Nu ca ar conta, dar,…

Aici gasiti un post cam ridicol despre un gramo. Autoarea articolului foloseste fara drept de copyright materiale din lumea lui Gramo si face afirmatii la limita calomniei (puteti da un search cu “Kama Sutra” in Gramo’s World si o sa fie mai limpede ce spun).

Nu stim cum a obtinut persoana respectiva numarul de telefon al lui Gramo, dar incercarea sa de a-l contacta pe Gramo-boy inaintea publicarii articolului, in cazul in care inregistrarea convorbirii ar fi facuta publica, ar fi, poate, suspecta de tentativa de santaj mediatic.

Dar sa ne limitam la lucrurile elementare. Gramo-boy a fost acuzat ca pe pagina sa academica are un link catre un blog pe care scrie, alaturi de Gramo-girl si alti colaboratori.

Acuza e aberanta. Paginile personale ale profesorilor universitari nu sunt pagini oficiale ale institutiei la care lucreaza profesorii respectivi si nu contin doar materiale academice. Asa stau lucrurile de la inceputul internetului.

Unii profesori universitari sunt, intre altele, si jurnalisti si scriitori, si fotografi si bloggeri si altele. Exemple sunt destule.

Pagina academica personala a lui Gramo-boy contine un link catre blogul lui Gramo. E asta o chestiune exagerata? E un lucru rau ca oamenii care ajung pe pagina academica a lui Gramo-boy gasesc acolo un link catre un blog care le atrage atentia asupra unor probleme controversate din lumea in care traim?

Sau ca ajung pe un blog pe care ar putea participa, daca ar fi interesati, la o discutie pe indelete a Eticii Nicomahice a lui Aristotel?

Sau ca ajung intr-un loc in care sunt puse in discutie atitudinile homofobe, xenofobe sau sexiste, lipsa de bun simt, impostura intelectuala si altele?

Dincolo de asta, isi inchipuie cineva ca studentii sunt niste retarzi care nu disting intre paginile pe care li se dau informatii despre cursuri si seminarii si cartile de versuri, textele literare, jurnalele personale sau blogurile profilor lor?

Loooooooooooool! ๐Ÿ™‚

A doua parte a acuzatiei era: “ii chemi pe studenti sa te vada in fundul gol”. Yeah, sure,… de parca n-am avea altceva mai bun de facut si unii si altii. ๐Ÿ™‚

Gramo n-o sa reia aici posturile pe care le-a scris despre nudism, koerperkultur, rolul nuditatii in activismul politic s.a. Faptul ca Gramo (si nu doar Gramo-boy) a aparut pe blog fara haine tine de contextul posturilor respective. Si de altele.

E adevarat, Gramo-boy face nudism de vreo 17 ani. In timpul asta s-a mai intalnit (de obicei intamplator, la mare) cu studenti din vreo 10 generatii diferite si cu alti colegi din Unibuc.

Au fost “intalnirile” astea de natura sa ii afecteze cuiva activitatea academica? I don’t think so ๐Ÿ™

Esti o persoana imorala daca altii te vad fara haine? Gramo ii incurajeaza pe toti cititorii sai sa discute despre asta. Poate reusim sa scoatem un lucru bun chiar si dintr-un articol scris fara a respecta nici un fel de reguli de etica jurnalistica.

Ah, si pentru a avea o baza concreta de discutie, asta e o poza cu Gramo-boy la mare de acum aproximativ 15 ani:

UPDATE: Interesant, datorita articolului cu pricina am avut aproape tot atatea vizite ca si in ziua in care stirea lui Gramo despre Second Life, despre care am descoperit ca a fost mai intai numele unei trupe belgiene din anii ’80, a fost preluata de Boing Boing. ๐Ÿ™‚

UPDATE2: Avand atentia concentrata asupra lui Gramo, n-am observat ca articolul respectiv denigreaza o institutie, fiindca deasupra titlului scrie “Pe site-ul Universitatii din Bucuresti”.

E usor de dovedit ca posturile din Gramo’s World nu sunt hostate pe nici un calculator care ar apartine Universitatii din Bucuresti. Denigrarea calomnioasa a unei institutii a statului, otoh, n-ar trebui sa ramana fara urmari.

UPDATE3: Am facut o mica modificare a link-ului de pe pagina de la facultate a lui Gramo-boy, pentru a fi limpede catre ce trimite. Inainte textul era “Uneori scriu si pe Gramo’s World“. Acum este “Uneori scriu (nu in calitate de profesor si nu neaparat pe teme academice) pe un blog colectiv aflat aici“.

UPDATE4: In caz ca e cineva curios, aici se gaseste codul de etica al Universitatii din Bucuresti.

UPDATE5: Am citit aici despre “blocarea accesului la pagina personala” etc. Nu stiu despre ce e vb si n-am timp sa verific. In orice caz, omenii interesati de informatiile aflate acolo (cursuri, seminarii, materiale de studiu s.a.) pot gasi o copie (imperfecta) a paginilor academice respective aici.

UPDATE6: Cineva a venit si i-a strecurat lui Gramo pe sub usa un biletzel! Era postasul? Greu de crezut! Postasul lasa chestii la cutia de scrisori, nu ti le baga pe sub usa! ๐Ÿ™‚ Pe biletzel scrie:

“Convocare

[…]

Va solicitam sa va prezentati la sediul Rectoratului Universitatii din Bucuresti din Bd. Mihail Kogalniceanu etc., la Cabinetul d-lui Rector in data de 07.02.2007 ora 12 in vederea efectuarii unei anchete disciplinare avand ca obiect aparitia dumneavoastra intr-o postura indecenta pe site-ul Universitatii din Bucuresti.”

Funny, eh? Pai daca jurnalismul facut dupa ureche are astfel de efecte, jurnalismul facut serios ar trebui sa duca la schimbarea radicala in bine a societatii, nu?

Cineva a pus intrebarea “pai si, cum, nu ti-e frica?” Nu prea. Probabil e vorba de inconstienta. Nu mi-a fost frica (acum vorbeste doar “cetateanul Stefanov”) nici cand am fost “convocat in vederea unei anchete” la Securitate, in ’89. Nici dupa aia. Pe deasupra, mai cred si in justitie divina. ๐Ÿ™‚

UPDATE7: Am facut pe fuga (iar ordinea in care apar link-urile nu inseamna nimic) o lista cu reactii de pe bloguri:

Merlin
Manafu
Zoso
Luciat a scris aici si aici
Aglomerari spontane
Mikutzu a scris aici si aici
Stefan Talpalaru
Cariera.weblog.ro
Krossfire
Subiectiv
Mostly Harmless
Jurma
MoarteaOnline
Paul
Pam Pas
Metropotam
Anda
Multura
Piticu
Comanescu
Ariel
Cru’s
Nihasa
Claudinho
clickio.ro (Ionut Oprea)
Catastif
Firimerituri
Licurici
cultura-vura
Livero
Kinkymouse
Eduard: Un Roman la Microsoft
Cristea a scris aici si aici
Bobby
Sub Sol
Cheezy Cheeky
Gradina cu doi nuci
Balaur
No Doubt
microhm
Ragna
KillerINC
hackd! a scris aici si aici
Bogdan Manolea
Baumwolle
Ruxx

UPDATE8: In RL a aparut un articol ceva mai echilibrat, desi replica Decanului fil.unibuc e posibil sa fie prezentata distorsionat. Acolo se vorbeste despre “poze porno”, ceea ce e cam ciudat. Ok, a fost o vreme in care se considera ca e indecent ca femeile sa poarte pantaloni, dar nu cred ca ar fi spus cineva ca “e porno”.

Nu e ok ca un prof sa-si puna link catre un blog pe care scrie? N-am vazut asa ceva? Hmmm,… Peter Suber, unul dintre filosofii cei mai activi pe net isi gazduieste blogul pe site-ul facultatii la care lucreaza Alte doua exemple de profi care trimit din paginile personale de la facultate catre bloguri sunt Tyler Cowen si Colin Farrelly.

Exemplele ar putea continua la nesfarsit, desigur ๐Ÿ™‚ Nu e ok sa fii prof si sa ai pe net fotografii care te pun in posturi discutabile? David Chalmers are sute de fotografii la care se poate ajunge pornind din pagina sa academica. Din 3 click-uri il puteti vedea cu parul in flacari (la propriu, i s-a intamplat la un party) sau bรขnd bere. Si e si cam netuns ๐Ÿ™‚

Sir J. R. Lucas (pe care l-am cunoscut cand eram student la o scoala de toamna pe teme de filosofie politica) e unul dintre cei mai cunoscuti filosofi britanici in viata. Pe pagina sa, i.e. pe serverele Universitatii Oxford, gasiti si texte non-academice. Un text (scris in ’86!) incepe asa:

Deep down inside me is a nudist struggling to get out. Clothes have always been an enemy since I was a small boy, being forcibly squeezed into socks or leggings or somerting by an assortment of sisters, cousins, aunts, nannies, and female relatives generally.

Since then I have always lived on the brink of sartorial disaster, in perpetual fear of turning up for a meeting of an electoral board in my shorts, at high table without a black tie, or as an examiner in an odd pair of socks.

Cum de nu l-au inchis pentru ca-i corupe pe studenti la nudism (sau cel putin la a se imbraca neglijent)?

UPDATE9: A aparut si un ymterviu pe Hotnews. E pe blogul lui Merlin, dar exista un link si in pagina principala de acolo.

Acum mi-am amintit. Link-ul din pagina lui Stefanov catre Gramo’s World a fost scos ieri, asa cum am inteles de la decanul facultatii, din dorinta de a proteja Universitatea Bucuresti de un scandal mediatic. Nu e sigur ca reactia era necesara si ca a fost justificata, dar nu o sa comentam mai mult chestiunea asta, deocamdata.

UPDATE10: Am fost asigurati de sprijinul netoo si de sprijinul moral al mai multor prieteni. Doar cateva idei (unele sunt de la oameni care nu au intervenit pe net):

1) Ca profesorii care au reactionat, la facultate si rectorat, n-au verificat nici ei informatiile si le-au dat apa la moara jurnalistilor incompetenti, fiindca s-au speriat de “relatia cu presa”.

Iar chestia asta va pune in pericol viitorul tuturor institutiilor de invatamant, fiindca in lipsa unei reactii ferme, jurnalistii de scandal vor sti ca “e ok sa spunem orice despre astia, ca sunt fraieri; daca ii speriem suficient de tare cu minciuni, ajung sa le creada si ei” (de la Florin, un fost director de marketing)

2) Ca ar trebui neaparat ca, in lipsa unor scuze etc., jurnalistii respectivi (cei care au lansat stirea, cei care au preluat-o fara sa verifice informatia si au transmis-o mai departe etc.) sa fie actionati in justitie (de la mai multa lume; din pacate, Gramo nu are bani pt. asta);

3) Ca nu Gramo a prejudiciat imaginea Universitatii Bucuresti, fiindca link-ul lui Stefanov catre Gramo’s World e din toamna, iar fotografiile furate si vanturate prin mass-media erau pe blog de la sfarsitul lui decembrie, iar timp de mai bine de o luna imaginea Universitatii nu a fost prejudiciata cu nimic (de la Gramo-girl).

4) Ca o persoana pudibonda, dar bine-intentionata ar fi incercat sa sesizeze wordpress-ul (cu “Report as mature”) sau Fotobucket-ul (unde sunt gazduite de fapt imaginile). Ambele au o politica destul de stricta in ce priveste indecenta, vulgaritatea etc.

Chiar asa, oare din zecile de mii de vizitatori ai fotografiilor respective, n-a incercat nimeni sa “raporteze” pozele ca indecente la wordpress sau fotobucket (stiu de situatii in care poze indecente au fost sterse de la fotobucket in mai putin de o zi)?

Iar daca a incercat, de ce nu s-a intamplat nimic cu ele? De ce nu au disparut? De ce nu a ajuns blogul lui Gramo sa fie cenzurat? De ce se fac acum presiuni pe diferite cai asupra lui Gramo ca sa-si stearga pozele?

Nu cumva fiindca, nefiind nimic in neregula cu ele, acestea nu pot fi cenzurate pe o cale ortodoxa? Nu cumva fiindca doar disparitia pozelor ar mai putea conta drept o confirmare a vinovatiei lui Stefanov? (de la Gramo-boy)

5) Din cate click-uri poti ajunge de pe un site de politician american pe site-ul unei organizatii teroriste? (de la un amic care n-a vrut sa ii dam numele)

6) Pe toate pozele exista un watermark cu adresa blogului Gramo’s World, de unde pot fi accesate. Adresa e gramos.worpress.com. E limpede pentru oricine ca adresa asta nu are de a face nici cu ub-filosofie.ro, nici cu unibuc.ro (de pe un comentariu pe un blog).

UPDATE11: Am vazut aici si o chestie de la ProTv. Se sugereaza, folosind imagini cu pagina facultatii de filosofie, fade-out si fade-in si imagini cu postul de la mare, ca s-ar putea trece direct dintr-o parte in alta.

