[am facut o pagina pentru toate povestile astea; e aici]
Pentru un argument e nevoie de cel putin doua afirmatii. Una dintre ele ar fi chestia pe care vrea sa o sustina persoana care argumenteaza, cealalta e chestia pe care se bazeaza. However, nu toate textele care cuprind mai multe afirmatii sau mai multe propozitii sunt texte argumentative.
Unele pot sa cuprinda doar afirmatii disparate, altele pot sa cuprinda explicatii, nu argumente, altele pot sa cuprinda diferite alte chestii. Textele argumentative sunt scrise cu scopul de a sustine o idee.
E clar, nu? Ok, care dintre textele urmatoare contin argumente si care nu?
(1) Am intarziat fiindca n-a venit troleul.
(2) Jocurile pe calculator te fac un criminal. In America doi pusti si-au impuscat colegii de scoala din cauza jocurilor pe calculator.
(3) Copiaza fisierul, executa-l, da click pe “install”. La sfarsit trebuie sa repornesti calculatorul.
(4) Daca o sa te scarpini acolo, o sa fie si mai rau. Incearca sa te abtii!
(5) Nu se poate sa ma insele. Inima mea mi-ar fi spus ceva.
(6) Pe strada aia nu poti merge cu masina. Abia terminasera de lucrat aia de la Apa Nova si au venit cei de la gaze.
(7) L-am pocnit, dar inainte de asta el m-a injurat.
(8) Daca ne luam dupa ultimele sondaje, Becali are sanse destul de mari in alegeri.
(9) Filmul “A fost sau n-a fost” va rula in cinematografele americane. E interesant de aflat cine o sa se duca sa-l vada.
(10) Nu mai avem apa si ar mai fi 6 ore de mers. Ar trebui sa ne intoarcem.
(11) Trebuie sa termini tot de mancat. Daca nu o sa mananci, o sa ma supar pe tine si n-o sa mai iesim in parc.
(12) “Inteligent” nu inseamna “intelept”. Un om inteligent poate sa ia o hotarare foarte proasta, un om intelept nu.
(13) Daca veneai ieri la mine, ne-am fi certat. Asa, fiindca n-ai venit, totul e ok.
(14) Fotografia asta a fost facuta cand ati trecut prin intersectie. Din ea se poate vedea ca ati depasit viteza legala. Asa ca trebuie sa platiti o amenda.
(15) Ion l-a omorat pe Vasile. Asta fiindca Vasile ii violase nevasta. Ion a rabdat cat a rabdat, dar la un moment dat n-a mai rezistat. S-a imbatat si s-a dus si l-a omorat.
6,8,10,14 cred ca sunt cele sunt sustinute de argumente
si 5-ul ar fi numai ca argumentele sunt cam …slabe, dar daca nu conteaza cat sunt de rationale argumentele…merge 😀
Ziua buna. Foarte interesanta initiativa. Inclin sa cred ca 2,5,8,10 si 12 sunt argumentari. Celelate cred ca sunt explicatii, indicatii sau alte tipuri de formulari.
Contin argumente: (2)-sustine ideea ca jocurile violente te fac violent; (8)-sustine ca Becali are sanse si se bazeaza pe sondaj; (10)-sustine intoarcerea si se bazeaza pe lipsa apei; (12)-sustine diferenta dintre 2… chestii; (14)-sustine plata amenzii si se bazeaza pe fotografie (deh! se stie ca politia are dreptate mereu).
Nu sint foarte lamurita ce sint chestiile “daca…atunci”, gen 4, 11, 13
my guess: 2,5,6,8,10,12,14
la prima vedere
and the winner is,… Gutza 🙂 Sandre comes in second place (fiindca e mai nashpa sa dai un raspuns gresit decat sa nu dai un raspuns corect 🙂 ), iar ralu e pe locul 3, fiindca a zbarcit-o cu 6 🙂
bagpiper primeste drept premiu de consolare un cot in burta 🙂
ce mentiuni dati, dupa ce ca ma simt …asa cum sunt, mai dati si la operatie 😀
iar eu sunt codasa clasei fiindca am lipsit de la lectia 2… 🙁 Dar am argumente solide: concerte, demisie, angajare… Merge?
ruxx, hai ca impart eu cotul cu tine 😀
Nu vreau sa fiu rea, bagpiper, dar vezi sa nu mai primesti un cot de la dl. profesor… Pentru ca cineva ar fi trebuit sa spuna ca “argumentele” mele solide de la comentariul precedent sunt niste simple explicatii… Si uite asa am demonstrat ca mi-am facut lectiile 🙂
la prima lectie se dadeau palme pe ceafa, acum coate in burta, ce urmaza?
bine…eu si merit, ca nu prea ma tin de lectii, dar eu vroiam sa fiu un dragut sa impart premiul :P, chiar daca sunt eu unu dintre “cei ce vor mosteni lumea”(vezi biblia) macar sunt un darnic 😛
@bagpiper: Gramo viseaza la o lume in care elevilor sa li se amputeze chestii de fiecare data cand, desi au gresit, doresc note mari – ai luat 7, dar vrei 10? dai un deget; ai luat 2, dar vrei 8? iti taiem nasul si se rezolva 🙂
dar daca iau 10 se poate sa renunt la 2-3 puncte pentru ceva in plus?:D
ar cam termina jumatate din elevi, nu din numarul lor…ci la propriu din fiecare elev, eu cred ca doar de vreo doua ori in viata mea am considerat nu mi s-a acordat punctajul care trebuie si atunci imi venea sa iau eu ceva din prof in schimbul acelor puncte, dar de cele ami multe ori au fost mai mult decat indulgenti cu mine, avand in vedere ca am inceput cu 4, prima nota in clasa I, am continuat sa fiu mediocru si chiar codas, sunt lenes, indolent si delasator, asa ca nu ma plang de notele pe care le primesc, mi-am dezvoltat skill-ul de a copia, deci consider ca orice nota as primi e mai mult decat trebuie.
gramo e putin “satanist”:P
am zbarcit-o cu 6 si cu 14
data viitoare voi fi mult mai atenta:)
astept urm lectie
@gramo: ce se intampla cu “chestiile” adunate de la elevi? 🙂
@ un gramostein 😛
@ralu: Gramo lucreaza de zor la lectia urmatoare; pana maine ar trebui sa fie gata; nu te stresa cu faze de genul “vai, am gresit!” ideea cu critical thinking e chiar asta, ca n-ai cum sa nu gresesti, asa cum n-ai cum sa nu gresesti atunci cand inveti o limba straina sau dactilografie sau sa canti la un instrument;
e firesc sa gresesti, e normal, e ok; si e singura cale pe care poti sa te alegi cu niste chestii; in other words, “rezultatele” de pe parcurs nu spun nimic despre tine; cand s-a terminat totul, iti poti da seama daca chiar a iesit ceva sau nu; pana atunci, nimanui n-ar trebui sa-i fie rusine ca greseste.
@eu: oh, dar asta inseamna sa ne ridici mingea la fileu 🙂 cu chestiile alea ne ducem la dr. frankenstuff si i le dam si face niste elevi mai buni 🙂
@gramo: recunosc ca la metoda asta nu m-am gandit 🙂
ar trebui inclusa in cursurile de metodica sau de pedagogie 🙂