[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Re: sps si isps




----- Original Message -----
From: "Irina Tofan" <irina.tofan@go.ro>
To: "filos-teor" <filos-teor@fil.unibuc.ro>
Sent: Thursday, February 08, 2001 2:58 PM
Subject: sps si isps


> ioan spune:
>
>  "banuiesc ca aici trebuie facuta o diferenta destul de clara intre
> sps si implicarea sentimentala s/p, pe care nimeni n-a facut-o. Toti se
> gindesc strict la sex la actul in sine nu la o implicare sentimentala
> care
> este un pic altceva, e clar ca diferenta este foarte mare."
>
> sunt de acord ca e o distinctie importanta. cred ca argumentul cameliei
nu sunt sigur ca am nevoie de distinctia asta atunci cand discut
despre sps [asta pari sa zici si tu la sfarsitul mesajului v. #]

> despre obiectivitatea evaluarii e aplicabil la isps (implic. sentim.
> p-s), nu la sps.
mai nou, ea pare sa sustina ca "argumentul e aplicabil la ambele",
asa ca nu inteleg de ce a fost introdusa distinctia;

> un profesor ok nu cred ca ar evalua diferit un student doar fiindca face
> sex cu el. cand spun profesor ok nu ma refer la cazuri ideale, ci la un
> profesor care, in genere, nu ar accepta sa fie mituit (profesorul care
> l-ar trece pe x doar ca sa vina si diseara la el e, cel mai probabil,
> unul care ar lua si mita).
ok, cu asta sunt de acord, in mare, desi s-ar putea spune ca daca
profesorului i-a placut, atunci el va valoriza pozitiv (in mod inconstient)
sursa placerii etc. etc.

> in schimb e posibil ca un profesor, oricat de ok ar fi, sa-l evalueze
> diferit pe x, in mod complet involuntar si inconstient, daca e
> indragostit de el (pur si simplu fiindca oamenii tind sa-si idealizeze
> partenerul, fara sa-si dea seama, atunci cand sunt indragostiti). dar
dar la fel de bine poate fi indragostit, perfect constient de faptul ca e
indragostit si sa nu lase asta sa-i afecteze evaluarea;

[#]
> asta e altceva, si nu afecteaza discutia despre sps. ar avea relevanta
> doar daca s-ar arata ca exista in genere o conexiune necesara sau macar
> probabila de la a face sex cu x la a te indragosti de x, ceea ce nu cred
> ca e cazul; iar daca la unii se intampla asa, atunci ei vor avea singuri
> grija de asta, tot asa cum un profesor care stie ca, din cine stie ce
> motiv, ciocolata are efect halucinogen asupra lui o sa se abtina sa o
> consume.

rezumat: la ce imi foloseste distinctia sps / isps atunci cand discut
despre sps?

g.s.