Se afirma explicit ca pozele ar fi postate in pagina personala academica de la fil.unibuc a lui Stefanov, iar asta e o minciuna. Iar apoi, in contradictie flagranta cu afirmatiile anterioare, se spune ca e vb de un link.

Chestia cu “Stefanov e singurul care poate dezactiva link-ul” e aberanta. Oricine stie cum se administreaza un server de linux stie ca exista useri si exista root, iar root-ul poate intra peste conturile userilor. Iar asta e si ceea ce s-a intamplat si se poate vedea, probabil, in log-urile serverului de la fil.unibuc.

UPDATE12: Am incercat sa nu ii โ€œinflamamโ€ pe vizitatorii blogului nostru. Nu vrem sa instigam pe nimeni impotriva nimanui. Dar situatia a luat pentru Gramo o intorsatura mai serioasa (si mai sumbra), despre care puteti citi aici.

Aici puteti vedea ce am inteles din blogging (just kidding). Aici gasiti informatii despre rezultatul anchetei. In fine, aici gasiti o luare de pozitie de pozitie oficiala cu privire la “cazul cetateanului Stefanov”.

Datorita cantitatii mari de informatii nu mai putem raspunde la toate replicile si nici nu mai putem urmari tot ce apare pe net despre toata povestea (mai ales ca lucram la jumatate de capacitate – Gramo-girl tre’ sa ia niste pastile si sa stea in pat). Ne cerem scuze ca nu putem face mai mult. Puteti folosi trackback si va puteti uita, daca doriti, si aici.

Le multumim tuturor celor care au aderat la actiunea I support Gramo.

UPDATE13: Ultima poveste de la ProTV e aici. Nu o sa comentez stirea de pe net, desi ea contine si chestii false (“Profesorul ?i-a recunoscut deja vina fa?? de decanatul facult??ii, รฎnc? de luni”), si chestii aberante (“?i-a publicat pozele nud pe un blog, pornind de la un link al Facult??ii de Filosofie” – ce inseamna sa-ti publici pozele pornind de la un link? initial au scris ca “pozele au fost publicate pe un link”!!!).

Jurnalistilor de la ProTV, care nu m-au abordat doar pe hol, in afara biroului rectorului, ci chiar in antecamera rectorului, in timp ce asteptam decizia comisiei de ancheta, le-am pomenit de situatia Ramonei si le-am spus ca la asta imi e mintea, nu la ce sanctiuni o sa primesc si alte lucruri.

Le-am spus si ca exista o reactie pe blogul meu fata de stirea pe care au difuzat-o ieri si ca blogurile sunt surse de informare, ca si ziarele. Se pare ca nu au tinut cont de nimic din toate astea.

UPDATE14: Am citit articolul din Ziua. Am gasit urmatoarele chestii false:

un blog ce putea fi direct accesat de pe pagina de Internet a Facultatii de Filosofie Bucuresti”

Am scris ca e vb. de pagina academica personala hostata pe serverul facultatii inca din 4 februarie. Oamenii astia (iar acum nu-i am in vedere doar pe cei de la Ziua) scriu despre blog, da’ n-au intrat macar sa citeasca ce se scrie pe el.

o declaratie in care se obliga sa retraga, “in cel mai scurt timp”

“in termen de 24 de ore” – avem fotografia cu declaratia; oricum, toate fotografiile au fost scoase de pe blog si inlocuite cu imaginea pe care o puteti vedea mai sus; asta s-a intamplat inca de ieri dupa-amiaza; am dat astazi (vezi aici) si o justificare a deciziei de a scoate fotografiile.

Nonconformistul pedagog a reusit sa-si enerveze superiorii ierarhici postand si apoi retragand de pe blogul cu pricina, in intervalul a doar catorva ore, nastrusnicele poze

nu s-a intamplat nimic de felul asta;

Lectorul s-a aparat: “una-i viata profesionala, alta-i viata particulara”.

n-am dat nimanui o astfel de declaratie; m-am aparat de toate atacurile din presa aici si in interviul dat lui Merlin (am incercat sa ma apar si in RL, dar n-am reusit).

UPDATE15: It’s over; Am mai vrut doar sa ne uitam la niste cazuri oarecum asemanatoare din alte parti in postul de aici si am incercat sa raspundem si criticilor din blogosfera (vezi aici); Acum incercam sa ne linistim. Nu mai putem sa monitorizam tot ce se scrie pe net, oricum. Ne limpezim un pic mintea si vedem ce facem dupa aia ๐Ÿ™‚

Credem ca jurnalista de la Gandul a facut un lucru rau (variante: ne-ok, imoral, nashpa, penal). Inca nu stim daca putem face ceva pentru ca persoana respectiva sa fie trasa la raspundere, o sa vedem.

Pe ceilalti jurnalisti nu-i acuzam, fiindca stim si noi cum e sa lucrezi cu stirile. Nu te mai gandesti ca in spatele stirilor respective se afla si niste oameni. Preiei o informatie, o dai mai departe etc.

Toata povestea a scos in evidenta, dupa noi, o lipsa destul de mare de profesionalism din presa traditionala. De unde nevoia de abordari alternative: presa online, bloguri etc. Din pacate, s-a vazut si ca bloggerii pot fi destul de vulnerabili. ๐Ÿ™

139 thoughts on “Nu ca ar conta, dar,…

  1. ema

    buna seara,

    Am ajuns aici tocmai datorita articolului. Eram curioasa. Nu mi se pare nimic indecent in ce publicati.

    Si nici nu vad de ce profesorii ar trebui sa fie niste fiinte scortoase, rigide si lipsite de viata.

    Ema

  2. oamenisitimpuri

    am ramas masca dupa ce am vazut ce articol e cap de afis pe gandul”.Din punctul meu de vedere meritati tot respectul insa nu cred ca cei de la facultate vor fi la fel de incantati…

  3. Geo Atreides

    Dumnezeule, ce mizerie! Ce tampenie crasa, de tabloid idiotic. Oameni mici, au sarit repede cand au vazut “lector” si “gol”. Iarasi imi aduc aminte in ce popor retard traim; natiune de Homais, unul si unul.

    Check with a lawyer, daca poza e copyrighted ar trebui sa nu o foloseasca, nu?
    Gramos, stiu ca it doesn’t mean very much, but you have all my support. Si dupa comentariile din forumul gandului, si al multor alti oameni. Don’t let them get you down and fight! We’re all here with you.

    G.

  4. Bunicu

    @ g-boy:
    Vezi ce comenteaz? lumea la articolul cu pricina…pe saitul lor.
    Fi?uica “gindul” nu e la prima isprav? de genul ?sta…stilul lor
    mirl?nesc/mahalagist e cunoscut. Vezi Zoso…
    Nici n-ar trebui s?-?i ba?i capu’…cรขinii latr?, tu i?i vezi de treab?…
    Poate ar trebui s? pun niste poze de-ale mele, acum patruj’d? ani
    la 2 Mai… ๐Ÿ™‚
    @g-girl:
    ce face ?la micu? Mai e pu?in… ๐Ÿ™‚
    Mai posteaz? si tu – dar nu pe subiectul ?sta…

  5. gramos

    @ema: pai nu sunt; am cunoscut profesori care erau, in mediul academic, cel putin, niste clasici in viata; iar pe noi, studentii, ne-au tratat ca pe niste egali; chestiile astea lasa urme adanci ๐Ÿ™‚

    @oamenisitimpuri: in ’90, studentii din facultate de pe vremea aceea au protestat (cu succes) si au obtinut retragerea profesorilor care nu erau ok (un simplu exemplu: mai mult de jumatate din oamenii din facultate au venit la fil.unibuc in ultimii 10 ani, dupa Gramo-boy);

    oamenii din fil.unibuc sunt (aproape fara nici o exceptie), extraordinari; sunt niste oameni care gandesc cu mintea lor, asa cum la sta bine unor profesori universitari care mai sunt, pe deasupra, si filosofi;

    poate ei vor considera ca Gramo nu a actionat ok; dar ma astept in cazul asta la o critica rationala sustinuta de argumente, si nu la o “vanatoare de vrajitoare” ๐Ÿ™‚

  6. Un trecator

    :)) Gramo fa?? cu reactiunea!

    Bag de seama ca ai trezit ceva antipatii and the shit is gonna hit the fan. Articolul din Gandul “infiereaza” devierea de la “linie”, iar asta imi este antipatic. Am senzatia ca or sa urmeze, macar pentru o parte a Gramo, sedinte si discutii! Anyway, dupa parerea mea, daca dispare sau se schimba Gramo’s World, conservatorii inving, ceea ce e de rahat. Eu am tinut de cand ma stiu cu progresistii. ๐Ÿ˜€

    On the other hand, “nu cred ca trebuie sa continui discutia cu dv.” imi suna foarte cunoscut :)) si cred ca tradeaza o atitudine pe care Gramo o adopta destul de des. Not good! Not good at all! It is Gramo running out of arguments? Sau poate Gramo nu discuta decat cu cei care ii pot oferi un challange intelectual. ๐Ÿ˜€ Nu m-am putut abtine sa nu ma hlizesc putin.

    Pe scurt, articolul e de rahat, pozitia jurnalistului e de rahat, abordarea sa este de toata jena, iar idioti care vor sa arda chestii in piata publica sunt multi. Oricat de antipatic imi ieste Gramo in general, acum Gramo are toata dreptatea. ๐Ÿ˜‰

  7. gramos

    @Geo Atreides: multumim; mult; sincer.

    am citit pe net despre cazuri celebre in care oamenii au reusit sa evite mersul la tribunal tocmai datorita discutiilor si posturilor de pe bloguri; Gramo nu e plin de ura si nu cauta razbunare (ceea ce nu inseamna ca nu poate simti, uneori, tristete sau compasiune ๐Ÿ™‚ )

    poate o sa invatam, impreuna cu oamenii din jur, sa fim mai ok (varianta: mai buni); vedem, vorbim! ๐Ÿ™‚

    @Bunicu: am citit chestiile scrise acolo, dar n-am raspuns; deh, cica te poti apara pe blogul propriu ๐Ÿ™‚

    Si ar fi tare sa pui pozele alea. Ar fi o constributie la istoria recenta (am citit deja studii sociologice facute pe zona 2 Mai).

    Ala micu’ se pare ca inca n-are nevoie de haine. ๐Ÿ™‚ O sa aflam saptamana viitoare ce sex are (si implicit si cu ce prejudecati o sa trebuiasca sa se confrunte in frumoasa noastra societate ๐Ÿ™‚ )

  8. gramos

    @de_ce: 10x a lot; conteaza, fiindca uneori ajungi sa te gandesti ca te lupti cu morile de vant s.a.m.d.

    @Ariel: ok, recunosc, am fost in ’90 la o intalnire a celor de la MISA; vorbea un domn cu o voce metalica de robot si o privire fixa; in jurul lui stateau in niste posturi yoghine (decente) cateva fete;

    ceva mi s-a parut suspect; am plecat si nu m-am mai dus niciodata acolo; dupa vreo 10 ani am mai preluat / editat stiri despre MISA pe varianta in engleza de la hotnews; si cam asta e tot ๐Ÿ™‚

  9. nicholas

    Am 45 de ani si de cand ma stiu am fost cam pudic de felul meu. Cu toate astea nu vad nimic vulgar in pozele de pe site. Desi articolul din Gandul e rauvoitor si tendentios (seamana cu o “infierare proletara” ce se practica pe vremuri) mie mi-a facut un bine: am descoperit un site care imi place si pe care poate altfel nu l-as fi cunoscut.

  10. philos_freak

    Am vazut si eu articolul din “gandul” la emisiunea lui Badea (!) Comentariile acestui energumen au fost si mai revoltatoare, in fine…
    N-as fi asa optimist in privinta celor de la facultate… c’mon, parca nu e chiar asa roz ๐Ÿ™
    Sper sa nu ai probleme
    Daca va trebui sa fii sustinut, am sa ma inscriu si eu

  11. Bogdan Gavrila

    Stiu ca studentii il sustin pe Gramo si cred ca avem nevoie de mult mai multe astfel de bloguri la Universitate ๐Ÿ™‚

    Nu mai suntem in epoca de aur si din pacate foarte putini universitari reusesc sa comunice cu adevarat. Cred ca ar fi de bun augur o invitatie pentru domnul rector Panzaru in vederea deschiderii blogului personal (daca tot a lansat noua versiune a site-ului unibuc.ro).

    Ma semnez,
    Bogdan de la liga ๐Ÿ™‚

  12. gramos

    @Un trecator: Gramo recunoaste ca e un pic paranoic si anti-social; dar nu refuza niciodata un dialog civilizat; pacat de faza cu antipatia, fiindca nu e reciproca ๐Ÿ™

    @nicholas: multumim mult; am incercat intotdeauna sa avem grija si sa nu ne ducem inspre vulgaritate (si sa nu-i provocam nici pe altii sa fie asa);

    poate n-am reusit intotdeauna, dar faptul ca exista oameni cu bun simt care inca mai trec prin lumea lui Gramo nu poate decat sa ne ajute sa avem mai multa grija pe viitor.

