Al doilea chestionar (si ultimul pe tema asta, deocamdata) are stransa legatura cu primul:
Ce anume verifica examenele?
- Verifica daca am retinut anumite informatii (51%, 74 Votes)
- Verifica si una si alta (28%, 41 Votes)
- Verifica altceva (13%, 19 Votes)
- Verifica daca mi-am insusit anumite abilitati (8%, 11 Votes)
Total Voters: 145

UPDATE: E vorba despre cum credeti ca stau lucrurile, nu despre cum credeti ca ar trebui sa stea.
In primul rand, felicitari pt stefanov.go.ro/gramo.
Am examen marti si cum n-am mai dat examene de secole, am niste emotii…
Am votat ca se verifica si una si alta, dar ideea e ca se verifica daca ti-ai insusit anumite abilitati pe care nu le poti avea si fara a-ti insusi si niste informatii.
He he.. nu stiu ce vreau sa spun… adica stiu, dar nu stiu cum. Emotii de examen… :)))
Habar n-am cum e pe la facultatile cu profil umanist dar din punctul meu de vedere la inginerie(Politehnica) ar trebui in primul si primul rand sa verifice daca mi-am insusit anumite abilitati, pentru ca domeniile se schimba atat de des incat informatia pe care o retin anul asta se schimba la anul. Din nefericire e fix pe dos, asa ca mi-am pierdut 5 ani din viata retinand formule care n-au absolut nici o leg cu ce muncesc.
Multumesc Politehnica!
@A: ok, dar exista multe abilitati pe care nu le capeti memorand informatii: cantatul la instrumente muzicale, mersul pe bicla, gandirea critica, redactarea unui text clar si bine structurat etc.
Degeaba iti dicteaza cineva niste reguli si te pune sa le memorezi si sa le reciti dupa aia. 🙂
p.s.: bafta!
@vali: nashpa 🙁
pt vali: in poli nu se verifica decat ca ai retinut niste tampenii. ni se spune (ca exemplu, acesta e cel mai recent): eu (profesorul, adica) nu sunt adeptul invatarii pe de rost a formulelor, dar in acest caz cred ca puteti totusi sa o faceti.
inutil sa precizez ca se referea la niste algoritmi complecsi de rezolvare a unor probleme legate de turbine (daca esti anul 5 cred ca stii cum arata respectivele probleme).
intr-adevar, singura chestie utila pe care am invatat-o in ultimii 5 ani de cand sunt, din intamplare, la politehnica, au fost niste notiuni elementare de retelistica studiate la cisco pe banii si timpul meu. si asta continui sa fac si la munca. iar facultatea… bete in roate cu fiecare ocazie, imi mananca timpul inutil, e clar ca nu voi lucra in domeniu, asa ca… de ce au trecut 5 ani? de ce nu am inceput munca in domeniu direct dupa liceu? simplu. mentalitati invechite care m-au influientat; eu, care eram mic si prost, si cam asta ar fi.
singurul lucru care imi va fi de folos dupa ce voi termina facultatea e faptul ca nu imi va mai manca inutil din timp si ma voi putea concentra pe chestii care imi folosesc cu adevarat. lucrurile sunt triste prin tarisoara noastra, si incep cu ideile ce ni se baga in cap de mici si care nu coincid cu realitatea.
cel putin asta cred eu.
p.s.
urasc sintagma “mentalitati invechite” si incerc pe cat posibil sa ma feresc de clisee de orice fel. uneori insa nu pot, pentru ca ele inca sunt valabile.
in mod ideal (bah, ce greu e fara diacritice), examenele ar trebui sa verifice si una si alta. in mod romanesc, ele verifica aptitudinea de a toci papagaliceste un carnatz de vorbe exact in ordinea in care au fost puse, disponibilitatea de a cumpara volume de sute de mii de lei scrise de proful respectiv si eventual talentul de a pupa posterioare. in alta ordine de idei, leapsa pe http://lorenalupu.wordpress.com .
Io am votat cu “verifica altceva”. Adica nimic. Cel putin asa e la mine la facultate (ASE, daca vrea sa stie cineva). As fi vrut sa pun varianta 1, dar am constatat ca putina toceala inainte de examen si putin copiat in timpul examenului te scutesc de chestia asta. Si totul pentru ca profesorii nostri se incapataneaza sa predea o materie arida, cu date de multe ori…out-of-date si sa se agate in detalii in loc sa ne ajute sa ne formam o imagine de ansamblu asupra unor fenomene si in general.
@ Lorena, suntem cumva la aceeasi facultate? 😉
Uf… Din pacate in facultatile (cred ca si scolile nu?) romanesti, la examen trebuie sa iti stii cursul, sa stii la perfectie de a predat proful. Nu te pune nimeni sa gandesti prea mult asupra ce a zis el. Nu imi place deloc. Mi-e teama ca nu retin tot (cine si cum poate retine tot?!)…
La scoala nu era asa 🙁 se punea accent pe creativitate, pe gandire, pe analiza, chiar pe experienta personala, atata cata era. Nu tin minte sa fi avut la scoala (adica liceu inclus) vreo lucrare de genul “restituie cursul X”. Aveam eseuri, sinteze, disertatii, la mai toate materiile (in afara de mate) care te obligau sa ai o structura in gandire, sa iti mobilizezi toate cunostintele… I SO miss that 🙁
@alecs: din nefericire sunt de acord cu ce ai zis cu un mic PS: chiar am inceput sa lucrez din anul I. in rest nu stiu cum e cu turbinele dar pot sa-ti povestesc cu microunde si transmisii analogice si digitale de date 🙁
eu am votat “verifica si una si alta” pentru ca daca nu faci trimitere la varianta anterioara sau la varianta care urmeaza dupa suna chiar bine “verifica si una si alta”.
@vali: mie mi-a luat o vreme pana sa incep sa muncesc. de fapt, fericitul eveniment s-a intamplat abia anul trecut. poate de asta acea senzatie amara de pierdere de vreme persista si probabil va ramane in mine o vreme. dar acum nu mai pot scrie despre asta, sunt la munca si imi fac servite pentru maine, la examen. nu am putut niciodata sa retin formule.
Pingback: Si fiindca tot vine sesiunea… (concluzii) at Gramo`s World