De ce nu e bine sa furi idei?

Fiindca daca furi idei care sunt facute publice, tot te prinde cineva la un moment dat. 🙂 Nu lungim povestea, ia uitati aici trei pagini:

  • Prima contine postul original, in care Benoit Raphael, redactor sef la LePost (un proiect al Le Monde Interactif), scrie (pe blogul lui personal) despre schimbarile importante pe care crede el ca le-a suferit presa datorita aparitiei blogurilor.
  • A doua contine o prezentare in engleza a ideilor din postul original. E limpede de la bun inceput ca e vorba de ideile lui Raphael, repovestite in engleza. Uneori sunt citate (in traducere) expresiile folosite de el, iar atunci sunt puse ghilimele. La sfarsit e un link catre postul lui.
  • A treia pagina contine tot o prezentare a ideilor lui Raphael, probabil preluate din postul in engleza. De data asta, insa, nu exista nici o indicatie ca ideile prezentate in postul respectiv ar apartine altcuiva decat autorului postului scris in limba romana. (in caz ca nu merge link-ul, puteti vedea doua capturi de ecran aici si aici)

p.s.: Postul din pagina a treia apare pe blogul unei institutii numite Media Management Institute.

4 thoughts on “De ce nu e bine sa furi idei?

  1. mih

    poate cel care a preluat textul lui Benoit Raphael a intentionat sa mai adauge si un al 11-lea punct “poti sa-ti iei stirea, sau articolul, direct dintr-un blog”, si asta a fost modul lui/ei de a o face.

  2. gramo Post author

    @Zaza: mai trist ni s-a parut ca e vorba de o institutie care anunta (tot pe site-ul respectiv) ca a colaborat cu “Irish Times, Financial Times (Irlanda), Neue Zurcher Zeitung (Elvetia), nrc.next (Olanda), La Derniere Heure, Les Sports (Belgia), VG (Norvegia), Aftonbladet (Suedia), ziarele gratuite 24Timer si Dato (Danemarca), Pro TV, TV Sport, Info Pro, Pro Sport, Ziarul Financiar, Pro TV Magazin, Mediafax news agency, Grupul Realitatea – Catavencu (Romania).”

    daca la nivelul asta se fac astfel de lucruri…

    p.s.: de fapt, corect era: “daca la nivelul asta poti sa faci astfel de lucruri fara sa te compromiti…”

    @mih: mda, iata cum le-au schimbat bloggerii mentalitatea consultantilor media! 🙂

  3. Media Management Institute

    Nu ne ramane decat sa va multumim pentru semnalare. Ne asumam vina si va asiguram ca am rectificat, din respect pentru toti cititorii nostri, acea “omisiune”. Nu am vrut in nici un caz sa ne “asumam meritele” care nu ne apartin. Acceptam cu atat mai mult critica dumneavoastra intrucat chiar si continutul blogului Media Management Institute a fost preluat de nenumarate ori, fara a fi citat ca sursa. Deocamdata deontologia online este foarte firava si nu invoc aceasta ca pe o scuza, dar poate este cazul sa fim mai prudenti atunci cand etichetam companii si trecem la critici vehemente.

Comments are closed.