    @philos_freak: Gramo-boy are incredere in primul rand in fostii lui profesori (care nu l-au tratat diferit, de pilda, atunci cand le-a venit la seminarii vopsit in cap sau cu cercel, in anii ’90) ๐Ÿ™‚

    (sigur, in aceeasi perioada reprezentatul Motorola a fost batut si luat la politie in Republica Moldova fiindca a fost considerat spion ๐Ÿ™‚ )

    @Bogdan Gavrila: 10x; da, nu mai suntem in epoca de aur, ne trezim si noi, incetul cu incetul; poate nu toti in acelasi ritm ๐Ÿ™‚

    [acum Gramo se simte prost ca nu a continuat mai serios posturile cu revista presei studentesti ๐Ÿ™ ]

    @all: speram sa nu se supere nimeni, dar Gramo incearca sa evite jignirile si atunci cand nu ii sunt adresate ๐Ÿ™‚

    adica, well, unele actiuni ale oamenilor sunt criticabile si pot fi criticate (mai dur sau mai cu tact) dar oamenii respectivi n-ar trebui sa fie jigniti;

    nu-i cunoastem pe “jurnalistii” respectivi, dar nu dorim sa fie jigniti pe blogul lui Gramo;

    pliiiiiiiz! ๐Ÿ™‚

  13. Bunicu

    Nici nu-i nevoie s? fie “jicni?i” acilea…
    Ii porc?ie lumea la ei pe sait…
    Ceea ce m? face s? m? intreb dac? nu cumva ?sta e scopul…
    s?-si fac? trafic, reclam?, s? frece menta, s? agite boborul, etc.
    Si, Gramo, b?iatule (imi permit s? zic asa, am tot dreptul ๐Ÿ™‚ sint om
    b?trรขn, as putea s?-i fiu tat?, astea, astea.. ๐Ÿ™‚ )
    Adic?cum (sic) – s? critic?m ac?iunile si nu pe ?ia care le comit?
    Adic? – condamn?m cu mรขnie proletar? crime de r?zboi, omoruri,
    violuri, etc – dar doamne fereste – nu-i critic?m pe ?ia care le comit?
    Nu-i jignim?!?! (m? rog, NU pe blogul t?u, pricep…)
    Cred c? m? dep?rtez de subiect – dar atitudinea asta incepe s?-mi
    aminteasc? de Com?nescu & co – si regulile lui de blog – “f?r?
    atacuri la persoan?, v? rug?m…”
    Ia mai pune?i mรขna, taic?, pe ceva ziare din vest: acolo s? vezi atac
    la persoan?… (m? rog, f?r? p..a m?-ti sau altele) dar dure r?u!
    Critic?m perioada ceausist? – dar nu zicem “cizmaru’ ?la nenorocit
    care ne-a ?inut in frig” – ca s? nu jignim…persoana?
    Hai gata, c? incep s? fac cl?buci…
    @gramo-girl: da, stiam c? inc? nu-i momentul de h?inu?e, a fost
    o noti?? in care vroiam de fapt s? zic s? nu-?i faci sรขnge r?u de toat?
    garaga?a asta – c? nu-i momentul! All the best! ๐Ÿ™‚
    (Eh, asa-s bosorogii, se ingrijoreaz? din te miri ce…si ?ia tineri rรขd
    de ei…taman ca mine cind eram tinar si f?ceam haz de ?i b?trรขni.)

  14. trustman

    doamna vergu a terminat doctoratul pe care il incepuse cu domnul profesor muresan? pe vremea cand l-a inceput lucra la adevarul.

    (intreb faza cu doctoratul pentru ca poate nu l-a terminat si are un resentiment. sau poate l-a terminat si are un resentiment).

    in fine, poate gramo ar trebui sa propuna la filosofie un curs de etica a presei. este o nevoie uriasa de asa ceva in mass-media din romania.

  15. mihai

    de retinut pentru cand vreti sa scrieti proza umoristica

    “Dansul nu se sfieste sa”

    “cu o tanara (n.n.-intelegem ca este sotia)”

    “E tentant sa vezi ce scrie pe “Gramo’s World”, “profu'”, care, altminteri, pe “studenti” isi expune regulile academice, iar pe “guests” – iti da lista lucrarilor,”

    “cetateanul Stefanov “

  16. Ovidiu Badea

    Din articolul publicat in “Gandul”, eu nu am inteles de ce considera autoarea articolului ca postarea fotografiilor respective incalca regulile etice pe care trebuie sa le respecte un profesor. Nu ni se spune nimic despre asta, ci pur si simplu este presupus faptul ca avem de a face cu ceva evident imoral.
    La Facultatea de Filosofie, cei mai multi dintre studenti stiu de existenta acestor fotografii. Eu nu am auzit pe cineva sa spuna ca din aceasta cauza prestatia academica a lect. Stefanov este mai buna sau mai rea. Pur si simplu, studentii fac automat distinctia intre cele ce tin de facultate si ce le ce tin de blog.

  17. bobo

    te intrebi cum de a aflat tanti asta de blogul tau? sau numarul tau de telefon? ar trebui sa o intrbam pe ea: intr-adevar a intrat pe site-ul universitatii si apoi pe filosofie, profi si … vai … lectorul stefanov gol-golut … ce rusinee?!?!? nu nu, nu cred … de fapt, probabil, unul dintre “colegii” tai mai tineri … care parca ti-a fost si student … s-a dus repede cu mare stire mare, iar acum sta in fata monitorului sau de acasa si isi freaca palmele pentru grozava sa isparava.
    cat de bine se simte el acum! e in sfarsit fericit!
    el – acest vesnic frustrat, singur in lumea sa intunecata si … de fapt foarte foarte trist!

  18. Ioana Sima

    Eu credeam ca o sa fiu prima ๐Ÿ™‚ azi noapte, pe cand treceam de pe un canal pe altul, am dat de mircea badea si ce era mare pe ecran? Poze cu gramos!!! am ramas…WTF? Azi dimineata, primul lucru pe care l-am facut, am coborat sa imi iau ziarul (a doua oara – prima oara am fost obligata de o profa de la facultate). Ce sa zic? Lipsa de profesionalism, atat in stil cat si in unghiul de abordare. Ce mai conteaza ca Gramo-girl e cea cu care Gramo-boy doarme noapte de noapte in acelasi pat: “imbratisarea sa cu o tanara (n.n. intelegem ca e sotia)”? ce conteaza ca gramo scrie zi de zi articole de mii de ori mai bune decat mizeriile din Gandul?
    Dar lasa, uite ce reclama v-au facut. Ca a sarit lumea sa vada pozele, ca de… Aveam niste intrebari, dar mi-ati raspuns la ele deja! Legate de copyright, voiam sa mai intreb daca a cerut cineva permisiunea pricessitei sau lui de-ce sa publice commenturile lor etc etc.
    Cu o chestie a ramas si autoarea din facultate: valoarea stirii (printre altele) = proeminenta personajului. Ca daca Gramo-boy ar fi fost functionar la posta, nu ar mai fi scris nici dracu articolu asta. M-am atacat rau de tot la chestia asta si inca odata mi s-a facut greata de CTP si de auto-denumitul ziar serios “Gandul”.
    Si mai dau un exemplu de lipsa de profesionalism (ma intreb daca asta a facut o facultate de jurnalism): “Sigur, daca cetateanul Stefanov are chef sa isi expuna pe internet tot ce face si ce viseaza, n-are decat, pentru ca nu esti obligat sa vezi aceste nazbatii. Sa-si puna insa viata intima si imaginea personala in posturi, care n-au nicio legatura cu demnitatea profesorului in spatiul public este altceva” – asta stie sa faca diferenta intre articol si editorial? nu cred… Ce mizerie.
    Voiam sa scriu un articol pe blog legat de asta, fara sa dau nume, insa, dar m-am razgandit. am zis aici ce aveam de zis. in plus trebuia sa cer acordul lui gramos – ca asa se face dragi “jurnalisti” si nu as fi vrut sa supar pe nimeni.

  19. gramos

    @Bunicu: pai, iata cum: un viol e un lucru rau, dar atata timp cat nu stiu mai multe lucruri despre ce e cu violatorul, de ce a facut ce a facut s.a. n-o sa spun ca e “mancat pe dinauntru de rautate”, ca “nu merita sa traiasca” s.a.m.d.

    ca sa spun ceva despre un om trebuie sa stiu multe despre el, ca sa spun ceva despre o fapta (ca e urata etc.), n-am nevoie sa stiu foarte multe;

    X a gresit. Poti spune dupa aia “X e incompetent”? Trebuie sa-l vezi ca greseste de mai multe ori etc. Oricum, Gramo nu e impotriva chestiilor de genul “X e incompetent”, ci doar impotriva chestiilor de genul “X e un bou, iar maica-sa e o curva!” ๐Ÿ™‚

    cat despre facut sange rau, aici ai mare dreptate; intr-adevar, Gramo-girl e cea care si-a facut mai mult sange rau ๐Ÿ™

    @trustman: pai cred ca se ocupa colegii de la catedra de filosofie morala si politica de lucruri pe linia “etica presei”; s-ar putea ca unele lucruri sa fie prezentate in cadrul unui curs de etica aplicata, dar nu stiu nimic precis.

    dintre doctoranzi, ii cunosc mai bine doar pe fostii mei studenti care isi fac acum doctoratul si pe doctoranzii cu frecventa, cu care mai colaborez uneori; despre doamna respectiva nu stiu nimic.

    @mihai: da, aia cu “cetateanul Stefanov” parca e luata din Ilf si Petrov ๐Ÿ™‚

  20. ioana

    mi se pare revoltator ca acesti jurnalisti chiar publica astfel de articole care tocmai, nu se pot numi articole..sunt niste pareri personale care nu au nici o legatura cu discursul jurnalistic si care sunt scrise doar pentru a instiga opinia publica. Am fost f indignata cand am vazut..eu va sustin si mi se pare ca sunteti printre putinii oameni care pun la un loc lucruri interesante despre lume si viata si le impart si cu altii. Nu mi se pare nimic urat sau imoral in pozele lui Gramo. Sper sa treceti repede peste acest incident care nu ne face decat sa vedem inca o data in ce lume traim si ce lucruri marunte conteaza pentru unii..

  21. krossfire

    Bai deci eu chiar devin gelos pe Gramo…i-am injurat pe astia de la gandul pe net (si in recentul articol), ba chiar in fata (acum un an, la un simpozion, le-am spus ca au lansat o fituica inutila)….si nimic.

    Cum apare Gramo putin debracat..gata si presa. Vedeti, sexualitatea vinde :)) !

  22. Vlad T

    Probabil ca am sa revin pe acest blog, intrucat mi-a placut. Am ajuns aici dupa articolul din Gandul. Este ca orice lucru rau are si o parte buna ?
    Apoi pe duduia de Gandul nu as judeca-o atat de aspru. A gasit ceva (probabil ca i s-a spus, ca nu o vad stand pe net si cautand profesori in fundu’ gol) si prin crosetarea anumitor elemente a pus mana pe articolul de senzatie foarte binevenit pentru o zi de luni in presa. Azi, i-ati fost voi victime. Maine , who knows ? Personal imi este evident – are, ca la carte, toate ingredientele unui articol care se vrea de senzatie. Nu i-o aduce Pulizzerul, da’ macar propusa la o prima de vasnicul CTP tot o sa fie. Faptul ca a ajuns pe prima pagina dovedeste asta. Ceea ce insa n-a remarcat nimeni, este tocmai publicarea fotografiilor, dincolo de aspectul juridic ridicat de drepturile de difuzare. Daca sunt “imorale” pe net (unde chiar daca teoretic poti avea 10 miliarde de vizitatori, practic nu ai decat cateva sute in cel mai fericit caz, daca discutam despre un astfel de site, desigur), ca studenti, ca deontologie si tot restul de bla bla, nu vad cu ce este mai “morala” publicarea lor intr-un ziar care se lauda cu un tiraj de 100.000 de exemplare si care se vrea nu serios, ci formator de opinie. Tot asa cu ceva ani in urma, tot intr-un ziar romanesc (da’ nu mai stiu care) dupa arestarea lui treptow milita impotriva pedofiliei (nobil, nu ?), insa in interior publica poze detaliate ale minorelor implicate. Tare, huh ?
    Ca vrem sau ca nu vrem, fuga dupa senzational va naste permanent astfel de aberatii, care intr-o mai mare sau mai mica masura vor afecta anumiti oameni. Cred insa ca nu sunt vinovati cei care il ofera ci aceia care il consuma. Ce rost is vor mai fi avut de pilda “Stirile de la ora 5” daca market share-ul nu i-ar fi bucurat pe patroni ?
    Cele bune si vorba lu’Arnold : “I’ll be back” ๐Ÿ™‚

  23. zabzabalak

    :)) noi (adica vreo 4 studenti de la fil) ne-am gandit sa ne dezbracam in fata facultatii ca sa protestam . merge? =))

  24. Matilda

    Toate bune pana la partea cu “unii profesori universitari sunt si scriitori (…)”. Pe bune, oare aia care isi noteaza ce cumparaturi au de facut azi sunt si ei “scriitori”? Sau comandantii care tin un jurnal de bord…In orice caz, cu putina bunavointa se pot face multe. Dar daca chiar vrei sa fii scriitor trebuie sa te preocupi un pic, eventual sa mai treci pe la Litere cand ai timp, sa-l mai intrebi “pe unul, pe altul”, sa iti admiti onest calitatile in domeniu, sa muncesti sa le perfectionezi, sa admiti ca in 99% din cazuri pleci in cursa de pe ultimul loc si ca baietii talentati care castiga prin neprezentare pentru ca Gratia lucreaza intens pentru ei te vor trage de urechi de indata ce te vor simti, ca sa zic asa, “in curu’ gol”!

