MHonArc test archive

[Date Prev][Date Next][Thread Prev][Thread Next][Date Index][Thread Index]

Re: licenta - Clarificare





On Sat, 8 Feb 2003, Trandafira Andrei wrote:

>    Problema pe care am ridicat-o este o problema de rationalitate.
>    Ar trebui sa facem ceea este rational.

>     Pe de o parte avem propozitita
>     1. Toti studentii trebuie sa pregateasca 3 subiecte din 12
> (aceasta propozitie este adevarata fiind o regula stabilita in vederea
> licentei)
>     Pe de alta parte avem
>     2.Exista studenti care nu vor trebui sa pregateasca 3 subiecte din 12(ci
> doar un subiect)
>     Aceasta propozitie este facuta adevarata prin posibilitatea folosirii
> metodei de alegere a subiectelor prezentata anterior.
ok, vreau sa fiu sigur ca am inteles; spui ca nu e de
fapt important daca lucrurile chiar stau asa ca la 2, ci
ca e posibil sa stea asa, right? adica, chiar daca nimeni
nu ar trisa (adica nu ar aparea un grup de oameni care sa se
coalizeze, sa-si aleaga un singur subiect etc.), faptul ca
ar fi posibil sa se triseze nu ar fi ok; daca e asa,
atunci eu sunt de acord cu asta;

>     B. Renuntam la 2. Folosim o metoda de alegere a subiectelor( computerul)
> care sa faca imposibila validarea lui 2

ma mai gandesc odata la asta: de ce metoda actuala
nu e buna? se presupune ca profesorii aleg sa dea
la examen subiectele care au fost alese de mai multe
persoane; ca asa ar alege fiindca ar fi rational
sa isi minimizeze efortul (mai putine subiecte diferite
de formulat si de corectat etc.); asta ar fi rational
daca scopul ar fi sa nu faci efort mare, dar scopul
e sa organizezi un examen corect; de ce sa nu ii
creditam pe profesori ca, dandu-si seama ca daca ar
alege asa cum ai spus tu, ar organiza un examen incorect,
nu aleg astfel?

Eu cred ca ar avea rost sa apelam la calculator
doar daca am sti ca profesorii aleg intr-un anumit
fel (cel despre care ai vorbit tu sau poate altul
care duce, la randul lui, la posibilitatea de a
trisa etc.) Dar cred ca noi nu stim, de fapt, cum
aleg profesorii subiectele.

(am facut o pauza, pana am scapat de tentantia de
a intra in ceva foaaaarte tehnic, cu lumi posibile
etc.)

Dincolo de toate astea, e sigur ca studentii ar
fi evaluati mai corect daca s-ar da numai teste
grila, cu probleme alese de calculator dintr-o
baza de date, iar testele ar fi corectate automat
etc. Orice eliminare a factorului uman, subiectiv,
bla-bla-bla din procesul de evaluare bla-bla
duce la cresterea sanselor ca evaluarea sa fie
corecta. Cu asta sunt de acord.

Concluzie: mi se pare ok ca subiectele sa fie
selectate de un calculator; o sa ma gandesc,
in ce ma priveste, sa apelez la mijloace de
evaluare care reduc interventia subiectivitatii
mele; dar argumentul prezentat de tine nu pare
sa tina; (e aici ceva care seamana cu reclama la
nescafe - tipei i se aburesc ochelarii si trebuie
sa ii scoata, fotograful o observa etc. povestea
ar fi functionat si daca in ceasca erau mucenici
opariti; cumperi fiindca ti-a placut povestea,
nu fiindca ti s-a aratat ca nescafe ar avea o
calitate speciala)

g.s.