La photobiking :)

Asa cum am anuntat, ne-am dus azi la photobiking. Ne-am simtit foarte fain. A fost excelent, ne-am hlizit la greu, ne-am plimbat un pic, ne-am udat fleasca si am facut o gramade de poze si niste filmulete. Am ales cateva, vi le aratam in continuare fara prea multe comentarii, suntem cam obositi.

Mai intai filmuletul in care se vede cum tre’ sa treci strada de trei ori ca sa traversezi o intersectie pe bicla:

Iar acum povestea, in imagini:

Am inceput plimbarea din Cotroceni, cu un slalom:

Palpitant, nu? In momentul asta, orice om care a mers pe o banda de bicicleta adevarata ar fi renuntat. Gramo, insa, s-a tinut tare. 🙂 Asta desi am vazut copaci plantati pe banda:

Iar pe scurtele portiuni pe care banda nu era serpuita si ciuruita de gropi, ne intrau crengile copacilor in ochi:

Dar am continuat eroic:

De la Eroilor pana la Izvor (si mai departe), era plin si de baltoace pe banda. De ce erau asa de multe? Fiindca asfaltul era turnat foarte prost si facea valuri si te simteai de parca erai la rodeo:

In fine, am luat cateva curbe inutile:

Si am ajuns la Piata Natiunilor Unite, unde am vazut una dintre cele mai absurde faze posibile:

Deci, one more time, uitati-va cat de inalta e bordura aia:

Cu o bicicleta normala, de oras, fara suspensii, nu ai altceva de facut decat sa te dai jos, sa ridici bicla, sa faci fix 3 pasi cu ea pe refugiu, dupa care sa o cobori la loc. Asta in timp ce, oricum, in loc sa mergi drept inainte pe sosea, faci o bucla complet aberanta:

In fine, ne-am terminat photobiking-ul la Unirea, unde, daca ai fi vrut sa ramai pe banda de bicicleta, ar fi trebuit sa te intorci inapoi la Izvor. 🙂

Si cam asta e tot. In caz ca va intrebati cine a mai venit, raspunsul e simplu:

Nimeni. 🙂

LE: Azi am citit aici ca din banii stransi pe taxa auto se mai fac niste piste pentru biciclisti. Daca se vor face tot asa,… 🙁

14 thoughts on “La photobiking :)

  1. Irene

    Vai, vai, vai. Ce porcărie! Eu mă minunez în fiecare zi de aberaţiile care sunt vizibile pe pista de biciclete la Cotroceni… cum ar fi slalomul pe care l-aţi pozat şi voi, faptul că pista trece fix prin faţa magazinului şi prin staţia de autobuz unde stau oameni de obicei, un stâlp de iluminat pe bandă pe undeva pe lângă pod, ş.a.

    Dar zău că bordura aia de la Naţiunile Unite o întrece pe toate! Nu se poate protesta împotriva acestei acţiuni făcute evident foarte de mântuială? Ştiu că s-a scandalizat lumea şi se scandalizează în continuare, dar nu-mi amintesc dacă e vreo acţiune de protest oficială…

    @Kappacelu’: păi normal că nu sunt biciclete pe benzile speciale, pentru că benzile sunt o aberaţie pentru biciclişti. Cred că e mai simplu să mergi pe jos decât cu bicicleta pe banda aia…

  2. tuvia

    am vrut si eu sa ies, dar m’am speriat de ploaie..ma si vedeam ingropata in noroi..cred ca n’am mers niciodata pe banda aia si nici nu stiu pe nimeni care merge (frat’miu the expert biker rade mereu cand il intreb dc? o data s’au luat niste politzisti de el ca dc nu merge pe unde trebuie si evident ca pana la urma au fost de acord cu el..)

    e foarte prost cimentul, traseul, tot.E un cosmar pt ciclisti.. probabil au vrut sa faca o cursa cu obstacole 🙂 Umor de primarie..

  3. alecs

    mai gramo, as fi venit eu. din pacate s-au petrecut urmatoarele incidente:
    1. am fost la lucru toata ziua
    2. mi s-a furat bicicleta (multumesc, pe aceasta cale, celor ce au luat-o si sper sa o stapaneasca sanatosi!)

    poate mai faceti o chestie din asta, la un moment dat. nu va descurajati. promit sa particip daca voi dispune de roti 🙂

  4. gramo Post author

    @Irene: “Nu se poate protesta împotriva acestei acţiuni făcute evident foarte de mântuială?” – nu stim, dar merita incercat; noi am scris despre prima banda de bicla in 2006 (uite); dupa un an de zile au inceput sa apara chestii si in mass-media 🙂 poate la un moment dat se vor misca lucrurile…