  25. Thorn

    Gigi e proful meu.and he’s definitely great !! never have seen such thing before…but i like it !! e un tip non conformist e un exhibitionist e genial !! nu inteleg care e problema alora care vad ceva vulgar in poze…pentru noi..persoana ciudata de aici nu e Gigi ..ci tipa aia crizata de la “gandul” …ar fi mai fain sa vina si la cursurile tale ..si apoi sa se uite si la poze..si apoi sa scrie un articol pt ziar…..ca asa..it just doesn’t make any sense..
    daca noi nu suntem deranjati…daca te apreciem ca profesor…care e problema lor? doar noi venim sa invatam filosofie…nu ei ! sa isi vada de vipurile lor de 2 bani si sa ne lase pe noi sa fim fericiti

  26. gramos

    @Matilda: Gramo n-a pretins ca e scriitor. Poate unii dintre cei care au contribuit cu texte literare in Gramo’s World vor ajunge scriitori, cine stie,… dar Gramo nu urmareste gloria literara.

    In genere, Gramo nu urmareste nici un fel de glorie. Gramo incearca sa faca blogging. Si nu isi inchipuie ca se pricepe prea bine nici macar la asta, asa ca incearca sa invete de la bloggeri mai mari ๐Ÿ™‚

  27. Pingback: Hotie ordinara « Terorism de cititoare

  28. dRULEA IONUT

    Gigi,citesc in aceste zile o carte minunata tradusa de tine si aparuta la editura Humanitas.Domnisoara cu articolul cu siguranta nu ar intelege nimic din ea…..:-)

    Prietenul tau,

    Ionut Drulea

  29. damned_scarlet

    lamentatie,agitatie si intrebari?oare nu suntem in stare sa facem nimic?nu stiu ma gandesc asa….avem situatia de fata..ok…o analizam si vb despre ea…..cu timpul ea va fi uitata si poate revolvata(sa speram ca in cel mai bun mod)….doar atat……defapt nu facem nimic….cred ca de aici ar trebui sa plece totul……….si acum vom zice…dar ce putem face noi…bineinteles gramo nu va zice niciodata sa facem ceva…….dar vom face?…..hai sa ne gandim nu doar la cei care sunt “acuzati”…hai sa ne gandim la idee in sine…poate reusim sa facem ceva……pentru noi…..

  30. Lia

    Nu ca ar conta dar… Nici universitarilor americani nu le e frica de corpul lor (gol). Un exemplu este Jane Gallop (Distinguished Professor of English and Comparative Literature @ University of Wisconsin-Milwakee) si doua dintre cartile ei: Living With His Camera (respectiv a sotului ei, fotograful Dick Blau) si Thinking Through the Body: http://www.uwm.edu/~jg.

    Pe copertile acestor doua carti, care sunt postate pe pagina ei de la universitate, Gallop apare goala si in pozitii deloc apetisante: intr-una din ele tine o matura in mana si in cealalta… il naste pe fiul ei. Contextul si analiza celor cateva fotografii (exclusiv personale/intime) din carte sunt desigur amplu tratate de Gallop dar pana sa ajungi la text, te socheaza โ€œthe-matter-of-factnessโ€-ul fotografiilor. Articolul din Gandul s-a bazat pe impactul senzationalist al fotografiei (scoase total din context) si o retorica ieftina despre โ€œdemnitatea profesorului in spatial publicโ€. M-am bucurat ca cititorii s-au simtit insultati de vulgaritatea si calitatea jalnica a stilului si exprimarii din articol (care o problema majoritatii ziaristilor pe care ii citesc online) si din pacate, umorul involuntar โ€“ โ€œcetateanul Stefanovโ€! โ€“ nu compenseaza, ci il face si mai tragic. Oricum, pentru cei convinsi ca un profesor universitar si-ar pierde prestigiul si slujba la o universitate serioasa daca studentii l-ar vedea in pielea goala, Gallop e un fascinant contra-exemplu.

    Cronica la obiect pentru Living With His Camera:
    http://www.bookslut.com/nonfiction/2003_11_000945.php

  31. remgriff

    dragi gramo,

    va admir blog-ul si il citesc cu placere.
    cat despre articolul cu pricina, nu-i dati atentie, vorbeste doar comunismul si scortosenia din ei, si invidia ca nu pot scrie altceva decat articole pline de venin si lipsite de sens.
    mi-as fi dorit sa fi avut in facultate macar cativa profesori cu o gandire macar pe jumatate la fel de libera si de deschisa precum gramo-boy.

    ..si poate ca e un prilej bun ca unii sa realizeze cat de falsi si josnici sunt atunci cand improasca cu noroi si atat.

    numai bine,
    remgriff.

  32. Vlad Stroescu

    Stimati Gramo,

    M? al?tur ?i eu vocilor dezgustate care se ridic? รฎmpotriva articolului din Gรขndul.

    Schimbรขnd total subiectul:

    Poate nu e momentul, dar a? vrea s? fac o observa?ie despre un lucru care m-a frapat mai demult. Ave?i รฎnalta preten?ie c? lupta?i รฎmpotriva discrimin?rii, xenofobiei, prejudec??ilor, etc. Lucru, bineรฎn?eles l?udabil, ?i care se vede รฎn multe locuri รฎn acest blog.

    Atunci de ce continua?i s? folsi?i cu frecven?? din ce รฎn ce mai mare barbarismul “retard” ? Desigur, รฎntotdeauna peiorativ,

    /’rE-“tรคrd/ often offensive : a retarded person; also : a person held to resemble a retarded person in behavior (Merriam Webster online)

    รŽntrebarea v-o pun din pozi?ia mea de rezident la psihiatrie. Am cunoscut multe persoane cu รฎntรขrziere mintal?. Dintre ele, multe aveau o sensibilitate ?i o capacitate de a iubi (?i de a fi iubite) care รฎi f?ceau, รฎn ochii mei, mult mai merituo?i decรขt foarte mul?i intelectuali. Dar desigur c? nu trebuie s? v? explic eu ce รฎnseamn? discriminare ?i stigmatizare.

    Aceast? รฎntrebare fiind pus?, v? asigur de respectul ?i solidaritatea mea.

  33. gramos

    oh, ppl, ne pare rau ca nu am raspuns la tot ce s-a spus; suntem obositi, telefoanele au zbarnait toata ziua, cineva ne-a batut insidios la usa (e 10 noaptea) etc.

    poate ca “noua presa de scandal” e capabila sa te terorizeze mai abitir decat securitatea de pe vremea comunistilor; mai ales daca nu esti un politician cu superavocati si superconturi ๐Ÿ™‚

    eh,… ๐Ÿ™

  34. gramos

    @Vlad Stroescu: multumim pentru mesaj; “retard” e, ca si “nashpa”, “penal” s.a., parte dintr-un fel de a vorbi; n-am vrut sa jignim pe nimeni cu asta;

    Gramo, printre altele, e personajul virtual care si-a inchipuit un protest al soarecilor masculi, vis-a-vis de expresia populara “pai, ce esti tu, barbat sau soarece?”

    chiar nu vrem sa facem astfel de trimiteri; dar nici nu vrem sa scriem scortos si oficial si complet ne-argotic, fiindca totul ar fi fals; asta e echilibristica pe care incercam sa o facem; o sa ne straduim mai mult,…

    asta in cazul in care nu vom fi hartuiti pana intr-acolo incat,… well, mai bine sa nu ne gandim ๐Ÿ™

  35. Fiyah Man

    hm…..ma gandesc oare articolele de genul asta sunt decat urmarea unei intelegeri proaste ale democratiei sau sunt specifice decat pe planuri mioritice.

    Tind sa cred ca este vorba de prima varianta, din simplul motiv ca si pe alte meleaguri sunt publicatii si posturi tv care traiesc pe stiri de genul acesta. Din pacate se pare ca acesta este un risc pe care sistemul in care traim il trece la diverse si pe care noi ar trebui (oare ar trebui???) sa le acceptam……

    Atitudinea celor 2 gramo este demna de laudat

  36. Pingback: Gramo รฎnfierat รฎn Scรฎnteia « ?tefan’s rant

  37. blegoo

    dude, suntem alaturi de tine:). pudibondismul si prostia sunt lucruri normale in romania, asa ca nu vad de ce o pasarica jurnalista nu ar face acelasi lucru ca profesorii sai de la stefan gheorghiu.
    succese majore:)

  38. someonewhocannotspeakromanian

    we’re on all major tv stations now…getting lots of hits…lots of traffic, eh?:) go AdSense, go Adsense, go! really, why not make some money out of it? other than that, people are crap. hey, this guy is naked – why don’t we just kill him immediately? forget about his work, let’s just kill him and move on.

  39. laurentiu

    sincer nu-mi vine sa cred ce tam-tam imens a ajuns sa se faca ptr. o chestie care altfel este ceva normal, daca incerci sa-i acorzi cateva momente si sa te gandesti ce s-a petrecut… altfel e asha de ushor sa te lasi cuprins de telenovelsimul articolului si al stirilor tv!! traim prea mult in cadrul facultatii asteia…dc ne-au separat de lume acolo ca pe niste pustnici… si e un sok cand dai de mentalitatile societatii noastre sau sa zik satucului romanesc ๐Ÿ˜€
    sper sa ai cu cine sa te intelegi acolo la rectorat!! nu de alta dar iarna asta mancat mult si nu sunt in forma si nu prea mi-ar conveni sa ma dezbrak momentan…:D
    …tare acuzatia cu misa =))

  40. Costin

    Gigi, de ce nu organizezi un mars in fundu gol? Poate un traseu de genul Universitate – Academie (unde strigam “academicieni barbieriti-va pe creier!” ๐Ÿ˜› ) … si pe la secu’ ca i aproape ๐Ÿ˜€ Blogul acum l-am descoperit si mi se pare foarte reusit. Succes maine la ancheta!

  41. bla-bla-bla...

    Gramos,

    aveti un site/blog frumos si foarte interesant, din toate punctele de vedere – daca nu era acel articol stupid, in spirit PROTV-ist-five o’clock (prostiPROgandul), nu v-as fi descoperit……imi pare rau, ca nu mi-am sfatuit copilul sa renunte la fjsc si sa ramana la unibuc-filozifie, si nu invers (cum a facut )-ar fi avut ce invata de la o persoana atat de ..open mind . Toata stima pentru modul in care intelegeti si promovati viata.

  42. gramo

    @laurentiu: da, tare de tot acuzatia cu misa ๐Ÿ™‚ legatura intre universitate si promiscuitate, intre filosofie si bautul urinei intre doua partide de sex in grup,… well,… a fost orchestrata cu multa grija ๐Ÿ™‚

    Da cineva socoteala de asemenea grozavii? Nu, desigur! ๐Ÿ™‚ Se vede treaba ca daca esti jurnalist poti sa improsti cu rahat si sa distrugi institutii si vieti (de oameni si pisici ๐Ÿ™‚ ) fara nici un fel de repercusiuni.

    Asta, desigur, daca stii de cine sa te iei ๐Ÿ™‚

    Cat iti ia sa-i distrugi cariera si viata unor oameni mici si aproape necunoscuti (sa recunoastem, cata lume auzise de Gramo’s World pana ieri?), fara relatii, bani si sprijin politic? Uite, o singura zi.

    Cat iti ia sa arati ca un politician a gresit? Well, e mai complicat,…

    @Costin: iti dai seama ca atat ne-ar mai lipsi ๐Ÿ™‚ I mean, nu e suficient ca Gramo (intr-un accent nemasurat de impertinenta, desigur) a mai pus o imagine cu lectorashul indecent pe blog, imediat dupa scandalul din Gandul? ๐Ÿ™‚

    Ce sa facem, sa ii incurajam si pe alti oameni sa isi puna in pericol vietile pentru cauze nobile precum “libertate de expresie”, “respect”, “corectitudine”, “dreptate” si alte prostii?

    Sau sa ne inchipuim, oricat de greu ar fi, ca astea sunt niste valori care deja exista in societatea noastra (cu toate gherlele de rigoare), iar exceptiile vor muri, treptat, pe cale naturala?

    Nu stim nici noi. Suntem obositi si mahniti. N-am mai vazut de mult timp atata venin, dar, in fine, toti suntem oameni si trebuie sa castigam o paine, nu?

