Publicitate? Yeah, sure, whateva’…

Fain bancul cu sutul in operatie pe care si-l fura calu’ ala. Pe HotNews. Il gasiti voi. Gramo nu vrea sa puna link, ca sa nu fie acuzat de publicitate la HotNews. Mai ales ca un gramo a colaborat cu HotNews pe vremea cand se chema RevistaPresei (site-ul, nu Gramo). Eh, ce vremuri,… 🙂

Interesanta si stirea cu publicitatea contextuala [iete ca la asta o sa pun un link 🙂 ]. Desi nu e limpede ce e nou. Doru Panaitescu vorbea si acum cativa ani despre asta: cum se aranjeaza lucrurile in asa fel incat sa nu faci reclama la superservere pe site-uri pe care intra doar pusti de 14 ani 🙂 Si cum sa nu dai reclame la rujuri decat la orele la care stii ca intra mai des pe net gospodinele persoanele interesate sa cumpere asa ceva.

Sure, chestia cu rata de click s-ar putea sa fie noua. Dar s-ar putea ca viitorul publicitatii pe net sa nu fie chiar asa de luminos pe cat pretind unii…

De ce? Fiindca tot mai multi administratori de retele de la firme unde angajatii au acces la net, camine de studenti, universitati s.a.m.d. editeaza fisierul ala numit “hosts” (aflat in “/etc” pe linux si in alta parte pe windoze). Si scriu in el cateva linii, pe care n-o sa le pomenesc aici, ca sa nu se supere nimeni. Si uite asa toti angajatii / studentii etc. din reteaua respectiva nu mai vad nici un fel de bannere cu reclame.

Pe masura ce vor disparea firmele mici si vor ramane mai putine firme mari care sa se ocupe de publicitate online, liniile pe care le vom avea de scris in “hosts” vor fi tot mai putine. OTOH, pe masura ce pe langa administratori si geeks vor invata si utilizatorii de rand cum sa scape de reclame, well, viitorul publicitatii online s-ar putea sa devina tot mai sumbru.

[heroic mode on]

Si intr-o buna zi s-ar putea ca internetul sa redevina ce-a fost: un mediu de comunicare academica, o enciclopedie universala la care sa contribuim cu totii, un spatiu virtual pentru experimente artistice si utopii sociale s.a.m.d. Iar indivizii pusi pe facut bani sa se duca sa-si scociorasca prin propriul recycle bin 🙂

[heroic mode off]

4 thoughts on “Publicitate? Yeah, sure, whateva’…

  1. Pingback: Blogvertising sucks :) « Gramo’s World

  2. Gabriel M.

    Nu inteleg de unde pornirea asta anti-comerciala. Alternativa la reclama e fie plata directa a accesului, ex: printr-un sistem de microplati de pe cartea de credit, sau subventionarea din taxe. Nici una dintre alternative nu cred ca arata asa de bine ca reclamele.

    Evitarea banerelor duce la un fel de cursa a inarmarii. Abordarea pe baza de host file are limitele ei (apropo, pe Windows, aici: c:\windows\system32\drivers\etc\hosts). Advertiseri au si trecut la “interstitiale” (ex: The Economist)–pagini intermediare intre apasarea linkului si incarcarea continutului–si alte asemenea inovatii.

    O alternativa mai atragatoare e sa avem o varietate de modele de finantare, cum zise Mao, marele carmaci, “sa lasi sa infloreasca o mie de flori”. Piata ca proces de inovatie si experimenta & everything. Personal, sunt incancat de siteurile care-ti dau de ales: platesti de pe CC, nu vezi reclame, nu vrei sa platesti, ai parte de bannere. Foarte flexibil.

  3. gramos

    n-am vazut reclame pe wikipedia 🙂 si mai era o alternativa: pe site-urile care te improasca la greu cu reclame nu te mai duci 🙂

    in fine, pornirea anti-comerciala e in postul cu blogvertising, iar acolo sunt oferite niste justificari; in postul asta nu era nici o pornire anti; Gramo doar se aventura sa lanseze ipoteza ca se vor face bani tot mai putini din publicitate pe net.

  4. Gabriel M.

    Complet de acord. In sensul asta am spus ca e de preferat o varietate de modele de finantare. Apropo, e interesant de vazut cine plateste pentru Wikipedia.

    Sunt totusi impotriva ideei ca orice demers comercial e cumva degradant, sau asa ceva. Asta spun din cauza paragrafului cu ~sa avem un internet academic~… lumea academica sucks big time la randul ei. E cam straina ideii de eficienta, in primul rand. Nu ma voi lansa intr-o critica aici, din fericire! 😉 😉

Comments are closed.