Ce vrem de la administratia locala?

E o leapsa “civica” pe care am primit-o de la Piticu. Ne-am gandit si am ajuns la concluzia ca vrem urmatoarele chestii:
– Sa anunte public intr-un mod cat mai transparent, clar, simplu, usor accesibil cum le circula fondurile. De unde au primit diverse fonduri, cum le-au cheltuit etc.

– Sa isi recunoasca greselile. Sa recunoasca, de pilda, ca ideea de a pune banda de bicicleta pe trotuar a fost o idee extrem de proasta si ca s-au cheltuit aiurea o multime de bani. Sau sa admita ca ideea cu economatele e o porcarie, fiindca produsele de acolo sunt la fel de scumpe ca produsele din orice supermarket, doar ca tre’ sa te chinui sa te strecori printre roiuri de angajati si functionari care se invart aiurea prin magazin si sa fii servit ca la alimentara.

– De asemenea, am dori ca administratia locala sa isi reduca numarul de angajati. Daca se poate, la mai putin de 50 %. Iar aia ramasi sa nu fie fix angajatii cei mai prosti, dar cu pile.
– Si sa nu se mai fumeze in institutiile publice.

– Si o serie de alte chestii, despre care am vorbit si mai putem vorbi in posturi separate. Nu ni se pare deloc eficient sa fie insirate toate pe o lista. De fapt, ideea cu leapsa asta nu ni s-a parut prea grozava, dar am intrat in joc din respect pentru Piticu.

Regula ne cere sa o dam mai departe la 8 oameni, so here we go. Ii nominalizam pe: Lovin, Cru, Cristea, Netboy, Sunhunter, Patratosu, Arhi si Irina.

4 thoughts on “Ce vrem de la administratia locala?

  1. vali

    sunt putin nelamurit cu banda de biciclete: dece nu e bine ca s-a facut pe trotuar? lasand la o parte ideea ca daca ar fi fost facuta pe strada oricum nu ar fi fost respectata de soferi, chiar mi se pare o idee ok(in special partea cu bordurile putin coborate plus ca am vazut si niste semafoare pentru pistele astea – gen Amsterdam asa), plus ca nu cred ca e originala, mai peste tot prin vest sunt pe trotuar acolo unde nu e loc pe sosea, si pe sosele in bucuresti nu e loc.

  2. cavalera

    @vali: pt ca pietonii nu mai au pe unde sa mearga, pentru a merge pe benzile acelea in unele locuri trebuie sa ai jumatate de metru sa nu iti intre crengi de la copaci in gura si ca uneori trebuie sa treci ori pe sub ori peste masinile parcate pe acele piste… a sa nu mai mentionez ca te limiteaza la a merge pe unde vor ei, desi tu trebuie sa maergi in alta parte

  3. vali

    la partea cu pietonii nu prea sunt de acord, pentru ca pentru benzile alea din cate inteleg mai degraba au prioritate biciclistii, nu altceva.

    la copaci nu ma gandisem, un argument bun 🙂

    la partea cu limitatul, nu cred ca au ce sa faca.

    anyways mie chiar mi se pare ca incepe sa se miste ceva – eu sincer n-as fi crezut niciodata ca o sa vad piste de biciclisti in bucuresti si pentru asta Videanu are tot respectul meu.

    my $0.02

  4. gramo

    @vali: probabil n-ai incercat sa mergi pe ele 🙂 biciclistii merg in mod traditional pe strada, pe partea dreapta; soferii stiu asta si sunt invatati la scoala de soferi sa le dea prioritate s.a.m.d.

    trotuarul e in multe locuri mult mai prost decat soseaua; in loc sa poti circula normal, te simti ca la rodeo din cauza gropilor si denivelarilor; no thanks!

    trecem la partea cu pietonii; in nici o tara civilizata pietonii nu circula pe banda de bicicleta; sa mergi pe banda de bicicleta e ca si cand ai merge pe mijlocul soselei; daca nu stii ca banda aia e pentru biciclete, esti de rasul curcilor etc. etc.

    la noi, chiar daca e loc pe trotuar, pietonii vor circula si pe banda de bicicleta; din prostie, lipsa de civilizatie, lipsa de informare etc.

    spatiul ala nu e facut pentru pietoni sau biciclisti; ca atare. nu are sens sa vorbesti despre “cine are prioritate pe banda de bicicleta” (intre pietoni si biciclisti), asa cum n-are rost sa vorbesti despre cine are prioritate pe sosea – automobilele sau pietonii 🙂

    pietonii nu au ce sa caute pe banda de bicicleta. punct. iar la noi e foarte greu sa ii inveti asta; mai ales daca banda de bicicleta ocupa aproape tot spatiul de pe trotuar;

    oamenii care au pus banda pe trotuar i-au aruncat pe biciclisti si pietoni unii in drumul altora – de aici ies o multime de nervi si de conflicte, plus posibile accidente;

    pe de alta parte, mesajul e ca biciclistii tre’ sa mearga pe trotuar si nu au ce sa caute pe sosea, chestie de care vor profita toti automobilistii;

    cu asta administratia locala le-a dat apa la moara oamenilor care si pana acum se purtau ca niste nesimtiti, ii claxonau pe biciclisti aiurea, se bagau pe partea dreapta pana in trotuar fara sa la mai lase loc, nu le acordau prioritate etc. (mergand, probabil, dupa principiul “daca ne ciocnim, eu pot sa-l omor, el pe mine nu”)

    acum astia pot sa urle (fiindca oricum nu sunt in stare sa vb civilizat): “mars pe trotuar, biciclist imputzit, acolo e banda ta de bicicleta!”

    plus ca banda de pe trotuar e facuta ca pishatul boului, ca sa ocoleasca tot felul de copaci, tarabe, guri de canal si altele, ca se intrerupe, ca urcatul si coboratul zecilor de borduri facute prost te intarzie si ca traseul care ti se impune datorita mersului pe trotuar e complet aberant – incearca sa mergi pe banda de la Podul Cotroceni pana la Izvor si o sa vezi ce funny e ca la fiecare intersectie, in loc sa astepti dupa un singur semafor (cum ar fi fost pe sosea), sa trebuiasca sa stai la 3 semafoare;

    mai sunt si alte chestii, dar am scris destul.

Comments are closed.