  43. Bunicu

    @ gramo:
    Care fiere, care venin, taic?? – te referi la asa-zisele “comentarii”
    de la gรขndu? Nu-?i f? probleme, alea sint aranjate. De ce zic asta:
    Finc? am postat si eu vreo 3 comentarii ieri, cind erau la # 22 –
    si nu le v?d nici acum…Si ai mei cunoscu?i (vreo 2) – la fel. Fireste,
    erau toate comentarii negative la adresa articolului si autoarei. Si
    nu erau b?d?r?nesti/vulgare…dimpotriv?!
    Dar, mdeh, fi?uica trebe s? arate c? e si cet??eni indicna?i, ca asa e
    frumos, s? balans?m lucrurile…

    Eh, editorialistica, bat-o…

    In incheiere, nu m? pot st?pini s? nu-l citez pe alde Com?nescu
    si a sa regul? (propus?) : “…descurajeaz? atacurile la persoan?. Vor fi criticate idei, st?ri de lucruri, ac?iuni ?i nu persoanele de la care toate acestea eman?.”

    “Egalitate,…dar nu pentru c??ei” cum zicea poetul…

    Ia s? vedem ce pozi?ie o s? ia I.C. vis-a-vis de aceast? murd?rie
    “gรขndit?”…

  44. Mihai.

    Dragi Gramo,

    Am citit blog-ul cu placere si sunt si eu alaturi de voi ;-). Si imi place foarte mult cum ganditi.

    Ar fi bine insa o strategie sa abordati toata nebunia, pentru ca cei din presa vor doar audienta si show, si chiar daca nu sunt neaparati incuiati, le pasa doar de primele.
    si.
    …cariera universitara depinde de niste mosi, poate mai rasariti pe la Univ., in ASE (unde am fost eu) in nici caz.

    si.. stiti si voi perceptia maselor incuiate din pacate…

    Ideal ar fi sa gasiti un ziarist de impact, de incredere care sa va sustina si sa-i dati ceva exclusivitate si apoi sa provocati niste dezbateri privitor la gandirea libera si mai ales la valori pozitive.

    Acum sunteti persoane publice (oarecum), si e bine sa alegeti voi cum sa reactionati la asta sa make the most of it in sensul bun. Este o ocazie. Folositi-o ca sa stand up pentru in ceea ce credeti. Pentru ca altfel sunt sanse se se intoarca impotriva voastra. Nu ca ar conta (cine stie apreciaza in continuare), dar poate conteaza totusi…. Iarasi, este o ocazie.

    mihai2303 y .com

  45. hnu

    Gramo rulz! Eu ii multumesc lu’ tanti de la Gindul, ca datorita ei am ajuns aici. ๐Ÿ™‚ Bafta in lupta cu prejudecatile si… poate ne vedem prin Vama.

  46. Pingback: alex mihaileanu. pur si simplu : Blog Archive : nimeni nu gindeste pentru gindul

  47. Sub Sol

    Idioti peste idioti. Nu trebuie Gramo sa ii iei pe toti in seama. Peste 80 % dintre ziare scriu doar aiureli. Pe ei ii preocupa ce face un simplu om in timpul liber, dar nu ii intereseaza ca Romania s-a dus naiba de cand s-a furat cam tot ce era de furat din ea.
    Eu sunt innebunit dupa fotografie si nu m-ar deranja sa pozez nuduri sau sa fiu pozat. Este vorba de corpul nostru, ce atata tam-tam ? In tarile civilizate asa ceva poti int. peste tot, sunt locuri speciale pentru fotografie ( arta ).
    Cat despre ce ai zis tu : ” Pe deasupra, mai cred si in justitie divina “, daca este pe bune… adica tu chiar crezi in justitie, eu iti spun ca nu este bine ceea ce faci. Am avut de-a face cu nenorocita asta legata la ochi si mi-a lasat un gust amar de fiecare data. Iti urez multa bafta !

  48. Costin

    Sartre spunea “infernul sunt ceilalti” fiindca libertarile noastre se confrunta si se delimiteaza reciproc. Asta ma face sa ma gandesc ca de fapt oamenii care aleg โ€œlibertate de expresieโ€, โ€œrespectโ€, โ€œcorectitudineโ€, โ€œdreptateโ€ si alte prostii promoveaza niste meta-valori care ne permit sa ne maximizam libertatea. Devenim liberi sa ne alegem valorile care ni se potrivesc fara sa ne batem cap in cap. Pot fi pudic sau exibitionist, dar nu-mi pot impune valorile personale altor vointe. Ceva de genul “nu-ti baga nasul unde nu trebuie”. De obicei genul asta de perspectiva a marcat societatile f dezvoltate. Romania a fost si este inca o societate mai putin dezvoltata si probabil ca este normal ca intr-un spatiu unde frustrari economice au existat inca de la inceputul lumii oamenii sa-si concentreze energia catre false probleme. In fine…ar mai fi multe de spus, dar noi le stim intr-o forma sau alta.
    Uite o poezie care ti se potriveste ๐Ÿ˜›

    “ce frumos era la piatra neamt
    aerul tare ca vorbele intr-un poem de geo bogza
    si muntii deranjati de ultima furtuna
    ca mai demult pe crestele aspre ale carpatilor
    la trecatoarea de stanci colturoase bratocea
    unde ciobanul intalnit se masturba in aer liber
    si cainii de la stana lingeau pe piatra sperma

    era frumos ciobanul si cat de feciorelnic
    acolo pe crestele aspre ale carpatilor
    arata felul pur in care el stie sa faca dragoste
    samanta, ca un scuipat, facea pe stanca:plici
    cainii ciobanesti o inghiteau cu lacomie
    nu ramanea nici o murdarie
    si totul era atat de frumos si pur.”

    Geo Bogza

  49. Pingback: furnal - 28.01.07 « iQ666

  50. Teodor Gugiu

    Am prins si eu aseara pe ProTV o parte dintr-o stire despre ce se discuta aici. Atat cat mi-am putut da seama, stirea de pe ProTV a fost destul de echilibrata in comparatie cu articolul din Gandul.
    Eu cred ca Gigi e intr-o companie buna. Uite, redau aici ce povesteste Russell in Autobiografia lui despre propriii parinti:

    “Intemeiati in aparenta pe considerente pur teoretice, tata si mama hotarasera ca, desi preceptorul nu trebuie sa aiba urmasi din pricina tuberculozei sale, nu i se putea pretinde sa traiasca asemenea pustnicilor, lipsit de dragostea unei femei. Astfel, mama i-a ingaduit sa traiasca cu ea, cu toate ca nu am nici o marturie ca ar fi gasit in asta vreo placere. Acest aranjament nu a durat de altfel decat putin timp pentru ca a inceput dupa nasterea mea, iar eu aveam doar doi ani cand a murit mama”. (Ed. Politica, 1969, p. 21)

    Asta se intampla pe la sfarsitul secolului al XIX-a, in plina epoca victoriana, iar Russell povesteste lucrurile astea la mijlocul sec. XX. Probabil ca se pot gasi si exemple mai relevante.

  51. gramo

    multumim pt. comentarii, am vazut ca ne-au luat apararea mai multi oameni din blogosfera si le multumim mult;

    ne pare rau ca nu putem sa mai raspundem la toate comentariile si sa ii mentionam pe toti cei care au scris;

    incercam sa lucram la chestiile obisnuite, sa ne adunam si sa ne continuam viata (si blogul ๐Ÿ™‚ )

  52. Aujourd'hui

    Faptul ca atatia oameni sunt alaturi de voi inseamna ca cea care a scris articolul este o exceptie, o fosila a comunismului, si inseamna ca ceea ce am scris pe blog azi poate deveni chiar realitate! Let’s change the world people! Aa, ideea voastra de a va adresa blogosferei internationale e super! Now chill and rub that belly. ๐Ÿ˜›

  53. Pingback: » Zilele desteptilor | de ce? Blog |

  54. diamond

    am vrut sa comentez la celalalt post, dar ati dezactivat commenturile ๐Ÿ™
    Oricum, va admir curajul de a le pune pe blog ๐Ÿ™‚

    (in sfarsit oameni cu idei similare cu ale mele, dar cu ceva mai mult curaj… cat despre imaginatie, doua creiere gandesc mai bine decat unul) ;))

  55. gramo

    @diamond: sorry pt. faza cu dezactivatul, ne-au lasat niste oameni comentarii nashpa;

    @zabzabalak: Eu zic sa vedem ce se intampla miercuri, la ancheta ๐Ÿ™‚

  56. lali

    pre scriptum pt gramo (mesajul a fost postat si in alta parte dar cred ca este mai relevant aici, daca va fi sters as prefera sa fie sters cel de acolo)

    nu stiu daca e cazul, in contextul deja cunoscut, sa incep o discutie despre distinctia public privat, dar la baza intregii tevaturi sta , in opinia mea , neintelegerea profunda a acestei distinctii de catre gramo boy.
    abordarea sa epistemologica desi tehnic corecta este aplicata inadecvat unei chestiuni ce tine de adecvarea comportamentului la o practica sociala recunoscuta.

    eu sunt lali, coleg de institutie cu gigi alias gramoboy si fost student de-al sau.
    asta ca lucrurile sa fie clare pentru cei care s-ar intreba de ce scriu aici acum.

    tevatura provocata de aparitia lui gramo boy in mijlocul unui pseudo scandal mediatic reclama insa o discutie mai ampla cu privire la dublul statut a lui gramo boy discutie care are ca punct de pornire distictia public privat.

    exista mai multe strategii de a discuta acest lucru ,
    o strategie este sa te intrebi daca intr-adevar exista aceasta distinctie, daca aceasta distictie lingvistica acopera o distinctie factuala reala.
    de aici incercam sa definim cat mai clar ce e public si ce e privat si ajungem la evidenta concluzie ca private sunt doar senzatiile proprii, orice altceva care depaseste acest prag permite verificarea intersubiectiva deci este public.
    de unde deriva faptul ca
    ar fi o ipocrizie sa aplicam reguli sociale (prin definitie constructii arbitrare) diferite unor realitati ce nu sunt prin ele insele diferite.
    din acest punct de vedere, daca gramo boy poate fi vazut gol la vama veche de oricine, fara ca acest lucru sa constituie o incalcare a vreunui regulament sau a ordinei publice sau a moralitatii publice, atunci toate instantierile ulterioare (fotografii, filme, holograme, seturi de biti susceptibili de a forma reprezentari grafice) derivate din acest fapt initial vor avea acelasi statut prin urmare gramo boy nu a facut nimic rau, , iar cei care fac rau sunt cei care distorsioneaza un fapt , de altfel complet benign (nuditatea la vama veche), in diverse scopuri( cum ar fi : sa vanda un ziar , sa se razbune pe gramoboy, sa faca misto, ca nu au altceva mai bun de facut etc.)

    problema insa nu apare la statului de gramo boy a lui gramo boy, ci la statutul de lector universitar a lui gramo boy.
    si nu in relatie directa cu calitatea sa de cadru didactic universitar ci in relatie cu perceptia de catre terti a acestor fapte si a ceea ce inseamna calitatea de lector universitar.
    tehnic vorbind , nimeni nu e vinovat de ce cred altii despre el, atata vreme cat nu a savarsit un rau= a produs cuiva un prejudiciu care poate fi imputabil constient persoanei in cauza.

    aceasta este pozitia potrivita careia gigi (voi folosi distinctia gigi=lector vs gramoboy =blogger) nu are nici o vina si este victima unei prese inconstiente si avide de scandal si a falselor pudori dintr-o societate incuiata si inhibata.

    Dar se sustine insa acest gen de argumentatie intr-o problema ce tine de relatii sociale si comportamentul in cadrul unor relatii sociale definite nu potrivit unor standarde ale adecvarii la Realitate sau la Adevar , ci printr-un acord tacit uneori , explicit alteori al membrilor respectivei comunitati ?

    Eu spun ca nu. Aceasta argumentare ignora tocmai faptul ca toata problema se desfasoara intr-un sistem in care distincitia public privat are sens si este definita printr-o intelegere comuna care permite distinctia intre ce fapte sunt considerate publice si ce fapte sunt considerate private.

    Chestiunea se rezuma pe scurt la a spune,
    1. gramoboy = gigi ,
    2. gramoboy = nevinovat
    rezulta gigi= nevinovat

    este insa egalitatea 1. corecta ?
    toata lumea de pe blog si din comunitatea bloggerilor considera ca da, este corecta, ingorand complet contextul in care ea apare.

    Sunt cateva contra argumente la aceasta pozitie,

    Prima tine de ipocrizia insasi a bloggerilor (cel putin a unora dintre ei) care folosesc pseudonime tocmai pentru ca vor sa faca o distincitie intre ei ca cetateni ai unei comunitati oarecare si ei ca cetateni dezinhibati ai comunitatii virtuale.
    Aceasta obiectie este insa irelevanta si sunbtire. Dar este relevanta in cazul lui gramoboy care nu are blogul sau cu numele sau ci are un alias pe blog, de unde tragem concluzia ca el insusi nu se indentifica cu personajul gramoboy decat partial.

