ti-as putea povesti un caz cu KFC de pe vremea cand eram ziarist;
2. prietenii din primarii ai celor de la punctul 1, precum si cei care vor sa faca piste cum le e lor mai ‘avantajos’. De ex, materialele cu care care s-a lucrat sunt de top, nu si le permit primarii occidentale, cu biciclisti numerosi in urbe. Insa bordurile de racord sunt o mizerie – valoarea investititiei scade si e loc si de o reconstructie.
3. Firmele, organizatiile si riveranii care parcheaza pe piste. Au sabotat si cand se trasau pistele lasandu-si masinile pe traseu, saboteaza si acum – in multe cazuri ar avea loc berechet sa isi parcheze masina alaturi.
4. Politia rutiera, din ce in ce mai deranjata de apelurilor tot mai dese ale biciclistilor. Cum crezi ca se simte un agent care, pentru parcarea unui Q7 pe pista ar trebui sa dea amenda 200 ron si sa ii ia nesimtitului si 2 puncte din carnet? Daca matura ala cu el pe jos si ii suna si sefii?
Pe masura ce efectivele de biciclisti vor creste toti acesti oameni sau organizatii vor fi din ce in ce mai deranjati/deranjate. Unii dintre ei sunt atat de puternici si banii in joc sunt atat de multi incat au reusit sa convinga autoritatile pana acum ca: Strandul Tineretului nu intereseaza pe nimeni, loturile experimentale ale Agronomiei nu folosesc la nimic facultatilor, parcul Bordei nu are vizitatori, Pepiniera nu are cui sa vanda puieti etc. Hai sa trantim niste blocuri!
Teoria ca ‘nu sunt biciclisti in Bucuresti si pistele nu prea sunt folosite’ se inscrie perfect in acest tip de discurs.
Dragule, din umor si satira imi castig existenta de ani de zile. Una bunicica chiar. Marea mea dezamagire este ca prin umor nu se indreapta lucrurile. Nu am reusit decat sa-i fac simpatici pe niste ticalosi.