Habar n-am. Pur si simplu imi trebuia un titlu. Ok, iata cum arata banda de bicicleta din Berlin:
Atotprezenta (mind you, filmuletul e facut intr-un cartier oarecare, nu in centrul orasului), curata, frumoasa, bine marcata, fara intreruperi , fara pietoni (mi s-a intamplat o singura data in aproape 5 luni sa vad pe cineva stand pe banda – un skinhead urias care, cand m-a vazut, a sarit ca ars la o parte schitand niste scuze). In genere, prin locurile prin care a mai fost Gramo si a mers cu bicla, totul a fost ok. In afara, bineinteles.
Cum e in Bucuresti?
Ca intr-o piesa de Ionesco, desigur. Cica incepe banda de bicicleta undeva prin centru, intr-un loc ca oricare altul:
Doar ca pe ea sade un chiosc 🙂 Te dai jos de pe bicicleta, te strecori pe langa chiosc si,…
Funny, right? O fi pentru voi. Pentru noi aia care incercam sa ne simtim si acasa ca prin EU, sa nu poluam, sa nu claxonam si alte mofturi din astea, nu e.
Ok, in timp ce te dai iar jos de pe bicla, incepi sa te intrebi care e rostul vietii si alte chestii lipsite de sens. Te sui la loc si incepi sa faci slalom:
Dupa care iti apare in cale el – pietonul roman:
Aceasta minune a stiintei si tehnicii contemporane! Este el de vina ca e lipsit de educatie? Ca habar n-are ce-i chestia aia asfaltata de la marginea trotuarului? Pai ce, i-a explicat cineva? Societatea e de vina! Mass-media! Dumnezeu, ca nu i-a bagat ideea innascuta de banda de bicicleta in cap de la inceputul universului!
Si apoi, de ce sa nu mergi pe banda de bicicleta daca tot pe ea poti sa te si opresti sa iei o gustarica?
(Gramo a vazut intr-o zi un cersetor fara picioare dormind pe banda de bicicleta, cu caruciorul pus sub cap. Probabil nu-si mai facea griji ca ar putea da o bicicleta peste el.)
Si ce mai face romanul pe banda de bicicleta? Pai, sa vedem,…
Asteapta RATB-ul,…
Vinde flori,…
Planteaza stalpi s.a.m.d.
Ppl, in caz ca nu e limpede cat e de suprarealista toata povestea, banda de bicicleta e ca o sosea. Actually, chiar este o sosea. Doar ca nu pentru masini, ci pentru biciclete. De obicei are marcaje, semafoare si tot tacamul. Si daca nu respecti regulile, vine politia si te amendeaza.
Daca umbli ca boul pe mijlocul soselei si da o masina peste tine, e vina ta, nu a soferului. Daca iti parchezi masina de-a curmezisul soselei, sau daca iti pui in mijlocul soselei o taraba de flori, well, nu mai esti bou, ci de-a dreptul nebun.
Dar daca esti primarie si construiesti o sosea prin locul in care e ditamai stalpul? Sau o faci doar pana la jumatatea drumului (indeed, cand vii dinspre Kogalniceanu inspre Universitate, pe partea dreapta, banda de bicicleta se opreste brusc, cam prin fata magazinului Best Computers) Nu cumva ai cheltuit banii publici de pomana?
Dar daca esti jurnalist si nu scrii niciodata nimic despre asta? Yeah, I know, sa ne ocupam mai intai de marea coruptie si dupa aia de alte nimicuri…
“Ce-ti trebuie bicicleta? Ce, esti vreun sarantoc? De ce nu-ti iei masina?” Mi-a povestit o prietena ca undeva in America cineva a venit la ea si a jignit-o din senin pe motiv ca merge pe jos si nu isi cumpara masina.
Habar n-am cum e prin America. Prin Europa, atat cat am vazut, se merge pe jos sau pe bicicleta. Merg pe bicicleta majoritatea studentilor, profesorii universitari, directorii de banci, functionarii publici s.a.m.d. Sau pe jos, pur si simplu.
Mersul pe bicla e vazut ca o chestie ok, misto. E incurajat. Sunt o multime de stradute pe care n-au voie masinile, in schimb au voie bicicletele (la noi e, desigur, pe dos). Pana si in fata magazinelor mici exista cate un loc in care sa iti poti lasa bicicleta. Sa nu mai vorbim despre universitati:
Cine merge cu masina? Turistii si oamenii in varsta, care nu se pot deplasa pe jos sau cu bicicleta. De fapt, chiar si astia folosesc mai degraba transportul in comun.