    Al doilea argument tine de doua sisteme sociale diferite cu cerinte sociale diferite carora le apartine entitatea fizica gigi/gramoboy
    Potrivit calitatii de gigi entitatea fizica gigi/gramoboy trebuie sa respecte conventiile explicite si TACITE dintre membrii comunitatii din care face parte ca gigi.
    Efectele actiunilor lui gigi au influenta asuprea comunitatii in care entitatea fizica gigi/gramoboy functioneaza ca gigi si de unde isi deriva o serie de privilegii si beneficii cum ar fi salariu, respect, onorabilitate academica etc.
    Aceste beneficii nu ar veni ca atare in lipsa apartenentei la aceasta comunitate, ca urmare gigi are niste obligatii fata de aceasta comunitate al carei membru este.
    Problema se pune ca aceasta comunitate este la randul ei membra a unor alte comunitati , numite universitatea bucuresti, sistemul de invatamant public din romania, si in ultima instanta comunitatea cetatenilor platitori de taxe si impozite si beneficiari de servicii publice din romania.
    In calitatea de membri ai unei comunitati care sustine pozitia lui gigi ca gigi toti acestia se simt indreptatati sa ii reclame lui gigi conformarea cu anumite reguli considerate indeobste ca fiind aproabate de majoritatea daca nu vasta majoritate a comunitatilor respective.
    Identitatea gigi= gramoboy nu priveste si egalitatea de responsabilitate si permisivitate. Gigi are obligatii specifice, ca gigi, si libertati specifice ca gramoboy.

    Nimeni nu ii reproseaza lui gramoboy ca a postat ceva sau altceva din viata sa pe blogul gramo, problema este ca gigi ca gigi se identifica unidirectional cu gramoboy in contextul de reguli(eplicite si tacite) universitare in care oricare entitate apartinand acestui sistem trebui sa respecte distinctia public privat asa cum este ea inteleasa de comunitatea din care face parte sistemul.
    CA atare gramoboy nu greseste panand pe site poze cu el gol , sau facand nudism. Ci greseste cand ca gigi trimite la gramo boy ca fiind una si aceeasi persoana in aceeasi calitate.
    Regula incalcata e simpla, separarea spatiului privat de cel public in activitatea academica. Gigi nu are voie de faca nudism ca gigi, poate face nudism in contextul vama veche atata vreme cat ramane in acest context. Deci atata vreme cat este fizic in vama veche. Prin conventie sociala nuditatea este permisa in spatiul privat si in anumite spatii special amenajate.
    Asocierea nudismului cu facultatea de filosofie este ilicita, pentru ca nu reprezinta nici politica facultatii nici optiunea institutionala a ei, iar cutuma universitara universala este ca optiunile personale ale membrilor sa fie manifestate in afara cadrului universitar.
    Pare complicata acesta explicatie dar de fapt este simpla.
    Pagina lui gigi ca profesor nu trebuie sa faca referinta la optiunile intime ale lui gigi.
    Daca Gigi scrie blog atunci fie o face ca gigi si atunci este blogul lectorului gheorghe stefanov, fie o face ca altceva si atunci altceva nu are legatura cu institutia la care lucreaza.
    Gigi este functionar public, gramoboy este un cetatean,
    Ca functionar public, nuditatea este scandaloasa in afara unor zone recunoscute conventional ca neutre de prejudecati vestimentare,
    Ca cetatean gramoboy poate face ce vrea pe blogul sau atat timp cat nu produce prejudicii altora.
    ATENTIE discutia nu este depre ce ar trebui sa fie, ci despre ceea ce ESTE.
    Ca functionar public, prin actiunea sa deliberata gigi este suspectat ca a produs un prejudiciu comunitatilor din care face parte. Faptul ca a produs sau nu acest prejudiciu va fi stabilit de comunitatea din care face el parte. Acest lucru insa nu cenzureaza automat actiunile lui gramoboy.
    Problema este ca acum gramoboy este perceput de altii ca gigi. Deci altii vor asocia actiunile lui gramoboy cu cele ale lui gigi cu posibilele consecinte de rigoare.
    Acest fapt este ireparabil. Si il face si pe gigi responsabil de actiunile lui gramoboy.

  57. Matilda

    Profesorii nu trebuiesc neglijati pt ca nu-i asa, studentul imita ce vede. “Principiul bestiarului” trebuie reordonat dupa cum urmeaza:

    Tipul “boem”
    Meseria lor de baza – adevaratul challenge – e sa existe.

    Tipul “there’s a new sheriff in town:ME”
    Nu face misto de studentii dezorientati: placerea resimtita ar fi insuficienta. Eh, daca se strang mai multi…

    Tipul “Let’s not start sucking our d(…)s now”
    Are si talent, e si toba de informatie culturala, are si vocatie si un mare atu fata de ceilalti: are un scop – vrea sa fie serif!

    Tipul “scholar”
    E un mit, si e transportabil. Dar de obicei asteapta ca cineva sa vina cu ideea ca el sa vina cu idei.

    Tipul “the brain behind all”
    Banale vanitati academice: sa-si faca o casa la tara (“ca Bacovia” etc.)

  58. pewee

    Lucrurile sunt mai complicate decat pot sa le inteleaga jurnalistii. De cele mai multe ori, presa duce o lipsa acuta de profesionisti si, din acesta cauza de, subtilitate. Jurnalismul in Romania se face โ€žla gramadaโ€, โ€žcu bataโ€ sau โ€žcu manie proletaraโ€.

  59. gramo

    @lali: e un comentariu lung si ceva mai “filosofic” ๐Ÿ™‚ inteleg ca sustii ca undeva a fost o greseala si o sa incercam sa citim amandoi pe indelete, cand ne mai linistim un pic, si sa raspundem;

    la prima citire, pe fuga, m-am intrebat daca exemplele din UPDATE8 n-ar conta ca raspuns;

    si m-am mai gandit la asta: in Second Life, Peter Ludlow (tipul care a editat cealalta antologie de filosofia limbajului decat cea a lui Martinich) e Urizenus Sklar; toata lumea stie ca Urizenus Sklar e Ludlow.

    nu mai stiu daca exista o legatura directa intre blogul lui despre Second Life si pagina lui academica, dar nu pare sa conteze; ar trebui ca Sklar sa se abtina sa umble dezbracat pe o plaja virtuala pentru nudisti (sau chiar sa faca sex virtual) in Second Life?

  60. Pingback: Despre xenofobie. ?i despre ziari?ti « Lead me to the rock that is higher than I

  61. lali

    pai exact asta e chestiunea.
    in lumea virtuala, care este o conventie, urizenus poate sa faca sex virtual, sau nudism virtual pentru ca asa este conventia.
    mai mult
    gigi ca gigi este tinut de reguli doar in contextul in care gigi are sens, ca de exemplu: lumea academica, institutia facultatii, elementele asociate ei, cum ar fi publicatiile facultatii sau din cadrul facultatii si site-urile asociate sau gazduite de facultate.
    de altfel citatele din update 8 desi exprima pareri personale, si sunt facute unele pe pagini personale academice, nu trec de limita parerilor, deci nu experimenteaza atitutidi personale.
    distinctia dintre , consider ca e corect sa fac x si actiunea propriu-zisa de a face x.
    pe scurt e corect ca gigi sa se exprime pe pagina lui cu privire la subiectul descris de actiunea x, dar nu e corect ca gigi sa faca x , daca a face x , in contextul care ii da sens lui gigi este o incalcare a unei reguli tacite sau explicite.

    p s. second life este un caz aparte un bun obiect de studiu al conventiilor umane, e suficient sa vedem ca si pe second life pe masura ce comunitatea devine mai vizibila in afara , apar reguli si restrictii, cum ar fi faptul ca anumite cladiri, institutii virtuale sunt boicotate sau anumite “cumparaturi” virtuale sunt contestate
    problemele organizarii umane nu va fi rezolvate ALTFEL pe second life decat sunt realizate in realitate, ci obiectul interdictiilor si permisiunilor poate fi altul
    in orice caz tot comunitatea second life va fi arbitrul in caz de conflict.
    pe de alta parte insusi gramo are reguli si insusi gramo admite discutia cu privire la oportunitatea lor dar sanctioneaza incalcarea lor.

  62. Despina

    I’m wondering what should be happend if all those beautiful, artistically photos, has been exposed in a real exibition?!
    They make me think of Horia Bernea’s two Columns! (see, in his Album, from 1997, the pictures nr. 90 & 116).
    Of course, he wasn’t a teacher! And this is a real problem!

    Good luck, whatever will be! Your spirit and mind are free!

    And, maybe I must apologize for my english grammar!

  63. Doru

    Dragi gramo (boy, girl & cat),
    Nu ?tiu dac? asta v? ajut? cu ceva, dar sunt cu totul de partea voastr?. Din p?cate mentalit??ile sunt cele care sunt ?i, ?i mai din p?cate, nu se vor schimba cu una-cu dou?.
    P?cat c? nu sunt mai mul?i ca voi

  64. Costin

    Cred ca ideea lui Lali din primul post cum ca Lectorul Stefanov are anumite responsabilitati morale fata de institia in care preda e rezonabila dar incompleta dintr-un punct de vedere. Ok, lectorul a incalcat anumite reguli institutionale explicite si tacite. insa care sunt acele reguli?
    a) Reguli explicite. (Nu stiu sigur daca linkul pe care ni l-a dat gramo prezinta codul etic complet al unibuc.) In codul etic se precizeaza ca un membrul al UniBuc trebuie sa fie integru. Prin “integru” se intelege “Care este corect ?i de bun? credin??; onest; cinstit.”. Asta inseamna ca pt a decide daca un om este onest si cinstit, in fine, integru, trebuie sa decidem ce conduite contravin integritatii personale. Ca intr-un cod juridic bine pus la punct avem nevoie de niste reguli explicite care sa inhibe orice comportament injust. Ori astfel de reguli mai explicite si exacte care sa intezica fatis actul savarsit de Stefanov nu am gasit in codul etic al unibuc. Insa din art. 12 din II Consideratii si norme finale intelegem ca un act comportamental neclar poate fi discutat si lamurit de Colegiul de Etica pe baza unor reguli morale tacite.
    b) Regulile tacite despre care vorbeste si Lali cred ca reprezinta adevarata problema in acest caz fiindca pe baza lor poate fi Stefanov incriminat. Oprobiul public a fost atras pe baza unor norme tacite acceptate de majoritate. Boborul nu considera moral ca el sa-si puna un link catre un blog personal cu fotografii nud. Insa cand trebuie sa ne supunem dictaturii majoritatii si cand nu?
    De-a lungul istoriei au fost multe evenimente cand anumiti indivizi nu au acceptat normele tacite, ba mai mult le-au definit ca fiind prejudecati si discriminari negative. In SUA pana la Martin Luther King negrii erau fortati sa se supuna prejudecatilor populatiei albe. Asta insemna ca acele reguli tacite trebuiau acceptate fara discutie?
    Lali spune la un mom dat โ€žATENTIE discutia nu este despre ce ar trebui sa fie, ci despre ceea ce ESTE.โ€ De acord. Sistemele de reguli au o latura sincronica, prezenta, bine fixata, adica regulile explicite, scrise, si o latura diacronica, intr-o permanenta transformare imperceptibila pentru individ, adica regulile tacite. Stim ca regulile tacite fac parte din mentalitatea unei societati. Insa aceste reguli se pot schimba f usor tocmai din cauza caracterului lor informal, asa ca putem pune in discutie โ€žce ar trebui sa fieโ€. Mentalitatea se schimba โ€“ se schimba si regulile tacite ale boborului, si odata cu ele si regulile tacide dintr-o institutie publica. Ori in cazul Stefanov exista opinii si pro si contra intr-un raport destul de echilibrat.
    Gigi ar putea fi sanctionat de catre rectorat numai daca Consiliul de etica ar lua in calcul regulile tacite bine cunoscute fara sa puna in discutie fundamentele etice ale acelor reguli in contextul mentalitatii occidentale a anului 2007, mentalitate moderna ( care implica si un set de valori morale moderne) catre care se considera in mod oficial ca tindem. Din acest punct de vedere exemplele lui gramo cu filosofii bloggeri din occident care fac lucruri asemanatoare imi par a-i sustine nevinovatia. Daca in occident se tolereaza astfel de acte si sunt vazute ca facand parte dintr-o evolutie dezirabila a mentalitatii, de ce nu se pot tolera (tacit) si la noi? Si daca opinia publica este oripilata de cazul stefanov de ce sa nu incercam s-o educam si sa o schimbam pe baza noilor valori occidentale de toletanta si libertate de exprimare?
    Stim foarte bine ca mentalitatea unui popor are mai multi factori cauzali, printre care si opiniile mediilor academice si mass-media. In acest caz mediul academic ar putea da un exemplu pozitiv prin ne-sanctionarea lui Stefanov. Cat despre mass-media stim bine cum functioneaza in Romania. Articolul din Gandul nu numai ca se bazeaza pe niste norme etice tacite pe care multi dintre noi le consideram perimate si nu ni le mai dorim, dar este un exemplu de articol scris in neconcordanta cu normele formale jurnalistice. Faptul ca are tendentiozitate negativa spune multe.
    Cu alte cuvinte, s-ar putea merge pana la a considera ca Gandul se face vinovat de manipularea opiniei publice si defaimarea nu numai a lui Gheorghe Stefanov, dar si a Universitatii Bucuresti. Astfel, poate ca UniBuc nu ar trebui sa arate ostilitate catre Stefanov, ci catre ziarul Gandul, care, in loc sa puna in joc numai imaginea lui stefanov pe baza descrierii exacte si impartiale a faptelor sale, a defaimat si numele UniBuc si a comunitatii sale didactice.

