Internetul iti face brandul mare

Popularitatea firmelor cu activitati in domeniul internetului a devenit mai mare decit a companiilor care isi desfasoara activitatea in lumea reala, potrivit unui sondaj anual realizat de revista online brandchannel.com, citat de Reuters.

Google si-a mentinut titlul de cel mai influent brand din lume, iar site-ul YouTube, lider mondial in domeniul divertismentului video pe internet, si enciclopedia Wikipedia au intrat in top five, pe pozitiile a treia respectiv a patra.

Sondajul a fost realizat in rindul a 3.625 de specialisti in domeniul brandurilor si studenti, care au fost intrebati ce brand a avut cea mai mare influenta asupra vietii lor in 2006.

Vizitatorii targurilor tehnologice si de telecomunicatii considera ca site-ul Flickr, destinat schimburilor foto, Vox, firma producatoare de aplicatii pentru bloguri, precum si furnizorii de servicii pe Internet Skype si YouTube sunt multimiliardari, intrucat nici o mare companie nu-si lanseaza produsele in lipsa lor.

La Tirgul de Produse Electronice de Consum din Las Vegas, Yahoo, cu o vechime de 12 ani in lumea Internetului, a anuntat lansarea mai multor produse in colaborare cu alte companii, printre care Sony, fondata in 1946, si Motorola, infiintata in 1928.

Grupul producator de echipamente de telefonie mobila Nokia, infiintat in 1865, a avut nevoie de Skype, Flikr si Vox, pentru promovarea de noi produse.

“Toate inovatiile au legatura cu internetul”, a declarat James Enck, analist la Daiwa Securities, referindu-se la site-urile care ofera servicii online.

Peste patru ani, traficul pe internet realizat de 20 de familii va fi egal cu traficul total consemnat la nivel mondial in anul 1995, considera John Chambers, director general la compania Cisco, iar punctul sau de vedere este sustinut de analisti.

“Intrebati-va cite ore folositi internetul, comparativ cu acum zece ani, si cite minute in plus vorbiti la telefonul mobil. Nu exista termeni de comparatie. Oamenilor le place internetul, iar brandurile de acest tip sunt mult mai puternice decit cele de telefonie mobila”, a declarat Bengt Nordstrom, director de strategie la firma de consultanta in domeniul afacerilor si tehnologiei InCode.

Internautii au petrecut anul trecut, in medie, 14 ore online pe saptamina, potrivit firmei Jupiter Research. Prin contrast, europenii, chinezii si indienii au vorbit zilnic 5-10 minute la telefonul mobil, a constatat grupul de cercetare a pietei Wireless Intelligence.

Conducerea unei companii de internet este usoara si ieftina, ceea ce permite aparitia multor idei noi si posibilitatea ca numeroase produse sa fie oferite gratuit.

Astfel se explica de ce site-ul MySpace, lansat in urma cu trei ani si jumatate, are 90 de milioane de utilizatori. Firma rivala Craigslist are zece milioane de utilizatori inregistrati, iar numarul de angajati este de numai 22.

Companii precum Philips, Nokia, Motorola si Sony, ca si operatorii de telecomunicatii, doresc sa aiba acces la o astfel de baza de clienti, care adopta noile branduri internet.

“Oamenii apreciaza brandurile puternice”, a spus Gerard Kleisterlee, director general la Philips, care a lansat, la tirgul din Los Angeles, telefoanele Skype.

Faptul ca Google are cel mai puternic brand la nivel mondial nu este surprinzator. Compania are o capitalizare de piata de 153 de miliarde de dolari si o pozitie puternica in topul Interbrand 96 locul 24, consemnind cea mai rapida ascensiune, calculata in functie de valoarea in dolari.

Mai semnificativa este popularitatea enciclopediei online Wikipedia. Aparuta pe piata acum sase ani, are sub zece angajati si se bazeaza pe informatiile oferite pe baza de voluntariat.

“Internetul este marele egalizator. Nu conteaza cat de mic esti, internetul iti da putere si prezenta”, a spus co-fondatorul Skype, Niklas Zennstrom. Skype are o vechime de patru ani, 510 angajati si 171 de utilizatori inregistrati si este pe locul doi in Europa, potrivit Brandchannel.com. (sursa: Mediafax)