Linux music software tested by Gramo

Gramo a testat cateva programe de facut muzica. Unele merg cu un server audio mai nou, jack, care a pornit, intr-un tarziu, cand a fost chemat asa:
jackd -m -d alsa r44100 -p1024 -n4 -D -C hw:0 -P hw:0 -S

apoi a fost testat si cu oss:
jackd -v -m -d oss -r44100 -p512 -n4 -w16 -C /dev/dsp -P /dev/dsp

in mod curios, cu oss parea sa mearga mai bine;

anyway, rtsynth merge destul de bine cu jack, si la fel ZynAddSubFX (ambele sunt proiecte de sintetizatoare software; un alt sintetizator software mai vechi e SpiralSynth, dar n-a mai fost dezvoltat si nu merge cu jack; in plus, gramo n-a reusit sa-l faca sa scoata chestii polifonice si nici sa-i recunoasca keyboard-ul midi);

gramo a gasit si niste sintetizatoare software care sa semene oarecum cu Reaktor de la Native Instruments: unul e ModularSynth (urmasul lui SpiralSynth, alt proiect abandonat; se conecteaza cu jack si scoate chestii interesante dar crapa din senin cam des), altul e Om, dar gramo inca n-a scos nimic din el :), iar altul e alsa modular synth (din chestii citite ar trebui sa semene cu buzz, poate e o confuzie la mijloc ๐Ÿ™‚ gramo n-a apucat sa-l instaleze, oricum);

to make a long story short, there is no modular synth Gramo could be happy with under linux :(there was, however, csound (with a nice frontend – cecilia; blue nu s-a instalat) – that is, gramo s-a hotarat sa invete cum sa lucreze cu csound (http://www.csound.org/), care e un soi de mediu de programare pt muzicieni);

that was only one side of the story; in afara de sintetizatoare virtuale, gramo s-a jucat cu niste chestii care folosesc biblioteci prefabricate de instrumente (GUS patches, soundfonts), cum ar fi timidity (ok, timidity e cam penal, isi ascunde fisierul de configurari intr-o multime de locuri – cel putin sub suse (in loc sa fie in /etc/timidity/timidity.cfg, e in /usr/share/timidity/timidity.cfg, don’t ask me why ๐Ÿ™‚ dar e cel mai la indemana pentru redat midi – gramo il recomanda cu soundfont-uri cum ar fi Fluid sau Music Theory) sau Fluidsynth, care se pupa mai bine si cu Jack (via qsynth) si poate fi folosit pentru live midi music;

Gramo a instalat si niste soundfont editors – smurf si swami, o comparatie intre cele doua s-ar putea sa apara intr-o buna zi ๐Ÿ™‚ anyway, lasand la o parte un hyperflute, pe care un gramo si l-a cumparat in SL pentru 1000 L$, un hyperinstrument serios ar trebui probabil sa fie facut cu un editor de soundfont-uri, incarcat cu fluidsynth si utilizat cu un keyboard midi extern (sau cu un program care preia imagini de la webcam si in loc sa le transforme in semnale sonore cam in genul in care o face the voice (), sa le transforme direct in semnale midi);

Back to jack – jamin, creox si jackeq par sa fie unelte bune pentru jack (efecte de sunet, egalizator, mixer), in timp ce jackmix pare sa fie un soft inca nedezvoltat suficient, iar glmix are o idee misto – 8 canale asezate spatial asa:
x x x
x x
x x x
cu pozitionarea 3d a subiectului care asculta muzica oriunde si cu reglaje de volum pentru ficare canal in parte; dar a ametit canalele complet ๐Ÿ™ la gramo totul se auzea in stanga ๐Ÿ™‚

(o alta varianta pt. a mixa chestii 3d ar putea fi sa asociezi fisierele de sunet cu obiecte virtuale in VRML (gramo did something like this back in 1997 or something; btw, gramo did manage get a good VRML client working under suse 10 yet ๐Ÿ™ Octagon works, but is far from good, especially with sounds; o alta solutie ar fi o combinatie de Cortona si Wine, dar o solutie temporara, for sure)

dj tools (chestii gen Traktor de la NI): terminatorX e destul de ok, mai aproape de look-ul de Traktor e Mixxx (cu traditional skin, in fullscreen mode); gramo n-a obtinut nici un rezultat cu dbmixer ๐Ÿ™

editoare wav: audacity e superok, gramo s-a mai jucat si cu sweep si glame; snd parea foarte greoi, iar editorul de la kde, kwave, e inca nedezvoltat ๐Ÿ™

sequencers: old school (in the vein of FastTracker and ImpulseTracker, that is) – SoundTracker (suporta destul de bine formatul xm), clasical school (in genul Cubase si Cakewalk) – Rosegarden si Muse (din nou, o comparatie ar putea fi interesanta, dar gramo nu promite nimic), new school (gen Fruity Loops) – LMMS (da, lmms se indreapta spre ceva destul de misto)

alte soft-uri de sunet cu care s-a jucat gramo: jMax, dar inca nu i-a dat de cap, Wired (care arata un pic ca si acid, dar inca nu e limpede daca se si poarta la fel, lui gramo i-a tot crapat din senin), Wolfram Tones (o pagina de pe net pentru produs muzica stochastica, oarecum in genul chestiilor facute cu Koan Pro; din pacate, pagina de la Wolfram Tones are legatura cu un soft comercial (Mathematica), iar Koan Pro e oricum un soft comercial pt Windoze; gramo spera sa obtina rezultate la fel de bune cu csound), o colectie de scripturi in python cu care sa poti realiza soundscapes – Boodler (ideea pare destul de interesanta), Hydrogen, desigur, care pare sa fie cea mai buna masina de ritm sub linux, Freebirth (care ar trebui sa semene cu Rebirth, desigur, dar deocamdata e o copie palida) s.a.

3 thoughts on “Linux music software tested by Gramo

  1. Pingback: Hercules DJ Control Mp3 sub linux « Gramo’s World

  2. Pingback: Trupa Veche in Piranha (si alte aventuri) « Gramo’s World

  3. Pingback: Print Screen of the Day at Gramo`s World

Comments are closed.