  65. Zeze

    @lali: spui urmatoarele: “Ca functionar public, prin actiunea sa deliberata gigi este suspectat ca a produs un prejudiciu comunitatilor din care face parte… Problema este ca acum gramoboy este perceput de altii ca gigi. Deci altii vor asocia actiunile lui gramoboy cu cele ale lui gigi cu posibilele consecinte de rigoare.” de aici nu inteleg niste chestii care mi se par relevante: cine suspecteaza, grupuri majoritare din comunitatile din care face parte, grupuri minoritare tot de acolo sau cineva din afara comunitatilor? dak suspiciunea e din exterior, cine poate masura in ce masura afecteaza asta respectivele comunitati si dupa ce criterii? cine si cum masoara ce inseamna “altii” care il percep pe gramoboy ca gigi, de unde provin “altii” (majoritate, minoritate, grup extern comuniatilor)? dak s-ar dovedi ca ei nu reprezinta o majoritate in comunitatile respective, in ce masura poate fi “ireparabil” ce a facut gramo? asta’i problema cu unii din presa, cred eu. si cu “altii”. dau verdicte sa verifice care si cum este impactul verdictelor, doar impact sa fie.

  66. zabzabalak

    lali is making a point.
    urgh,
    pe net exista locuri de unde poti face rost de filme snuff (“a motion picture showing the actual murder of a human being and is produced, perpetrated, and distributed solely for the purpose of profit. This definition thereby excludes recordings of murders caught by accident, and videotapes of actual murders that were never intended to be released as entertainment films. “-http://wikipedia.rog) , si exista siteuri ca rotten si ogrish,si toate (ca si pozele alea nud ) au avertismente gen “daca aveti sub 21 de ani sau daca sunteti slabi de inger nu intrati” . si am vazut ca si voi ati spus ceva asemanator inainte sa dati linkul spre poze. noah, acu, nu te obliga nimeni sa te uiti.
    daca gasesti genul asta de chestii ofensatoare, nu te uiti. ๐Ÿ˜
    si banuiesc ca stefanov n-a pus conditie pt 5 “examinarea cu multa grija a pozelor nud de pe gramos” right? ๐Ÿ˜€
    (scuze pentru comparatia cu filmele snuff…:-s)

  67. gramo

    @all: scuze, suntem obositi, stresati, tristi etc. vrem sa ne odihnim pana maine, cand trebuie sa ne trezim cu noaptea in cap si sa mergem la spital; noapte frumoasa, ppl! ๐Ÿ™‚

  68. arhitectul

    Gramo, am fost foarte sup?rat ieri, la รฎnceput, cรขnd am aflat despre articol (de la Ioana).
    รŽntre timp รฎns? s-au รฎntรขmplat altele: a?i cunoscut oameni noi care v? apreciaz?, a?i reluat discu?ii cu al?ii cu care p?rea?i s? ave?i disensiuni dar nu mai sunte?i atรขt de siguri, nici unii, nici ceilal?i, c? ar fi fondate, au discutat ?i al?ii รฎntre ei prin blogosfer? sau nu numai ?i ?i-au mai luminat sau รฎntunecat aspecte din propriile vie?i pornind de la experien?a asta, s-au mai clarificat unele probleme ?i au ap?rut altele noi…
    mai ?ti?i ce v-am spus asear? la porti?? (virtual?, da’ bun? porti?a aia) despre problemele astea? cred din ce รฎn ce mai mult c? dup? ce-or s? r?mรขn? f?r? vlag? (?tim noi de ce), au s? se usuce ?i-au s? se fac? p?mรขnt ?i-or s? creasc? tot felul รฎn p?mรขntul ?la ?i-or s? dea un rod din care, รฎntr-un an-doi, cum spunea?i, o s? mu?c?m ?i-o s? rรขdem (dรขn el de rod) amintindu-ne de zilele astea.
    Voi s? fi?i s?n?to?i! to?i patru!

  69. Doru

    m-am uitat si eu la reportajul de pe siteul protv si nu pot decat sa repet: โ€œToate stirile sunt adevarate si corecte, cu exceptia celor ce prezinta evenimente pe care le cunosti personal si care pot fi USOR modificateโ€ – Murphy… bat aia campii cum rar am vazut, iar eu incep sa imi pun maaari intrebari asupra stirilor similare vazute in trecut pe diverse posturi tv si prin ziare
    “legaturi primejdioase” – :rรขd cu lacrimi:

  70. Andrei

    Gramos, nu vreau sa vorbesc in numele tuturor studentilor din Facultatea de Filosofie, dar, in cazul in care deznodamantul anchetei o sa iasa urat (demitere, sanctiuni absurde etc), sunt mai mult ca sigur ca 99 % dintre studenti sunt alaturi de voi, asa ca sunt convins ca, in cazul in care treaba “se impute”, va urma un protest…

  71. cristi

    va salut, ma bucur ca este un astfel de blog (eu am experienta mai redusa in domeniu, e primul blog pe care postez), dar cand reflexele comunist-nostalgice se manifesta atunci cand un tip are parul mai lung sau cercel in ureche, nu ma mira reactia presei. presa are un target foarte bine definit, consumatorii de stiri “populare” sunt in majoritate oameni in varsta, daca nu cumva prepondenret femei, de varsta medie spre a treia, care fac infarct cand vad un cur gol sau aud cuvinte gen “sex”, “anal” etc

    dupa imensa dovada de prostie si incrancenare colectiva, legata de asa-zisul scandal cu misa si bivolaru, cand mi-a fost ptr a doua oara rusine ca-s in romania, scandalul de acum e un fel de replica a cutremurului de atunci.

  72. Andrei

    Offf, tastatura e de vina, stergeti ultimele posturi…sindorom, sindroum, denodamant etc… Ma duc sa ma sinucid, bafta maine Gramos…

  73. intreb si eu

    lali nu ai si tu un blog ? ๐Ÿ™‚ niste poze cu tine? cred ca trebuie sa fim solidari cu gigi. gigi cool poze !

  74. intreb_si_eu

    lali nu ai si tu un blog ? ๐Ÿ™‚ niste poze cu tine? cred ca trebuie sa fim solidari cu gigi. gigi cool poze !

  75. Marian

    pentru lali:
    Cateva obiectii: daca introduci distinctia public-privat la nivelul angajatilor publici, ea aduce cu ea protejarea vietii private a respectivilor angajati, pentru asta a fost inventata. Daca presupui ca profesorii universitari sunt functionari publici (ceea ce nu sunt, de exemplu au voie sa fie membri de partid), devine greu de explicat libertatea academica.
    Cea mai simpla cale de explicatie mi se pare mai curand sa presupui ca MEC si UB sunt angajatori de tip corporatist, ce permit o libertate angajatilor contra unor standarde. De altfel nici politistii nu sunt functionari publici (cred ca exista legal categoria “functionari publici cu statut special”), dar un politist n-are voie nici macar sa participe la activitatile ONGurilor, nici sa voluntarieze pentru ele. Deci, daca la SRI sau la firmele de avocatura ti se interzice sa ai oriunde poze nud, poti imagina si universitatea pe acelasi model, cu regulament corespunzator.
    Problema e ca si mania asta din media si reactiile de aparare ale noastre decurg dintr-o viziune a universitatii ca loc intr-un fel privilegiat, liber, in care normele ar trebui justificate mai curand valoric decat pozitiv. Dar daca exista regula scrisa, ea se va aplica asa tampit, urmand apoi drumul natural al reglementarilor intr-o institutie, ca cei nemultumiti sa protesteze si poate sa obtina schimbarea normei si revizuirea cazului.
    Ironia este ca si linkul era atent formulat, si chiar si pe forma tiparita a ziarului scria mic pe fundal ceva de genul “cine nu vrea sa vada oameni fara slip la mare, sa nu dea click pe thumbnails”. Dar asemenea precizari nu conteaza daca exista norme clare si UB n-are alta treaba decat sa le aplice.
    Mai era un articol in Gandul ala, neremarcat de nimeni, acolo era mult mai interesant de discutat dpv valoric, implica libertatea de expresie.

  76. Pingback: Core Target - Business blog with Bogdan Gavrila » Blog Archive » I support Gramo

  77. Liana

    Admit din start ca am ajuns aici datorita scandalului mediatic. Nu-mi place sa arunc cu vorbele si rar mi s-a intamplat sa etichetez pe cineva, pornind de la informatii trunchiate si pe care nu le-am validat ulterior. Nu sunt adepta nudurilor, dar nici nu ma sperie sa le vad, chiar daca sunt o fire mai conservatoare, dar nu constipata! Faptul ca cineva isi publica pozele pe un blog e problema sa, e alegerea sa. De unde pana unde “Pe site-ul Universitatii din Bucuresti, lectorul Gheorghe Stefanov de la Filosofie, in pielea goala, face Kama Sutra” ? In primul rand, dupa cum vede ochiul meu, pozele nu au nimic ofensator. In atlasele de anatomie gasim poze mult mai explicite si n-am auzit pana acum pe cineva sa ceara banarea lor. E posibil, insa, ca autoarea articolului din Gandul -ma veti scuza daca nu i-am retinut numele: privind de dincolo de ocean, asemenea amanunte sunt futile de-a dreptul si efortul de a retine nume care nu au valoare nu se justifica- e posibil, cum ziceam, ca autoarea articolului sa le considere scandaloase si pe acelea. Fotografiile aratate cu degetul de catre presa romรขneasca nu au nicio treaba cu pornografia. Nici cu Kama Sutra. Personal, nu gasesc nimic erotic, nimic scandalos. Mda, ziaristii romรขni incearca si ei sa capteze atentia publicului. In cazul subiectului de fata si in ceea ce ma priveste, trebuie sa recunosc ca au cam reusit, dar profesionalismul lor lasa de dorit. Vad ca s-a discutat despre asta si nu are rost sa repet si eu ce s-a spus deja despre lipsa lor de profesionalism. Ar merita ziaristii respectivi un mic proces prin care sa fie obligati sa plateasca daune. Poate asa se invata minte si incep sa-si selecteze subiectele si cuvintele. Poate mai pun mana pe un dictionar, mai deschid o enciclopedie, mai dau un search pe Google, mai ajung pe Wikipedia. Cu un avocat bun, daca as fi eu luata in vizor, as face astfel incat aducerea in asemenea discutii a numelui meu sa nu se faca fara ca cel ce porneste acele discutii sa nu-si asume gesturile, vorbele, faptele.
    In al doilea rand, nu vad de ce se spune in titlul articolului ca toata tarasenia se intampla pe situl Universitatii. Oricat m-as stradui, pentru mine blogul e blog si situl Universitatii e ceva cu totul si cu totul separat. Nu pricep cum de la ei se suprapun pana la identificare.
    In al treilea rand, imi vine sa injur (in gand, doar in gand) pe ziaristii romani care spicuiesc doar ceea ce vor ei sau doar ceea ce pricep ei dintr-un fapt, ii mai pun o bomboana, un motz, o maslina si il transforma in stire de senzatie.
    In al patrulea rand, cunoscand ceva din obiceiurile de prin sociatetea romรขneasca, ma intreb daca nu cumva lectorul Gheorghe Stefanov promitea o ascensiune politica sau doar universitara, daca nu cumva acest personaj are carisma si cineva (“un prieten/ un binevoitor”) si-a sporit sansele sa fie ales prin inlaturarea/ compormiterea lui Stefanov? Daca ar fi asa, Gramo-boy, esti valoros! Chestia asta ar trebui sa-ti stimuleze stima de sine.
    Deja am scris intr-o singura seara mai multe cuvinte romanesti decat scriu intr-un an intreg. Pe scurt, ideea e urmatoarea : nu te lasa!

  78. adiz

    si pana la urma merita sa-ti traiesti viata profestionala intr-un cadru asa strict si limitat cum au dat de inteles cei de la universitate ca ar fi (vezi reclama protv) ?
    hmmm….