    @tuvia: errrr, n-am dat peste noroi 🙂 chiar a fost ok, chiar daca picura un pic; si am avut si un noroc chior sa nu ne stropeasca domnii soferi, asa cum se intampla de obicei cand ploua 🙂

    @alecs: condoleante pentru bicla! 🙁 stim cum e, Gramo a ramas, de-a lungul timpului, fara vreo 8 bicle (ok, suntem doi, dar tot e cam mult);

    de descurajat nu ne descurajam; si chiar ne-am simtit superok, desi n-a mai venit nimeni. 🙂

  5. nenea cosmos

    Nu pe bune, voi chiar credeti in chestiile astea cu piste DOAR pentru biciclisti? Bicicleta inseamna libertate, scuzaţi-mi tonul anarhic, orice mijloc de locomotie cam tot asta inseamna, libertate. Si tot ce va doriti voi este ingradirea deliberata a libertatii biciclistilor. Pardon. Daca o sa se circule doar pe benzile de biciclete eu nu mai cumpar bicicleta la copil, nu o sa mai aiba nici o placere. Placerea de a gasi SINGUR drumul cel mai bun, scurt, sigur, distractiv. Pai daca nu urci bordurile cu bicicleta, daca nu faci slalom printre pietoni, daca nu inveti meserie sa pedalezi printre masini si sa cunosti regulile de circulatie inseamna ca nu mergi cu bicicleta, doar te aliniezi cu bicicleta. Patetic. In final mersul cu bicicleta vad ca devine tot o burghezie comoda, dar ecologica, antifumat, anticolesterol, eventual si economica. niet. hai sa fie si biciclistii ca masinile, sa aiba si ei benzi si semafoare, etc. un fel de maturizare ireparabila a mersului pe doua roti. niet. bicicleta, indiferent ce o insemna in alte parti, pentru mine ca bucurestean ramine mica mea anarhie vesela. asa cum am trait eu mersul cu bicicleta.

  6. gramo Post author

    @nenea cosmos: errrr, ia sa vezi matale cum e sa te strecori printre masini care iti ocupa culoarul de bicla! termenul cheie, nenea cosmos, nu e “comoditate”, ci “civilizatie”; cel putin pentru noi; altfel spus, nu vrem decat sa putem sa ne deplasam prin oras in conditii civilizate.

    p.s.: nu tinem neaparat sa existe benzi de bicicleta; dar daca exista, inseamna ca s-au cheltuit niste bani pentru ele, nu? n-or fi fost oare bani publici? si atunci? nu inseamna ca si-a batut cineva joc de banii aia? n-ar trebui sa fie cineva tras la raspundere?

  7. nenea cosmos

    ba nici macar nu trebuia sa se faca benzi de biciclete, ca doar e clar ca sint doar o cheltuiala fara rost in incercarea penibila de a imita oarece chestii de pe la altii. plus o ocazie buna de a cheltui banii aiurea colorind orasul cu dungi verzi. tragerea la raspundere se face la noi doar la vot. il schimbam pe cel ce schimba bordurile, etc.

  8. gramo Post author

    @nenea cosmos: de acord; intr-un singur punct vedem lucrurile diferit – Gramo crede ca la un moment dat ar trebui sa existe in Bucuresti benzi pentru bicle (facute ok, pe baza unui proiect bine conceput si realizat intr-un mod profesionist etc.); poate ca acum e prea devreme pentru asa ceva, poate sunt alte lucruri mai importante;

    poate oamenii sunt prea putin educati (soferii se suie cu masina si pe trotuar fara probleme, ce i-ar impiedica sa intre si pe banda de bicla? iar pietonii, oricum, habar n-au cei cu banda aia; politistii nu sunt obisnuiti sa le impuna si biciclistilor anumite reguli de circulatie)

    dar la un moment dat situatia asta trebuie sa se schimbe; there is no other way.

    p.s.: gandeste-te la o faza! in majoritatea oraselor civilizate turistii pot inchiria bicle ca sa viziteze orasul; in Bucuresti (si alte orase din ro) ar fi un dezastru sa le inchiriezi bicle – un om care e obisnuit sa mearga pe banda de bicicleta cu viteza (asa cum merge in orasul lui) fie i-ar face varza pe pietonii abulici din Buc, fie si-ar face o mie de nervi; sau ar provoca accidente de masina; sau l-ar musca niste caini comunitari si ar ajunge la spital s.a.m.d.

  9. Pingback: Cum e sa nu fii automobilist in Bucuresti? at Gramo`s World

  10. Pingback: Gramo’s World in 2008 at Gramo`s World

Comments are closed.