Gata, am scris suficient despre toate astea. Ne vedem pe banda.
technorati tag: capsulaTimpului
E ru?ine s? te dai jos de pe biciclet? când po?i face un track-stand pân? se elibereaz? poteca ?i dup? aia o trecere la mare precizie pe lâng? ma?ina parcat? (chiar dac? o zgârii pu?in cu pedala, nu-i bai). La fel, de ce s? ne sup?r?m c? n-avem spa?ii amenajate când cea mai mare pl?cere a ciclismului urban e s? faci slalom printre jaloane vii cu cel pu?in 20 kmph pe trotuare? Ar trebui s? fim recunosc?tori pentru ?ansa de a ne îmbun?t??i tehnica!
lol; well, unii dintre noi, mai prozaici, nu vor decat sa se deplaseze linistiti prin oras, fara showing off, ca deja ii claxoneaza soferii sau ii behaie pietonii abulici deampulea (scuze), doar fiindca sunt tipe (sau fiindca nu sunt) s.a.m.d. 🙂
http://www.youtube.com/watch?v=nR2ygFn-yR8&mode=related&search=
uite-i pe astia cum merg, n-au nevoie de o banda , ei merg pe toate benzile
pietonismul, ca si biciclismul, e treaba grea in bucuresti. Asteptam cu larg interes ca benzile astea intii sa existe (si in alte zone decit pe kogalniceanu) si sa nu se mai interzica mersul cu bicicleta prin parcuri.
pina atunci facem cum zice si stefan in primul comentariu: devenim campioni off pista :)))
Sa vedeti voi cum e in suceava cu biciclismul 🙂 e ceva de genul, n-ai voie sa mergi pe trotuar si “ce cauti pe strada?”… adica tot tu esti vinovatul… de aia cei mai multi dintre noi aleg traseele offroad, adica alea cu drum de pamant inafara orasului cu aer curat fara toti sclavii de italia care aduc euro transpirati si impresii de vedete. Si dupa o tura din asta vii acasa obosit, scoti o bere din frigider, o punga de popcorn la microunde un film misto si ti-ai facut hatarul. :p
Pingback: Cu bicicla prin Bucure?ti « Begegnung mit anderen Menschen
Pingback: Artistu’ zice ca… » Rugaciunea biciclistului… “care este” !
Pingback: Street Delivery - ziua 1 « Gramo’s World
Din pacate pista aia e facuta pe un trotuar ingust intr-o zona FOARTE aglomerata a Bucurestiului.In orele de varf NICI pietonii nu au loc pe acolo ce sa mai zicem de biciclisti.
Iar in parcuri sunt si copii mici care pot fi accidentati foarte grav de biciclisti….mai ales ca sunt destui maniaci ai vitezei si in aceasta categorie.
Avem acum si prin Bucuresti o pista semanatoare cu cea din Berlin, in jurul parcului Titan. E frumoasa, marcata, fara masini…, are pietoni dar i-am claxonat fara mila, explicandu-le celor care s-au mirat ca stau de fapt pe carosabil. Din pacate, banda aceasta nu duce nicaieri, se invarte in cerc in jurul parcului. Si apropo de comentariul lui Dan, in parcul Titan se poate intra cu bicicleta si am si intrat. Nu am dat peste copii mici si nu am vazut nici vitezomani. Este foarte simplu sa vii cu scuza existentei vitezomanilor, dar daca ne-am lua dupa acest criteriu, ar trebui interzis si traficul auto pe stradute si stradele (si chiar ar trebui) ceea ce nu se intampla desi unii soferi conduc prin cartiere la viteza de autostrada si nimeni nu le spune nimic. Iar trotuarul din filmulet nu este mai lat decat Kogalniceanu sau cel de la Titan asa ca scuza este de dragul scuzei.
Mai nou, s-au amenajat intr-un elan electoral, pistele de pe Splai unde am vazut si minunea semafoarelor pentru biciclete, la facultatea de Biologie. Nu mi-a venit a crede. Ajuta foarte mult la trecerea de pe trotuare, dar trotuarele sunt groaznic de inalte. Oricum, decat nimic este foarte bine si atat. Si se pare ca se amenajeaza in continuare. Sa speram ca le vor termina, si ca se vor introduce amenzi pentru soferii (nesimtiti) care parcheaza pe ele.
Pingback: Deszapezirea - un succes? « Gramo’s World
prin constanta ma plimb cu bicicleta ba pe trotuar, ba pe strada si nu comenteaza nimeni nimic. desigur, sunt atent sa nu incurc pe cineva, ma strecor pe unde pot. daca am fi mai multi cu bicicleta probabil ca am constitui deja o problema.
in cluj am vazut piste de bicicleta, e drept ca mai mult prin centru, dar oamenii erau destul de politicosi incat sa nu mearga//manance/doarma/etc pe ele.
cat despre europa, da,oamenii merg pe bicicleta. poate nu neaparat din spirit ecologic, cat pentru faptul ca au lucruri mai bune de facut cu banii decat sa-i cheltuie pe cine stie ce masini. dar asta e o cu totul alta poveste…
Mai e ceva painica de mancat si apa de curs pe …Dambovita pana vom ajunge sa avem si in Bucuresti piste adevarate pentru biciclete … ca-n unele orase ale Europei …
http://ciclism.blogspot.com/2008/01/copenhaga-un-model-de-confort.html
Pingback: Blog de aberat în doi » 4-3-2 pe doua biciclete
Pingback: Gramo contra Gramo at Gramo`s World
Pingback: Cum e sa nu fii automobilist in Bucuresti? at Gramo`s World
Pingback: Poze de pe banda de bicla « Gramo`s World
Pingback: Banda pentru biciclisti portabila | Quite Cool !