  79. Pingback: gramooona :P « falteziile lui f?lu?

  80. adela

    gramos, nu era destul de previzibil ca o sa inceapa sa cotcodaceasca toti fosilizatii frustrati la vederea pozelor voastre ? eu ma bucur de acest “flame”, e ca o galeata de apa rece aruncata pielea fierbinte a unor pudici care au uitat cum e sa faci plaja (si probabil nu vor experimenta niciodata sentimentul nuditatii @ vama veche ) … timpul astupa acest conflict intre generatii, peste un sfert de secol tanti pensionara de la ziar dispare, gramos ajunge la menopauza iar copii mei va vor oripila in acelasi fel cu cinestiece minunatii ๐Ÿ™‚

  81. Pingback: presa, high quality » netics blog.

  82. Pingback: Ionut Oprea » Razboiul celor doua lumi - Gramos impotriva tuturor

  83. Pingback: killerinc

  84. livia

    Eu cred ca toata faza a luat proportii mult prea mari. Si ce conteaza daca un om, fie el si lector la facultatea de filosofie, isi pune niste poze goale pe blogul sau. Ce conteza asta? Nu afecteaza nicidecum valoarea lui ca profesor, sau ca om. E acelasi om, dar fara haine. Si in plus ce daca blogu poate fi accesat de pe situ facultatii, daca un student vrea sa cunoasca profesorul sau mai bine n-are decat sa o faca. Si faza cu Kama Sutra a fost cea mai tare. Sunt doar niste poze cu doi oamenu goi, nimic scarbos, nimic indecent, doar oameni, ceva normal. Trebuie sa protestam, sa-i dam in judecata, orice… desi merita mult mai mult. Haideti totusi sa nu mai fim asa superficiali si sa nu judecam vietile oamenilor, sau chiar pe oamenii respectivi, dupa niste poze, sau chiar dupa nimic.

  85. Matilda

    Draga Gramo,

    Dupa cum vezi, viata de artist are “suisuri si coborasuri”. Acum, ca esti de-ai nostri, eu zic sa iti asumi acest mic insucces ca pe licarirea unui talent liric nesperat.
    Lasa rationalismul, sau ce or mai fi zis expertii din anul II ca te-ar caracteriza. Ai stofa de scriitor, “iti spun eu”…

  86. alina

    Si eu am ajuns pe site dupa ce am vazut scandalul. Sa fie asta bine,sa fie rau? Cert e ca ati putea scoate ceva bani din toata chestia asta – spunea cineva de AdSense – daca nu ati avea altele mult mai importante pe cap.

    Daca mai aveti nevoie de incurajari, iata-le si aici. Lucrurile or sa se stinga de la sine – desi as spune ca ar merita un pic de dat in judecata, daca va tin nervii – si or sa fie la fel. Unii – mai multi – incuiati, altii in pielea goala la 2 mai sau facand toate lucrurile cu care se simt bine, fara sa faca rau cuiva. Hold on tight! Si, daca ajungeti sa vreti sa dati pe careva in judecata, just say it out loud, cred ca o sa primiti contacte de avocati care sa lucreze pro bono pentru voi, de o sa trebuiasca sa faceti preselectie pentru cel mai bun.

    Daca, dimpotriva, vreti sa fiti lasati in pace – am si tacut!

    Salutari lui gramo-kid si mai ales lui gramo-cat.

  87. oamenisitimpuri

    Dupa cum am spus la inceput, din pacate si pe tine Supergramos… te-a invins sistemul. Acum sper ca te-ai convins ca nu exista libertatea cum nu exista fericirea sau nevinovatie atat timp cat depindem de ceva. Am ramas cu un gust amar insa sigur nu as vrea sa fiu acum in pielea ta…

  88. Geo Atreides

    @oamenisitimpuri:
    Eu as vrea sa fiu in pielea lui. Ar fi fost (inca) o sansa sa lupt impotriva sistemului. Nu cred ca l-a invins sistemul; de la Orwell incoace stim ca nu se poate castiga aceasta lupta, ci doar simplul act de a impotrivi e cel ce conteaza.
    Da, eu n-as fi acceptat sa-mi dau pozele jos si nu m-ar fi interesat consecintele [negative pentru mine]. Dar eu sunt un tinerel inconstient, ce n-are familie de crescut si protejat. Eu nu aflasem inainte de ancheta ca iubita mea poate e in pericol sa piarda copilul.

    Si lasa intepaturile si ironiile la adresa lui Gramos, sunt dovezi de minte mica si inchisa.

    G.

  89. gramo

    trebuie sa dormim; am apucat cu chiu cu vai sa raspundem la comentariile de la posturile mai noi de azi; acolo am spus cate ceva si despre mers la tribunal; mai trebuie sa ne gandim un pic si la asta;

    cat despre scos bani,… Gramo a fost impotriva reclamelor pe blog, a scrisului pentru trafic etc. cu mai mult timp in urma (sunt pe undeva cateva posturi despre blogvertising, probabil pot fi gasite cu un search pe blog)

    in fine, nu credem ca e vorba de o razboi pierdut, asa cum spune Geo Atreides, si ca nu are rost sa luptam in continuare pentru chestiile in care credem; vorbim maine!

  90. beatrix

    oh come on! ce prostie! am citit mesajele de la articolul din gandul si m-am socat. I mean cum dracului sa spui ca omul face parte din MISA si ca isi cauta adepti printre studenti….ERA LA MARE PPL! si e viata lui si intimitatea lui si daca are chef poate sa faca ce vrea….e liber sa se exprime si nu e ca si cum ar fi hackerit pagina universitatii sa se puna pe el dezbracat tinand titlul in mana /:) ce stupid…omului ii venise chef de mare si a vrut sa isi aduca aminte si sa arate celorlalti despre libertatea sau sentimentul de libertate pe care ti-l confera nudismul…..el si restul de nush cate alte milioane de romani care fac lucrul asta…..pai atunci inseamna ca toti care fac nudism sunt idioti imorali si fac parte din MISA …..se pare ca presa romaneasca s-a gandit ca lumea e cam plictisita de “biletel” si vai hai sa facem un articol de senzatie….wow ce tare o sa fiu eu daca o sa scriu de chestia asta….in loc sa scrie despre profesorii care te cheama in cabinet sa te testeze “oral” sau despre profesorii care se tocmesc cu studentii in privinta sumei pe care trebuie sa o dea la un examen….sau despre profesorii care nu te trec pentru ca nu ai dat spaga chiar daca ai invatat ….aici e moralitatea discutabila nu in niste poze facute acum nush cat timp cand omul era liber si fericit si facea un lucru firesc consider eu……de atitudini comuniste suntem satui…..iar de marii din astia care zgarma blogurile pentru subiect de senzatie si mai satui….

  91. Pingback: Eu, mana sus pentru Gramo! « blog cu numele in vacanta

  92. Pingback: Gradina cu doi nuci

  93. oamenisitimpuri

    Geo Atreides tocmai ca am apreciat acest blog (cu mult inaintea acestei intamplari) am simtit nevoia ca acum sa adaug cateva comentarii.Faptul ca tu ai citit doar la suprafata te priveste.. Eu am ridicat mana pentru Gramo si sper ca anul acesta va castiga el Roblogfestul(ca de blogari cu juma’ de norma mi s-a acrit)

  94. gramo

    @Lali: “Asocierea nudismului cu facultatea de filosofie este ilicita, pentru ca nu reprezinta nici politica facultatii nici optiunea institutionala a ei, iar cutuma universitara universala este ca optiunile personale ale membrilor sa fie manifestate in afara cadrului universitar.”

    Asocierea n-am facut-o eu, ci presa. E stupid sa isi inchipuie cineva ca un om care tine cursuri si seminarii se duce la mare in calitate de profesor, sau face fotografii in calitate de profesor, sau ca scrie pe blog in calitate de profesor sau ca publica poezii in calitate de profesor etc. etc. etc.

    Da, Gigi tine seminarii din ’95 la filosofie si nu mai are un costum de baie din ’90. Gigi si Ramona au impreuna un blog. De acum 2 veri merg impreuna la mare (de obicei in 2 mai, nu in vama) si fac nudism.

    Am anuntat in pagina mea academica personala ca scriu pe un blog; in perioada in care colaboram cu HotNews as fi putut anunta ca scriu si acolo, daca voiam. Daca as fi publicat o carte de versuri as fi putut sa anunt in pagina academica personala etc.

    Cat despre pagini personale ale profilor si reguli tacite,… aici totul mi se pare o mare neintelegere; eu am facut primul site al facultatii de filosofie de la cap la coada si l-am pus pe un host gratuit pe net in ’97; dupa aia, in urmatorii ani, tot eu m-am ocupat de site-ul oficial al facultatii de pe serverul facultatii. Moca, desigur ๐Ÿ™‚

    Am facut pagini de prezentare pentru toti profesorii, iar apoi toti cei care au dorit au putut sa isi administreze paginile personale; in pagina personala mea nu s-au aflat doar materiale academice, ci si povestioare, piese in format midi, jocuri in javascript etc.

    La un moment dat, datorita unor insinuari rautacioase ale unui coleg, tot eu am decis sa nu pastrez in pagina de la facultate decat materiale pentru studenti, dar asta nu era o regula, nici macar una tacita, ci o exceptie.

    Tot ce spui tu, fara suparare, mi se pare ca revine la mentalitatea pe care am vizat-o (si eu si Ramona) in post-ul de azi:

    “Daca esti gay si lumea are prejudecati fata de gay si esti si prof, trebuie sa iti tii gura, fiindca facultatea va fi asociata cu homosexualitatea.”

    Mai spui:

    “Ca functionar public, nuditatea este scandaloasa in afara unor zone recunoscute conventional ca neutre de prejudecati vestimentare”

    N-am inteles prea bine ce vrei sa spui aici. Iti pot sugera sa te uiti la ce se cenzureaza si la ce nu se cenzureaza pe YouTube, Flickr, WordPress si pe alte site-uri care nu sunt site-uri pentru adulti.

    N-am inteles nici ce importanta are toata povestea cu gigi si gramoboy. Poate am citit prea repede, sorry. Daca ai putea sa ne ajuti sa intelegem mai bine ce vrei sa spui, ti-am fi amandoi recunoscatori.

  95. gramo

    Le multumim tuturor pentru comentarii si pentru sprijin. Am reusit sa citim aproape tot ce s-a scris (aici si in locurile care apar la UPDATE7). Unele lucruri nu le-am citit amandoi, e drept.

    O sa incercam sa mai scriem maine un raspuns general la intrebari si in special la chestiile critice, dupa care speram ca o sa ne mai linistim.

  96. Pingback: 50mm de ohm

  97. theTudor

    some people live according to their beliefs.

    some people are too bussy making compromises and fighting to forget they did.

    you cant expect the second to understand the first, their lying to themselves makes them unable to realize where they are, let alone understand others.

  98. Matilda

    In orice caz:

    Replica – la o posibila eroare de apreciere de catre dnul Stefanov a premizelor sub care i s-a atribuit pagina respectiva (admitand ca instituitia i-a atribuit-o in alte scopuri) – a fost foarte violenta!

    Se pare ca nu are nici un sens sa ignori premizele (incapatanarea unora de a nu renunta la niste clisee) sau sa induci senzatia ca le redefinesti printr-un gest (fie el si exprimand viziunea ta despre “normalitate” etc.). Gluma nu tine, nimeni nu rade…

    Posturile TV trebuiau sa prezinte scuze pentru clasificarea lui Stefanov drept MISA etc.

    Andrei Plesu trebuia sa retraga “de pe piata” casetele cu cantece de pahar in intrepretare proprie…

  99. Pingback: Anonymous

  100. Pingback: My private… :D world S?pt?mรขn? verde-albastr? «

  101. Nadia

    Gramo

    Eu cred ca ar trebui sa puneti fotografiile inapoi pe blog. Astfel orice banuieli am avea ca nu sunteti un model de integritate fizica, ar disparea.

    Si deci, ati fi capabil conform “legislatiei romaneasti si internationale” citate de doamna Vergu sa practicati profesiunea de dascal.

    “Legislatia romaneasca, precum si cea internationala, cer expres ca un profesor, un educator sa fie un exemplu de decenta, moralitate, integritate psihica si fizica. Daca nu poate respecta aceste cerinte, respectivul individ poate sa practice orice alta profesiune, dar nu cea de dascal”.

    Mie imi suna rau a discriminare finalul articolului – ma gandesc ce opinie ar avea presedintele clubului presei….

  102. P!F_Bull

    o mare tampenie ce s-a tot scris prin presa noastra, si asa destul de penibila de la o vreme. nu are rost sa va faceti probleme. sunt numai vorbe-n vant. comunisti frate. la mai mare.

  103. Matilda

    Ma intreb, poza aia e o creatie?
    Am incercat sa il conduc – tachinandu-l – pe “Gigi” spre ideea asta, dar vad ca neaga.
    Deci stie ce e o creatie.
    Numai ca cineva care stie ce e o creatie…stie (vorba dnului profesor) in mod obiectiv ?
    – Pentru ca am observat ca autorii “pur sange” de obicei “urasc” obiectivitatea.
    – Ei iubesc paradigma discursului, cu criterii… pasamite non-obiective
    – Mai mult, ei includ aceasta respingere in discursul “lor”.
    – Prin asta, iti comunica increderea lor in discurs, nu viziunea asupra obiectivitatii in esenta (, nu? …)
    – Si profita de ignoranta si prejudecatile tale privitoare la procesul creatiei plastice (“nu exista obiectivitate”, “totul” e subiectiv, etc)
    (Gata, ca imi da mancarea in foc)

  104. Pingback: Tatulici: Deci presa incepe sa aiba ajutor de la bloggeri « Gramo’s World

  105. Pingback: Cele mai comentate posturi din blogosfera | FocusBlog

Comments are closed.