MHonArc test archive
[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]
Re: Observatii la 'diverse...'
dragos scrie:
> Scuze pentru maniera abrupta de a intra in conversatie, sint de acord ca o
> 'atmosfera impersonala' nu face intotdeauna bine discutiilor (desi uneori
> mai filtreaza atacurile la persoana, nu la ideile interlocutorului).
>
mie mi se pare ca oamenii mai degraba se inteleg si nu se 'ataca' cand se
cunosc cat de cat si de asta cred ca prezentarile sunt un lucru bun. Sau,
daca exista atacuri parca se trece mai usor peste ele cand stii cu cine
vorbesti, in principiu in relatiile personalizate oamenii pot sa isi
vorbeasca mai dur fara ca asta sa fie cine stie ce problema.
Eu cred ca daca vrei sa obtii randament
> maxim de la o persoana sanatoasa la minte si care e co-interesata in
> activitatea pe care tu i-o ceri, asta o obtii numai daca-i acorzi deplina
> libertate. Orice constringere o va face pe acea persoana sa-si piarda
> interesul direct in problema si ceea ce vei obtine va fi 'treaba de
> mintuiala'. Mie mi se par banalitati lucrurile astea, dar am impresia ca
> imaginea draga a jugului celui greu si incapator e inca vie in mintea
unora.
>
Aici mi se pare ca chiar intri in discutia de inainte, deci esti de acord ca
problema nu poate fi incheiata cu ideea ca e treaba 'guvernului' sa
hotarasca cum vrea din moment ce finantzeaza (si bineinteles cei care
'finantzeaza' de fapt sunt contribuabilii). Si ce spui mi se pare
problematic in sensul ca sustii o judecata de fapt (stundentii sunt mai
motivati cand pot sa opteze intre participare si neaprticipare) pentru care
nu prea avem dovezi. Intr-un mesaj mai devreme Gigi tocmai zicea ca 'se
observa' ca de fapt studentii nu fac mare lucru daca nu sunt obligati.
Bineinteles poate nu are dreptate, dar tocmai asta e problema: 1) de unde
stim cum sta situatia de fapt si 2) cel care ia hotararea ar trebui sa tina
cont de situatia de fapt sau se poate argumenta 'a priori' ca indiferent
care sunt consecintele si cine finantzeaza ce studentii ar trebui sa fie
liberi/obligati sa participe la seminarii. In fine, discutia devine
plictisioare, voiam doar sa zic ca mi se pare ca sunt motive ca lucrurile sa
nu ti/ni se para asa clare.
> Spui ca in Occident profesorii iau astfel de decizii. Asta pentru ca acei
> profesori care iau astfel de decizii au aprobarea unui Director de studii
> sau a unui manager al facultatii.
eu stiu situatia doar pentru o facultate si uite niste chestii interesante:
profii, desi sunt obligati de universitate sa dea examen final, se multumesc
doar cu un eseu (ceea ce cred ca e bine) si incalca explicit regulamentul
(si nimeni nu are nici o problema pt ca este un fel de intelegere tacita).
Asta sigur nu e ok, pt ca lucrurile se petrec de fapt 'la mica intelegere'
ca si in Romania: situatia buna, dupa parerea mea, e cea in care
regulamentul lasa in mod explicit la latitudinea profesorilor daca sa dea
examen sau nu (si fixeaza standarde generale de evaluare in alt fel). In
general am observat ca lucrurile sunt cam ca in Romania (bineinteles nu e
vorba de mita sau alte probleme), singura diferentza e ca aici totul merge
bine (nu pt ca oamenii respecta mai mult regulile explicite sau pentru ca
regulile explicite sunt mai bune, ci din alte motive: oamenii sunt in
general mai constinciosi din proprie initiativa, 'micile intelegeri' sunt
facute de profi care chiar predau serios, etc).
Stefan